Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Bruker laaaaang tid på å legge sanger til biblioteket... Tok ti minutter. Omtrent 7-8 ganger tregere enn MediaMonkey.

 

Ja, det bruker lengre tid. Men, det gjør du en gang, ser ikke problemet...

 

2. Jeg bruker lang tid på å søke meg rundtom i biblioteket.

 

Mulig du har ett større biblotek enn meg, men jeg merker ingen "lag" med 3000 sanger.

 

3. Hvordan kan jeg tagge musikken min? En veldig viktig funskjon for meg, grunn nok til å skifte.

 

Ser egentlig ikke poenget med denne funksjonen, da de sangene jeg laster ned er som regel alltid tagget, og de sangene man ripper med Winamp tagger den for deg. Finnes sikkert også en brukbar plugin hvis du må ha tag-funksjon.

 

 

4. Utifra tidligere utsagn, så overvåkes ikke biblioteket på samme måte som i MediaMonkey. Hvis du f.eks. legger til en mappe med musikk i folderen(e) som du overvåker, så legges den automatisk til biblioteket i MediaMonkey.

 

For det første, du må betale for PRO-versjonen av Mediamonkey for å få automatiks mappeovervåkning. Den funksjonen funker utmerket i gratis-versjonen av Winamp

 

5. Jeg finner ei en mulighet for å rippe musikk fra cd'ene mine.

Devices->cd-rom->Rip :roll:

Du får 8x ripping i gratis-versjonen, og opptil 48x i betal-versjonen.

 

 

 

Og derfor bruker du Winamp? iTunes for teh win... :whistle: (Jeg synes at MediaMonkey har det ultimate designet når det gjelder å finne filer raskt. Menyene er forøvrig mye mer oversiktlige enn WinAmp.)

 

Det med menyer er en smaksak. Men, jeg liker å ha en boks for artistene, en for albumene, og en for titlene. Hvis jeg vil høre på f.eks Breaking Benjamin, går jeg inn i artist-boksen, skriver "Br..." i search-feltet, så kommer Breaking benjamin opp. Så er det bare å dobbelklikke på artisten, så spiller den av alle sangene til de. I tillegg får du oversikten over albumene deres, og sangene deres. Vil jeg spille av ett bestemt album, bare dobbelklikker jeg på det, istedet for å høyreklikke->play now, som man må i MediaMonkey.

 

 

-Støttet ikke Ipod Shuffle (hørt at det skal komme, men funker ikke nå)

Kommer iløpet av neste uke...

 

Er det her nå :p

 

 

 

PS: Hva trenger du Music MagicMix til da? En tullefunksjon for den seriøse lytter.

 

En meningsløs funksjon ja, etter min mening en genial funksjon. Vil jeg høre på sove-musikk, finner jeg en sove-sang, merker den, klikker på MusicMagicmix, og får spilt av lignende sanger. Det er en GENIAL funksjon, selv for den "seriøse" musikkavspiller....

 

Winamp eier Mediamonkey.....

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
1. Bruker laaaaang tid på å legge sanger til biblioteket... Tok ti minutter. Omtrent 7-8 ganger tregere enn MediaMonkey.

 

Ja, det bruker lengre tid. Men, det gjør du en gang, ser ikke problemet...

Det forsvarer ingenting! Jeg utvider musikkbiblioteket mitt hele tiden....

 

Mulig du har ett større biblotek enn meg, men jeg merker ingen "lag" med 3000 sanger.

Har 9.000 sanger (alle sammen er fra hele album). Det forklarer og hvorfor jeg bruker MediaMonkey. Jeg klarer rett og slett ikke å ha et rotete bilbliotek. Det plager livet av meg. Derfor bruker jeg Amazon funksjonen flittig også. En genial funskjon, som kanskje du er litt for trangsynt til å se!

 

Ser egentlig ikke poenget med denne funksjonen, da de sangene jeg laster ned er som regel alltid tagget, og de sangene man ripper med Winamp tagger den for deg. Finnes sikkert også en brukbar plugin hvis du må ha tag-funksjon.

