Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Podcasting er forhåndinnspillte radio programmer som ligger ute til download. Noen lager et program, legger det ut på internett så folk kan laste ned og ta med seg på poden :p itavisen har forøvrig laget sin første podcast sending på fredag :D har ikke sjekka det ut enda.

Lenke til kommentar
ingen som kunne hjelpe meg med og bruke freedb funksjonen i programmet for og tagge sanger

freedb er kun for CD'er. Søkte litt på forumet til MediaMonkey, og fant dette:

 

You can use Amazon (Ctrl+L) to help with the tagging.

 

FreeDB will only work with original CD's as it looks up a unique identifier, (serial number?) on the CD to be able to return a result. There is no possible way for this to happen with the mp3's unless this information was included in the tag, and even then MM won't look for it.

 

Provided you have some valid info in the tags, Amazon should be able to find the rest. However, obscure albums are less likely to find a result.

 

That leaves the good old fashioned manual method, with a site like AllMusic.com

 

Hvis du skal tagge album, år og artist hurtig, så trykker du på CTRL+Enter. Deretter kan du trykke på CTRL+L for å søke på det på Amazon.

 

 

det er bare grå skrift som jeg ikke kan trykke på , må eg ha gold for det ???

 

Det skal det ikke være når du tar inni en audio-cd... :hmm:

Lenke til kommentar

Audioscrobbler funker fett det. Husk at du må laste ned WinAmp versjonen, og at du må velge "General Version" når du installerer.

 

En tommelfingerregel for plugins til MediaMonkey, er at alle plugins som funker på WinAmp 2.xx skal fungere!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Har prøvd MediaMonkey en stund nå, og må bare si at det er en drøm å bruke! Jeg liker hvordan den organiserer musikken min, men det skulle dog vært en bedre måte å lagre bilder til album art på...

 

Programmet kan liksom ikke sammenlignes med iTunes, hvor jeg måtte sette av en hel dag for å renske biblioteket mitt. :thumbdown:

 

Mange liker designet til iTunes bedre, men jeg liker det bedre når jeg kan forandre hvor de forskjellige tingene skal være plassert!

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Da er det påstatt at MediaMonkey kommer med Podcasting i versjon 2.5. Jeg vil også lage en liste over flere ting som er bekreftet kommer i versjon 2.5!

 

Jeg vil igjen spørre dere hva dere liker ved det programmet dere bruker, det være seg MediaMonkey, iTunes, WinAmp etc....

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
ingen som kunne hjelpe meg med og bruke freedb funksjonen i programmet for og tagge sanger

freedb er kun for CD'er. Søkte litt på forumet til MediaMonkey, og fant dette:

 

You can use Amazon (Ctrl+L) to help with the tagging.

 

FreeDB will only work with original CD's as it looks up a unique identifier, (serial number?) on the CD to be able to return a result. There is no possible way for this to happen with the mp3's unless this information was included in the tag, and even then MM won't look for it.

 

Provided you have some valid info in the tags, Amazon should be able to find the rest. However, obscure albums are less likely to find a result.

 

That leaves the good old fashioned manual method, with a site like AllMusic.com

 

Hvis du skal tagge album, år og artist hurtig, så trykker du på CTRL+Enter. Deretter kan du trykke på CTRL+L for å søke på det på Amazon.

 

 

det er bare grå skrift som jeg ikke kan trykke på , må eg ha gold for det ???

 

Det skal det ikke være når du tar inni en audio-cd... :hmm:

pø hva er da vitsen når amason ikke finner no , trur jeg går tilbake til MusicBrainz , mye berdre til sortering , henter alt av informasjon fra en database , og sårterer det etter ønsket måte

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
pø hva er da vitsen når amason ikke finner no , trur jeg går tilbake til MusicBrainz , mye berdre til sortering , henter alt av informasjon fra en database , og sårterer det etter ønsket måte

Grunnen til at man ikke kan "etterredigere" sangene med FreeDB, er at den CD'en som du setter inn når du ripper har et spesielt nummer. Dette nummeret gjelder kun for den CD'en som du ripper fra.

 

Et eksempel på dette:

 

Hvis du kjøper en norsk cd, så kan det være ekstra-materiale (livespor) som er kun for den norske versjonen. Det sier seg selv at mp3-filer som du "finner andre steder" ikke inneholder dette cd-nummeret. Derfor må man ta et "generelt" søk på Amazon sine sider.

 

Men uansett; Ripper du dine egne CD'er, så trenger du ikke å ettertagge de med Amazon!

Lenke til kommentar

Dette må jeg teste ut..!

 

Men hvordan er det med playlists og slik? Lett å sette sammen?

 

 

En ting til, blir alle artistene sortert? Slik at alle sangene av en artist står under den artisten osv.. hvis dere skjønner hva jeg mener..

 

Er veldig fornøyd med Itunes..

Lenke til kommentar

Har brukt dette programmet lenge, og er fornøyd.

Men jeg lurer på om de er en slags funsjon som gjør at man kan få den neste sangen i lista til å komme inn i den forrige liksom, når det er fem sek igjen. Var sånn i iTunes.. :D

 

BTW: Hvordan få til Toaster? Har dradd filene inn..

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...