Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel svært få, om ikke ingen, som tenker tilbake til vanilla-wow på grunn av de herlige questene. Personlig husker jeg lite om å måtte grinde mye som en lvl 60. Er vel bare AQ40 som var litt grind, men high eng guild gjorde konkurranse ut av det der man mailet mats til guildet og var med i trekningen om 1 av 5 spots i MC/BWL run. Noe som samlet hordestyrkene mer på min server.

Så ja, spillet har mistet mye sjarm for alle raidere som er villig til å gi litt innsats.

 

Svært uenig her, villig tilå gi litt insats, hva mener du med det? Bare fordi du ikke trenger å slite ræva av deg for å komme inn i raidet vil ikke med andre ord si at du ikke gir noe når du er i raidet, raidene krever fremdeles at man er villlig til å gjøre sin del av jobben.

 

Som sagt å sette seg ned å "mimre" over hvor bra alt var før er meningsløst og irriterende. Viser at man har glemt hvordan gamle WoW egentlig var og som nevnt før hvor selektiv man egentlig er med hva man vil huske.

Lenke til kommentar

1. Quests i wow er som quests alltid har vært. Alt for kjedelige å treige i forhold til hva man ønsker. Man vil bare levle og få xp'n så raskt som mulig. Greit at det har kommet kjøretøy aktige quests etc, men det er minimalt av slike quests.

 

2. Av innsats mener jeg at man kan man kjøpe seg crafted gear og pvp'e litt og nå kjøre normal mode ToC og få særdeles bra gear.

Før når man raidet stilte alle med fulle buffs, pots, food, consumables. Alt slikt måtte være på plass skulle man ha progressjon. Gear måtte jobbes for å få; gjøre de riktig questene som gav loot som var designert til å hjelpe deg på et spesielt område - ikke ta 10 heroics og kjøp deg et item som er mye bedre enn hva man fortjener.

Jeg kan ikke forestille meg hvor mange FrostResistance Pot's Sapphiron og KT krevde tilsammen på lvl 60. Naxxramas på lvl 80 ble gjort uten FR i det heletatt.

 

3. Når man raidet på lvl 60 hadde man ikke tid til at folk tok seg 5 minutter her og der for div personlige ting. Man møtte opp, var klar på forhånd og gjorde det man skulle. Husker både Core Hounds i MC og patrolls i AQ40 som gjorde livet surt for et raid fordi en eller to personer ikke fulgte med. Før jul-08 clearet jeg Naxx25 trash med 8 personer i håp om raidzone-drops.

 

Så når jeg ser tilbake på Wow uten expansion så ser jeg end-game content som krevde 100% av hele raidgruppa (Ja folk kunne gå afk i MC etterhvert, men ekte raidere ble rimelig fort ferdig med MC). Jeg ser for meg tiersets som sa hva du hadde drept og som symboliserte progressjon. Jeg ser vanlige folk som er fornøyde med de blå itemsa som droppet i 10man og raidere som kunne sprade rundt i epics og være stolte over det (fordi det var noe å være stolt over). Når jeg ser tilbake ser jeg at epics var epics, ikke noe alle kunne oppnå. Gull var heller ikke det samme, og man kunne ikke kjøpe seg alle mulige items som lå på AH til hver tid.

 

Så hver så snill, ikke kom med det selektiv hukommelsespjattet ditt. Ting var "meningsløst og irriterede" for dem som var dritsjalu på raidere som kunne oppnå epics. Men blizzard gav casuals 10mans soner som Zul'Gurub og AQ20 der det droppet både blå og lilla items. Dette var ikke en tur i parken dette heller, men krevde ikke like mye. Og var også en grei måte å geare seg opp til full raiding.

Lenke til kommentar
Jeg står fast på mining på 290. Alle mine ting er grå.. Hvor får jeg trent nye ting? Jeg prøvde meg i Warsong/Dalaran men der får jeg ikke noe før 300.

Rich Thorium Vein i Eastern Plaguelands, 3-4 runder rundt der og du kommer deg fra 290 til 300.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Når jeg skal levele professions googler jeg på f.eks. "wow mining guide" og finner 0-450 guider der det står hvilke områder man skal i for å finne riktige planter. Sånt er spesiellt kjekt i profs som bruker recipes, da de allerede har funnet hvilke recipes som gir mest utbytte når man leveler, så man slipper å kaste bort masse mats.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

1. Quests i wow er som quests alltid har vært. Alt for kjedelige å treige i forhold til hva man ønsker. Man vil bare levle og få xp'n så raskt som mulig. Greit at det har kommet kjøretøy aktige quests etc, men det er minimalt av slike quests.