Hvordan forandrer du abumart'en når det er ikke er bra gjort? Mange gjør det ikke slik som deg. Da er det lett å forandre det ved å bruke MediaMonkey. Hvordan skifter du navn og path på alle dine sanger? Hvordan sjekker du om ditt bilbliotek er skikkelig ordnet opp og at det ikke ligger doble filer?

 

Devices->cd-rom->Rip rolleyes.gif

Du får 8x ripping i gratis-versjonen, og opptil 48x i betal-versjonen.

Takk :thumbup: ... Der fant jeg det. Er ikke så lett så seint på kvelden. Men jeg har også noe å klage på her. Tungvint å skifte format (ikke at jeg gjør det så ofte) og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan customisere hvor filene skal... :thumbdown:

 

Det med menyer er en smaksak. Men, jeg liker å ha en boks for artistene, en for albumene, og en for titlene. Hvis jeg vil høre på f.eks Breaking Benjamin, går jeg inn i artist-boksen, skriver "Br..." i search-feltet, så kommer Breaking benjamin opp. Så er det bare å dobbelklikke på artisten, så spiller den av alle sangene til de. I tillegg får du oversikten over albumene deres, og sangene deres. Vil jeg spille av ett bestemt album, bare dobbelklikker jeg på det, istedet for å høyreklikke->play now, som man må i MediaMonkey.

Her er jeg faktisk ikke enig med deg, og grunnen(e) er ganske enkel: Hva hvis man kun skal rename Artisten, så trykker man to ganger også; Dog i senere intervall. Da hadde det vært plagsomt hvis du plutselig begynte å spille fra en annen artist en den du hørte på.

Det er med søkefunksjonen er jeg litt uenig med meg selv. Fordelen er som du beskriver. Ulempen er hvis du vil høre forskjellige typer versjoner av samme sang. For eksempel de tre versjonene av "Hallelujah". Derfor høyreklikker jeg heller og trykker på "Find More from Same..." Se på bildet, så forstår du.

 

mediamonkey3uo.th.jpg

 

En meningsløs funksjon ja, etter min mening en genial funksjon. Vil jeg høre på sove-musikk, finner jeg en sove-sang, merker den, klikker på MusicMagicmix, og får spilt av lignende sanger. Det er en GENIAL funksjon, selv for den "seriøse" musikkavspiller....

Jeg gadd ikke å prøve denne funskjonen siden den fant KUN halvparten av sangene mine. I tillegg til det så brukte den en evighet på "analysere" 4 sanger, og da var det bare 4496 igjen... :no: Går uansett en å laste ned her for den som måtte ønske det.

 

Winamp eier Mediamonkey.....

På ingen måte...

 

Edit: Leif

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Det forsvarer ingenting! Jeg utvider musikkbiblioteket mitt hele tiden....

Kanskje litt dårlig forklart, men Winamp bruker bare litt lang tid første gangen man legger inn flere tusen sanger. legger man til ett album av og til merkes det ikke at det legges inn.

 

 

 

En genial funskjon, som kanskje du er litt for trangsynt til å se!

Ser potensiale i funksjonen, men når den ikke fungerer slik den skal, hva da? Den klarte bla. og påstå at ett scooter-album var ett Ayla-album. (og, hvorfor jeg har scooter på pc'en min, ikke spør, vet ikke selv :p )

 

Takk :thumbup: ... Der fant jeg det. Er ikke så lett så seint på kvelden. Men jeg har også noe å klage på her. Tungvint å skifte format (ikke at jeg gjør det så ofte) og jeg finner ikke ut hvordan jeg kan customisere hvor filene skal... :thumbdown:

 

Hvordan er det tungvint å skifte format? Man klikker på Rip, så på ripping prefrences. Her får man opp diverse tab'er, bla. encoder hvor man velger hvilket format i en rullemeny. I tab'en output file setting velger man hvor filene skal ligges, hvilket format TAG'en skal ha osv. Seriøst, det kan ikke bli lettere!

 

Her er jeg faktisk ikke enig med deg, og grunnen(e) er ganske enkel: Hva hvis man kun skal rename Artisten, så trykker man to ganger også; Dog i senere intervall. Da hadde det vært plagsomt hvis du plutselig begynte å spille fra en annen artist en den du hørte på.

