Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nå testet dette, og min konklusjon var:

 

Veldig dårlig alternativ til Winamp.

 

- Det er veldig mye der, og man bruker litt tid på å bli kjent med systemet.

- Jeg brukte lang tid på å finne ut av hvordan man samla alle filene man ville "shuffle" gjennom.

(Kan veldig gjerne hende at det er jeg som ikke tok det..)

- Lyden begynte å skrape etterhvert på noen sanger, og når jeg tok akkurat de samma sangene i Winamp funka det perfekt.

- For å ha kontroll på programmet må man ha maksimert det på min oppløsning,

og da er det ikke som på winamp at man kan se/lese ting i bakgrunnen mens hovedvinduet er oppe.

 

Karakter:

3-

Lenke til kommentar
Veldig dårlig alternativ til Winamp.

Din mening, men den deles ikke av så mange andre som har prøvd programmet :hmm:

 

- Det er veldig mye der, og man bruker litt tid på å bli kjent med systemet.

 

Er dette plutselig blitt et problem? Uansett så trenger man ikke bruke alle funksjonene, de bare er der. Det morsomme er at denne replikken kommer fra en som sikkert liker å "customisere" som han vil i WinAmp. Du brukte en dag på å sette deg inn i det. Jeg er imponert! :thumbdown:

 

- Lyden begynte å skrape etterhvert på noen sanger, og når jeg tok akkurat de samma sangene i Winamp funka det perfekt.

 

Ikke noe problem her ihvertfall. Det er dog problemer med Windows Vista, men hvem skal man skylde på der?

 

Jeg vil gjerne at du skriver mer om de to andre punktene du hadde, det hadde gjort det litt enklere å vite hva du likte og hva du ikke likte!

 

Det var forresten et veldig dårlig begrunnet innlegg, fra en som tydelig ikke liker konkurranse! :hrm:

Lenke til kommentar

Har nå prøvd Mediamonkey til fordel for Winamp i en uke. Det var det jeg klarte for å si det sånn, og når den nye versjonen av Winamp er komt, var det rett tilbake igjen :D

 

Her er mitt intrykk av Mediamonkey:

-Litt rotete library i forhold til Winamp, bla, så liker jeg ikke måten den sorterer sangene på. Hvorfor kan man ikke bare dobbelklikke på en artist for å høre låtene fra ham/henne?

-Fikk ikke advanced playlist filters til å funke.

-Rotete design

-Støttet ikke Ipod Shuffle (hørt at det skal komme, men funker ikke nå)

-EDIT: ikke fant jeg noe sted der man kunne endre på hurtigtastene heller, men det finnes nok

 

Ser ikke fordelene denne spilleren har iforhold til Winamp.

Og, nå når Winamp 5.1 har komt, med bla. støtte for podcast, og Music MagicMix, som er en genial funksjon som finner fram sanger som ligner på den sangen du velger de skal ligne på.

 

Derfor er Winamp en bedre spiller, IMO...

Winamp for teh win :woot:

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Du vet at du kan bruk WinAmp som avspiller sant? Jeg ser ikke akkurat fordelen, men det er opp til hver enkelt.

 

Har nå installert nyeste versjon av Winamp. Jeg har disse tingene å utsette på WinAmp:

 

1. Bruker laaaaang tid på å legge sanger til biblioteket... Tok ti minutter. Omtrent 7-8 ganger tregere enn MediaMonkey.

 

2. Jeg bruker lang tid på å søke meg rundtom i biblioteket.

 

3. Hvordan kan jeg tagge musikken min? En veldig viktig funskjon for meg, grunn nok til å skifte.

 

4. Utifra tidligere utsagn, så overvåkes ikke biblioteket på samme måte som i MediaMonkey. Hvis du f.eks. legger til en mappe med musikk i folderen(e) som du overvåker, så legges den automatisk til biblioteket i MediaMonkey.

 

5. Jeg finner ei en mulighet for å rippe musikk fra cd'ene mine.

 

-Rotete design

Og derfor bruker du Winamp? iTunes for teh win... :whistle: (Jeg synes at MediaMonkey har det ultimate designet når det gjelder å finne filer raskt. Menyene er forøvrig mye mer oversiktlige enn WinAmp.)

 

-Støttet ikke Ipod Shuffle (hørt at det skal komme, men funker ikke nå)

Kommer iløpet av neste uke...

 

-EDIT: ikke fant jeg noe sted der man kunne endre på hurtigtastene heller, men det finnes nok

Les gjennom de første postene, der står det...

 

-Litt rotete library i forhold til Winamp, bla, så liker jeg ikke måten den sorterer sangene på. Hvorfor kan man ikke bare dobbelklikke på en artist for å høre låtene fra ham/henne?

Forstår ikke helt hva du mener, men den måten man skal bla seg fram i biblioteket er via "Windows Utforsker" som vises til venstre (standard) i MediaMonkey. Du må nesten utdype hva du mener. Jeg finner alle albumene og alle sangene ved å trykke [+] tegnet...

 

PS: Hva trenger du Music MagicMix til da? En tullefunksjon for den seriøse lytter.

 

Ha friskt i minne at MediaMonkey lages i hovedsak av to utviklere. Derfor kommer ikke nye funskjoner så raskt som med WinAmp og iTunes, men når de kommer så er det gjennomtenkt og ofte mye bedre løst enn på de respektive konkurrentene!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...