 

2. Av innsats mener jeg at man kan man kjøpe seg crafted gear og pvp'e litt og nå kjøre normal mode ToC og få særdeles bra gear.

Før når man raidet stilte alle med fulle buffs, pots, food, consumables. Alt slikt måtte være på plass skulle man ha progressjon. Gear måtte jobbes for å få; gjøre de riktig questene som gav loot som var designert til å hjelpe deg på et spesielt område - ikke ta 10 heroics og kjøp deg et item som er mye bedre enn hva man fortjener.

Jeg kan ikke forestille meg hvor mange FrostResistance Pot's Sapphiron og KT krevde tilsammen på lvl 60. Naxxramas på lvl 80 ble gjort uten FR i det heletatt.

 

3. Når man raidet på lvl 60 hadde man ikke tid til at folk tok seg 5 minutter her og der for div personlige ting. Man møtte opp, var klar på forhånd og gjorde det man skulle. Husker både Core Hounds i MC og patrolls i AQ40 som gjorde livet surt for et raid fordi en eller to personer ikke fulgte med. Før jul-08 clearet jeg Naxx25 trash med 8 personer i håp om raidzone-drops.

 

Så når jeg ser tilbake på Wow uten expansion så ser jeg end-game content som krevde 100% av hele raidgruppa (Ja folk kunne gå afk i MC etterhvert, men ekte raidere ble rimelig fort ferdig med MC). Jeg ser for meg tiersets som sa hva du hadde drept og som symboliserte progressjon. Jeg ser vanlige folk som er fornøyde med de blå itemsa som droppet i 10man og raidere som kunne sprade rundt i epics og være stolte over det (fordi det var noe å være stolt over). Når jeg ser tilbake ser jeg at epics var epics, ikke noe alle kunne oppnå. Gull var heller ikke det samme, og man kunne ikke kjøpe seg alle mulige items som lå på AH til hver tid.

 

Så hver så snill, ikke kom med det selektiv hukommelsespjattet ditt. Ting var "meningsløst og irriterede" for dem som var dritsjalu på raidere som kunne oppnå epics. Men blizzard gav casuals 10mans soner som Zul'Gurub og AQ20 der det droppet både blå og lilla items. Dette var ikke en tur i parken dette heller, men krevde ikke like mye. Og var også en grei måte å geare seg opp til full raiding.

 

 

1. Det vil nok mange være uenig med deg i. Jeg liker historien veldig godt og Northrend questene er mye bedre enn de i TBC og Vanilla. Mange liker faktisk å levle og vil ikke bare få XP så fort som mulig.

 

2. At man ikke må bruke usaklig med tid for å få raide er negativt? Ferdighet er bare blitt veldig mye mer viktig enn hvor mye tid man har, og det må da være positivt? Tilbake i Vanilla raidet få ikke nødvendigvis (selvsagt var det sant i noen tilfeller) fordi de var bedre spillere enn alle andre, men heller fordi de hadde tid. De fleste raids og bosser var piss enkle, men det krevde bare veldig mye tid å grinde mats, gear og ikke minste cleare trash for å kunne downe disse bossene.

 

3. Igjen pga usaklig mengder trash. Man kunne fint ha 5-10 stk i et 40-man raid som slacket uten at det gjorde stor forskjell på mange boss fights. Det er heller ikke rettferdig å sammenligne med Naxx som er veldig mye enklere enn annet raid content i TBC og Wotlk.

 

Gear som symboliserer progresjon er noe jeg også savner, men Conquest tokens gir bare en veldig liten del av dropsene som man kan få i Ulduar. De aller fleste som raider vil nok lett kunne skille en person som har gearet opp i Heroics og en som har gearet opp i raids. :)

Lenke til kommentar

 

1. Quests i wow er som quests alltid har vært. Alt for kjedelige å treige i forhold til hva man ønsker. Man vil bare levle og få xp'n så raskt som mulig. Greit at det har kommet kjøretøy aktige quests etc, men det er minimalt av slike quests.

 

2. Av innsats mener jeg at man kan man kjøpe seg crafted gear og pvp'e litt og nå kjøre normal mode ToC og få særdeles bra gear.

Før når man raidet stilte alle med fulle buffs, pots, food, consumables. Alt slikt måtte være på plass skulle man ha progressjon. Gear måtte jobbes for å få; gjøre de riktig questene som gav loot som var designert til å hjelpe deg på et spesielt område - ikke ta 10 heroics og kjøp deg et item som er mye bedre enn hva man fortjener.