Det er med søkefunksjonen er jeg litt uenig med meg selv. Fordelen er som du beskriver. Ulempen er hvis du vil høre forskjellige typer versjoner av samme sang. For eksempel de tre versjonene av "Hallelujah". Derfor høyreklikker jeg heller og trykker på "Find More from Same..." Se på bildet, så forstår du.

 

Her kan vi ikke bli enig, da det er en smaksak. Jeg kan ikke fordra systemet til MediaMonkey, du kan ikke fordra systemet til Winamp. Ferdig arbeid.

 

Jeg gadd ikke å prøve denne funskjonen siden den fant KUN halvparten av sangene mine. I tillegg til det så brukte den en evighet på "analysere" 4 sanger, og da var det bare 4496 igjen... :no:  Går uansett en å laste ned

 

La den analysere over en natt, så er den funksjonen gull verdt!

 

Winamp eier Mediamonkey.....

På ingen måte...

På mange måter....

Lenke til kommentar

Nok off-topic nå!

 

En genial funskjon, som kanskje du er litt for trangsynt til å se!

Ser potensiale i funksjonen, men når den ikke fungerer slik den skal, hva da? Den klarte bla. og påstå at ett scooter-album var ett Ayla-album. (og, hvorfor jeg har scooter på pc'en min, ikke spør, vet ikke selv :p )

Jeg har ennå tilgode å ikke finne et album på en av amazon sidene (med unntak av diverse norske samleplater). Jeg har heller aldri opplevd at programmet ikke fant cd'ens informasjon på freedb.

 

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at du er imot Mediamonkey kun for å være det. Gi meg en god grunn til å gå over til winamp, så kan vi heller snakke. Men til mitt bruke, og mange andres, er MediaMonkey rett og slett overlegent!

 

Men som sagt, jeg utfordrer deg. Gi meg én god grunn til å skifte :thumbup:

 

Hvordan er det tungvint å skifte format? Man klikker på Rip, så på ripping prefrences. Her får man opp diverse tab'er, bla. encoder hvor man velger hvilket format i en rullemeny. I tab'en output file setting velger man hvor filene skal ligges, hvilket format TAG'en skal ha osv. Seriøst, det kan ikke bli lettere!

Det kan bli lettere... MediaMonkey er rett og slett raskere å bruke.

 

Her kan vi ikke bli enig, da det er en smaksak. Jeg kan ikke fordra systemet til MediaMonkey, du kan ikke fordra systemet til Winamp. Ferdig arbeid.

Du kan like måten Winamp har gjort ting på, men jeg synes de ekstra funksjonene til MediaMonkey er gull verdt. Den er gull verdt for den avanserte og den litt mindre avanserte bruker.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Noen som vet om det er en måte å bruke MediaMonkey med funksjonen i MSN Messenger som gjør at du viser hva du hører på i den personlige meldingen, sånn som wmp og itunes gjør?

Du har tre valg:

 

1. Kjør en Mess.be patch.

 

eller

 

2. Bruk en plugin som heter "gen_msn7.dll"

 

og til slutt min favoritt:

 

3. Bruk det geniale programmet Toaster. Dette muliggjør også funksjonen med "avansert"-popup tray.

 

Linker til de to siste punktene står i første post, den første finner du på mess.be

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg føler at du er imot Mediamonkey kun for å være det. Gi meg en god grunn til å gå over til winamp, så kan vi heller snakke. Men til mitt bruke, og mange andres, er MediaMonkey rett og slett overlegent!

 

Er jo nettopp det da, vi har forskjellig behov. Men, for å være helt ærlig, det virker som du er imot alle andre mediaspillere bare for å være det, eller du er kjøpt og betalt av MediaMonkey :roll:

 

 

Du kan like måten Winamp har gjort ting på, men jeg synes de ekstra funksjonene til MediaMonkey er gull verdt. Den er gull verdt for den avanserte og den litt mindre avanserte bruker.

 

Hvilke ekstra funksjoner er det du snakker om? Det virker som det eneste MediaMonkey har er TAG-funksjonen, som jeg ikke har bruk for, da jeg har litt system i bibloteket mitt....

 

Noen funksjoner Winamp har, som ikke Mediamonkey har, enda:

-Podcast

-MagicMix

-Støtte for video

-Advanced playlist som fungerer

 

I tillegg er hele spilleren bygd bedre opp, og har ett bedre library, IMO. Og det er nettopp det, du har de som liker Utforsker-metoden, og du har de som liker Winamp-metoden.

 

Og, hvem sier du ikke kan endre navn på artistene i Winamp? Er bare å merke de sangene du vil endre, så kan du editere tag'en manuellt med navn, album, årstall osv. Og, jeg er bombesikker på at det finnes en plugin for å gjøre dette automatisk.

 

Hmm, klarer du å gi meg en god grunn til å skifte over til MediaMonkey?

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
](3) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

rip.gif

 

- Når du ripper, hentes informasjon om artist, album osv. direkte fra freedb.org. Da kan du som selvstendig bruker velge hvor dine filer skal organiseres og hvordan dine filer skal organiseres.

 

Min formel: D:\Musikk\<Artist>\(<Year>) <Album>\<Track#>. <Artist> - <Title>

Ser slik ut: D:\Musikk\Led Zeppelin\(2003) How The West Was Won\07. Led Zeppelin - Stairway To Heaven

 

- I MediaMonkey er det også innebygd en funksjon der du kan konvertere fra nesten alle slags formater til OGG, MP3, WMA og WAV. Man beholder taggingen når man konverterer fra OGG, MP3, WMA, WAV, APE, FLAC og MPC.

 

Dette videreføres i en fin funksjon som heter: "Auto-tag from filename". Genialt egentlig, siden det ikke er alle som har orden på både filnavnet og tagen. Dette kan også gjøres i reversert form.

 

Du finner ikke ut hvor mye rot du har, før du begynner med MediaMonkey. Hvis du f.eks bruker en MagicNode fra denne siden, så kan du customisere hvordan explorer funksjonen skal være. Du kan både fjerne og legge til noder.

 

PS:

Noen funksjoner Winamp har, som ikke Mediamonkey har, enda:

-Podcast: Jada masa...

-MagicMix: Går an å laste ned separat.

-Støtte for video: Bryr meg ikke... Det går også an å laste ned en plugin

-Advanced playlist som fungererJeg forstår fortsatt ikke hva du mener med dette... :hmm:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Har prøvd Mediamonkey i en uke, likte det ikke, og gikk tilbake til Winamp.

Er en grunn til at jeg gikk tilbake til Winamp, og det er ikke fordi jeg er en dum, useriøs musikkfreak, de bruker Windows media player nemlig :thumbup:

 

Tror ikke vi kommer til å bli enig, noengang, så kan like gjerne gi oss nå. Blir litt dumt med masse Winamp-snakk i en Mediamonkey-tråd...

Lenke til kommentar

-Podcast: Jada masa...

-Støtte for video: Bryr meg ikke... Det går også an å laste ned en plugin

Prøver å være litt seriøs med deg her, men er tydelig at du ikke skjønner at andre har andre behov enn hva du har. Skjerp deg!

 

-MagicMix: Går an å laste ned separat.

Ja, og TAG-funksjon til Winamp går sikkert an og laste ned seperat, skjønner?

 

-Advanced playlist som fungererJeg forstår fortsatt ikke hva du mener med dette... :hmm:

 

Når du lager ny auto-playlist kan du sette forskjellige filtre, det er ett enkelt filter, eller det er flere avanserte filtre. Jeg fikk ikke de avanserte filtrene til å funke, bare det enkle....

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

-Podcast: Jada masa...

-Støtte for video: Bryr meg ikke... Det går også an å laste ned en plugin

Prøver å være litt seriøs med deg her, men er tydelig at du ikke skjønner at andre har andre behov enn hva du har. Skjerp deg!

Podcast: Kommer. Det er en utvikler som holder på med det. DERFOR gir jeg han tid!

 

Jeg for min del bruker MediaMonkey KUN som et musikkprogram. Det blir rett og slett bare rot med videofiler. Musikk for seg, og video for seg! Jeg har prøvd J. River, og jeg kan se et potensiale, men ikke noe mer enn det!

 

Ja, og TAG-funksjon til Winamp går sikkert an og laste ned seperat, skjønner?