Jeg kan ikke forestille meg hvor mange FrostResistance Pot's Sapphiron og KT krevde tilsammen på lvl 60. Naxxramas på lvl 80 ble gjort uten FR i det heletatt.

 

3. Når man raidet på lvl 60 hadde man ikke tid til at folk tok seg 5 minutter her og der for div personlige ting. Man møtte opp, var klar på forhånd og gjorde det man skulle. Husker både Core Hounds i MC og patrolls i AQ40 som gjorde livet surt for et raid fordi en eller to personer ikke fulgte med. Før jul-08 clearet jeg Naxx25 trash med 8 personer i håp om raidzone-drops.

 

Så når jeg ser tilbake på Wow uten expansion så ser jeg end-game content som krevde 100% av hele raidgruppa (Ja folk kunne gå afk i MC etterhvert, men ekte raidere ble rimelig fort ferdig med MC). Jeg ser for meg tiersets som sa hva du hadde drept og som symboliserte progressjon. Jeg ser vanlige folk som er fornøyde med de blå itemsa som droppet i 10man og raidere som kunne sprade rundt i epics og være stolte over det (fordi det var noe å være stolt over). Når jeg ser tilbake ser jeg at epics var epics, ikke noe alle kunne oppnå. Gull var heller ikke det samme, og man kunne ikke kjøpe seg alle mulige items som lå på AH til hver tid.

 

Så hver så snill, ikke kom med det selektiv hukommelsespjattet ditt. Ting var "meningsløst og irriterede" for dem som var dritsjalu på raidere som kunne oppnå epics. Men blizzard gav casuals 10mans soner som Zul'Gurub og AQ20 der det droppet både blå og lilla items. Dette var ikke en tur i parken dette heller, men krevde ikke like mye. Og var også en grei måte å geare seg opp til full raiding.

 

 

1. De har oppdatert seg med mye mer variasjon i Wrath of the lich king. F.eks følelsen av progresjon med endringer som du steller i stand i Icecrown f.eks og DragonBlight. Per dags dato har jeg igjen å se en quest i WoW som overgår serien frem til Veteran of the wrath gate.

 

2. Med tanke på hvor høy Ilevel og itemene er (f.eks opp mot Ilevel 250) er det ikke noe "bra" å få seg en "epic" med ilevel 200. Du må fremdeles jobbe for det beste utstyret i spillet, problemet i dag er derimot at e-penis fanatikerne er fargeblind og anser lilla farget ting som epic uten at de egentlig er det.

 

3. Dette er fremdeles opp til guilden og de man raider med, ikke at jeg ser at dette har noe med selve WoW spillet å gjøre. Guilden min f.eks er ikke så hardcore at det gjør noe så vi tar gjerne noen minutter med pauser her og der selv om man driver med progresjons raid. Men igjen, dette har veldig lite med spillet å gjøre.

 

Jeg holder på utsagnet mitt, men jeg lurer, om alt var så bra som du virkelig sier det var hvorfor er du fremdeles i WoW? Om du kjeder vett og forstand av deg, slik jeg skjønner utfra hva du sier, hvorfor fortsette?

 

E1:

 

Samt, viktig å huske at originale WoW kom ikke med alle raidene man "mimrer" tilbake til, i begynnelsen var det nesten ingen raid. Vel verd å huske når man er litt selektiv i hukommelsen.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

1. Får du følelsen av progresjon av quests så ja... vet ikke helt hva jeg skal si til det. Gate-questen er fin den, ingen tvil. Fantes noen flotte questchains tidligere og. Bang a Gong er og blir vel tidenes beste. (Les første comment)

@ Ercles: Hvis du gidder, scan igjennom alle nortrend quests å se hvor mange som er kill/loot quests. Er nok en god del fortsatt ja. Og jeg skrev også at det fantes nye typer quests, det er bare ikke så mange av dem.

 

2. Itemlevel er en ting, men de fleste bryr seg fint lite om det å ha 10 iLvL høyere på shoulders fra raid når nesteman kun har gjort heroics og har tilnærmet de samme, som er det samme settet, som ser helt likt ut.

Epic-utsagnet ditt er jo bare feil, da lillafargen representerer ordet/begrepet epic. Men ingenting er det lengre. Akkurat som rare items er av blå farge, men det er common/vanlig - nesten mer uvanlig for øyeblikket.

@ Ercles: Poenget er at nå kan man bare pløye igjennom en raidsone uten at det krever så mye mer enn at mesteparten er tilstede.