Er vel ikke MediaMonkey sin feil at Winamp plutselig samarbeider med de for å gjøre det kompatibelt med Winamp vel? Slik vil det alltid være. Og så lenge MediaMonkey er et lite program i den store sammenhengen. (Det er dog flere hundretusener som bruker det). Forøvrig så samarbeider MediaMonkey med "EvilLyrics", så der vil de ha en fordel.

 

Når du lager ny auto-playlist kan du sette forskjellige filtre, det er ett enkelt filter, eller det er flere avanserte filtre. Jeg fikk ikke de avanserte filtrene til å funke, bare det enkle....

Her er jeg enig med deg. Men fordi de skal tjene penger på programvaren, så må visse ting være forbeholdt betal-versjonen. Dette er fullt mulig hvis du oppgraderer til Gold, men jeg mener det burde vært gratis...

 

Edit: Jeg har forøvrig ingenting imot deg. Jeg syns tvertom at har hjulpet med innspill fra flere enn kun "Stilig program. Hvordan gjør jeg ditt datt?". Det er bra med diskusjoner!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Dette er fullt mulig hvis du oppgraderer til Gold, men jeg mener det burde vært gratis...

Angående det, gratis-spilleren til Winamp er nesten fullverdig, mens Mediamonkeys gratis-spiller har en del mangler. Vi kan jo sammenligne:

 

Winamp Pro:

- Ripping til flere formater enn mp3 (dog kan encodere skaffes seperat, så det har lite å si)

-Ripping i 48x speed, istedetfor 8x

 

Mediamonkey Pro:

-File Monitor (at den ikke overvåker bibloteket gratis er nesten tragisk)

- Advanced automated mixes (Dette er også en nyttig funksjon som er gratis i Winamp)

- Advanced device synchronization (Usikker på hva de mener med Advanced, men Winamp har Devices ihverfall.)

- Sleep Timer (Meningsløs funksjon, så den kan de gjerne ta seg betalt for...)

- Virtual CD (Hva skal man med virtuelle CD'er når man har en musikkavspiller?)

- Previews (Som i intro-spilling?)

- Faster CD Burning (Noe må de ta seg betalt for)

- Unlimited MP3 Encoding (Du kan ikke encode så mange sanger du vil hvis du ikke betaler altså?)

 

Edit: Ingeting imot deg heller, men jeg liker en god diskusjon :)

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Winamp Pro:

 

- Ripping til flere formater enn mp3 (Winamp har ikke den funksjonen, med MediaMonkey så må du betale for å bruke den. Fellesnevneren er en plugin!)

 

- Ripping i 48x speed, istedetfor 8x (Hvorfor lar de det gå utover den funksjonen som brukes flittig når man bygger et musikk-bibliotek?)

 

 

Mediamonkey Gold:

 

- File Monitor (At den ikke overvåker bibloteket gratis er dumt, men det tar jo kun to sekunder ekstra å trykke på "add/ rescan tracks to the library")

 

- Advanced automated mixes og Advanced device synchronization (Da snakker de om synkronisering med enheter med automatiserte mikser)

 

- Sleep Timer (Ikke for den som skal sovne til søt musikk "sovemusikk". Den slår av maskinen etter en viss tid)

 

- Virtual CD:

Catalog your physical CDs and use the Virtual CD feature to keep track of what CDs you own and at the same time see which subset of tracks from those CDs are copied to your hard drive. Instead of tracking your CDs and tracks separately, the virtual CD function gives you an integrated view..

 

Import and save audio tracks from Audio CDs and MP3 CDs with unprecedented flexibility using the Virtual CD. It allows you to sample tracks from various sources, select which ones you want to import, and then import and save the files in a single operation.

- Previews

Create Previews, short samples of audio tracks, that you can use when trying to decide which audio files you want to add to your collection.

- Faster CD Burning (Noe må de ta seg betalt for, og dette går ikke utover når du prøver å bygge et bibliotek)

 

- Unlimited MP3 Encoding (Du kan ikke encode så mange sanger du vil, men den kan lastes ned separat. Jeg vet ikke om det er en slik sperre engang :hmm: )

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...