 

3. Ja guildet ditt tar det piano, og det er greit det. Men tidligere raids var litt mer krevende, og man tok gjerne en pause etter et bosskill da det hadde gått en stund. Det er vel her innsats kommer inn i bildet. Raids betydde noe helt annet før - nå betyr det bare epic loot for de fleste.

 

 

Og for å svare deg; Jeg er i et guild med jævli ålreite folk. Det sosiale med dem, det artige vi finner på sammen er det som gjør at jeg spiller. Alt fra speedruns i heroics til hardmodes i raids (11min UK heroic ^^). Selv om jeg koser meg med dette, vil det ikke si at jeg dermed er glad for alt som blir lagt frem. Som f.eks. "nye Onyxia". Det er jo egentlig bare helt horribelt.

 

Hvorfor du nevner at alt endgame content før TBC ikke kom med en gang skjønner jeg ikke, da ingen her har skrevet noe som skulle tilsi det. Patetisk forsøk på å gi litt verdi i "selektiv-påstanden" din.

Jeg var i et casual guild under MC tider, som ble merget til et semi-hardcore da BWL kom, som igjen ble temmelig hardcore under BWL og starten på AQ40. Kom oss et stykke inn i Naxx40, men mangel på solide healers satte en stopper for å nedlegge hele Naxx40. Dvs jeg er meget klar over at WoW som det kom ut ikke var fullstappet med raidsoner. Så hva er egentlig poenget ditt med det du skrev der?

Lenke til kommentar
2. Itemlevel er en ting, men de fleste bryr seg fint lite om det å ha 10 iLvL høyere på shoulders fra raid når nesteman kun har gjort heroics og har tilnærmet de samme, som er det samme settet, som ser helt likt ut.

Epic-utsagnet ditt er jo bare feil, da lillafargen representerer ordet/begrepet epic. Men ingenting er det lengre. Akkurat som rare items er av blå farge, men det er common/vanlig - nesten mer uvanlig for øyeblikket.

 

Fordi fokuset skal være mer på selve spillet, ikke hvilken farge shoulder itemen er. Ja oh, jeg ser en warrior med brede skuldre som det skyter lyn ut av, jeg er virkelig misunnelig av det.

WoW har forandret seg fra å fokusere på items og fargene på disse. Jeg vil heller klassifiserer det som fargekoder uten betydning og greit nok for det.

 

3. Ja guildet ditt tar det piano, og det er greit det. Men tidligere raids var litt mer krevende, og man tok gjerne en pause etter et bosskill da det hadde gått en stund. Det er vel her innsats kommer inn i bildet. Raids betydde noe helt annet før - nå betyr det bare epic loot for de fleste.

 

Igjen er det opp til hvem som raider, for vår del er raidene krevende nok, at de ikke er krevende nok for andre for så være, det kan jeg ikke utale meg om. Men loot er nok ikke alt, her er det din tur til å feile. Progresjon er mer verd for min del, en boss som før var vanskelig men gradevis blir lettere er bevis på at man har tatt noen steg fremover.

 

Er loot virkelig alt for deg, bryr du deg ikke om noe annet i spillet? Om loot er det viktigste så ja, kanskje du har mistet noe, men jeg ser ikke hva og til hvilken grad dette er negativt.

 

Hvorfor du nevner at alt endgame content før TBC ikke kom med en gang skjønner jeg ikke, da ingen her har skrevet noe som skulle tilsi det. Patetisk forsøk på å gi litt verdi i "selektiv-påstanden" din.

Jeg var i et casual guild under MC tider, som ble merget til et semi-hardcore da BWL kom, som igjen ble temmelig hardcore under BWL og starten på AQ40. Kom oss et stykke inn i Naxx40, men mangel på solide healers satte en stopper for å nedlegge hele Naxx40. Dvs jeg er meget klar over at WoW som det kom ut ikke var fullstappet med raidsoner. Så hva er egentlig poenget ditt med det du skrev der?

 

Poenget er at alle raidene som nevnes, f.eks Naxx, ikke var tilstede når spillet ble lansert. Man hadde Molten Core og Onyxia. Så ble det introdusert andre raid over tid, Naxx 40 kom ikke før patch 1.11. Så utsagnet "det var bedre før" ser jeg ikke helt hvordan skulle stemme når "før" kom over flere patcher og man har ikke fått alle patchene for Wrath of the Lich king enda.

 

Samt at jeg holder på utsagnet at man er veldig selektiv om hva man vil huske og attunements var noe forbanna hersk. Valget var enten å bli exalted med Argen Dawn f.eks for å komme seg inn i Naxx 40, eller kjøpe/få tak i items som var et mareritt i seg selv å komme over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...