Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

Du kunne kanskje nevnt at det finnes en del plug-ins til MediaMonkey?

 

Det er også mulig å endre utseende til MediaMonkey, selv om det ikke finnes så mange forskjellig alternativer enda. De finner man her. Jeg har lagd en blanding mellom to eksisterende skins, som ble seende slik ut:

Mulig at jeg kan få låne den ? :whistle:

Det kan du godt. :)

 

Edit: Hvorfor støtter ikke forumet .rar filer?

Takker :)

Gmail støttet heller ikke rar. filer før. Heldigvis har de oppdatert det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle likt å fått et lite vindu som viste lyrics til tracken som blir spillt dersom filen inneholder sangteksten. Hadde også vært kjekt hvis programmet kunne søkt etter lyrics automatisk dersom det ikke lå i filen. Ser helst at den leter etter lyrics på www.darklyrics.com. Er det noen som vet en måte å få gjort dette på?

 

Har prøvd diverse lyrics plugins til winamp, men ingen av dem har fungert bra nok. Er det noen som vet en måte?

Lenke til kommentar
Jeg bruker selv Mediamonkey, har brukt det i en god stund nå.

Digger programmet enda, men som sakt så er ingen ting perfekt og det som jeg misliker litt med programmet er at det bruker litt mer minne en f.eks Winamp, og muligheten som winamp hadde til å styre musikken med knapper fra tastaturet.

Ja vet om et program som gjør det mulig, men det er liksom ikke intregert i spiller, det er et eget program som du selv må starte opp. Men kan hende at det også har kommet noe lignende som en plugin nå?

 

Men uansett ellers så er MediaMonkey helt supert, har ikke noe annet negativt å si om programmet, og jeg annbefaler alle å ta en titt og teste det ut :)

Det var en teit kommentar der. Du sier at du ikke liker plugins... Hvorfor i hælvete bruker du WinAmp da? Pluginsene fungerer uten at du trenger å starte noen programmer! Du bare aktiverer, og så er det klart til bruk. Akkurat slik som i WinAmp.

 

Jeg får legge til en kommentar: Grunnen til at jeg bruker MediaMonkey er at jeg slipper å laste ned noen plugins for funksjoner som gjør det mulig å katelogisere filer! WinAmp er et avspillingsprogram, mens MediaMonkey er mye mer.

 

Grunnen til at/ hvis programmet bruker mer minne er på grunn av alle funksjonene som er implentert i MediaMonkey. I WinAmp er det pluginsene som tar CPU...

Lenke til kommentar

Fant forresten ut en fin måte å legge inn winamp plugins til MediaMonkey. Det er bare å skifte navn på "MediaMonkey" exe filen til "Winamp" for så og installere i MM mappen. Når pluginen er installert er det bare å skifte navn tilbake til MediaMonkey og starte opp. Fungerer på de pluginene jeg har testet. :)

Lenke til kommentar
Fant forresten ut en fin måte å legge inn winamp plugins til MediaMonkey. Det er bare å skifte navn på "MediaMonkey" exe filen til "Winamp" for så og installere i MM mappen. Når pluginen er installert er det bare å skifte navn tilbake til MediaMonkey og starte opp. Fungerer på de pluginene jeg har testet. :)

Litt enklere å bare lage en ny fil i Notepad og lagre den som winamp.exe i samme folder som MediaMonkey. Da kan den ligge der permanent. Det funker i alle fall fint hos meg.

 

Sinclair

Lenke til kommentar

Har bare problemer med MediaMonkey. Ganske ofte så begynner det å skippe 100 låter, sånn helt uten videre. + at det skrur ned lyden hele tiden, må rulle konstant på rullehjulet for å få noe lyd. Og autotag'n var ikke mye å skryte av heller. Fant 1 av 10 album jeg prøvde. Tror jeg går tilbake til WinAmp jeg.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Har bare problemer med MediaMonkey. Ganske ofte så begynner det å skippe 100 låter, sånn helt uten videre. + at det skrur ned lyden hele tiden, må rulle konstant på rullehjulet for å få noe lyd. Og autotag'n var ikke mye å skryte av heller. Fant 1 av 10 album jeg prøvde. Tror jeg går tilbake til WinAmp jeg.

Hvilke sanger skipper den over?

Den støtter ikke .m4u format hvis det var det du tenkte på...

 

Jeg må spørre deg om et spørsmål:

 

Hvilken musikk hører du på? Hvordan er de ordnet, rippet? Du sier at amazon.com sine 6 sider som er støttet av MediaMonkey ikke finner 9 av dine 10 album?

Lenke til kommentar

Det var nok diverse plugins som gjorde at Mediamonkey hengte seg opp, faktisk så tror jeg det var DFX som var hele problemet.

Er det forresten noe problem med å reinstalere Mediamonkey med tanke med bibloteket man har gjort endringer på?

 

Fikset problemet etter reinstall, men har fortsatt litt problemer med at Mediamonkey henger seg ved auto tagging av 40+ filer (sammleskiver).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Hvilke sanger skipper den over?

Den støtter ikke .m4u format hvis det var det du tenkte på...

Har ikke musikk i m4u-format, har noen i m4a, men det skipper vanlig MP3 også.

 

Hvilken musikk hører du på?

http://home.no/tordenflesk/WHTF9A.tmp.html

Rekker ikke å få med meg hvilke låter den skipper.

Hvordan er de ordnet?

E:\MUSIC\ARTIST - ALBUM\ vanligvis, men har også noen mapper med f.eks humor som er masse enkelt-filer i

rippet?

MP3(CPR/VBR, 96-320Kbps, stereo)

 

 

Du sier at amazon.com sine 6 sider som er støttet av MediaMonkey ikke finner 9 av dine 10 album?

Har bare prøvd den første.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan komme på er hvis MediaMonkey skipper automatisk småfiler... Men du er helt sikker på at den skipper over låter? Du har sjekket "Unknown" boksen under "Artist" ikke sant? Ihvertfall har jeg ikke hatt noen problemer med skipping av låter, dog har jeg måtte konvertert filer i .m4u format.

 

Jeg så forresten på den listen din. Du må virkelig organisere musikken din! Fy søren...

 

Eksempler:

 

"daft punk - Alive 1997 (live album)-.mp3"

"03-daft punk-robot rock.mp3"

"- Credance Clearwater Revival.mp3"

"Mystical- Still Smokin.mp3"

"101-va-sensation 2005 white cd1.mp3"

 

med mange fler... :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg så forresten på den listen din. Du må virkelig organisere musikken din! Fy søren...

 

Eksempler:

 

"daft punk - Alive 1997 (live album)-.mp3"

"03-daft punk-robot rock.mp3"

"- Credance Clearwater Revival.mp3"

"Mystical- Still Smokin.mp3"

"101-va-sensation 2005 white cd1.mp3"

 

med mange fler... :ermm:

Hva var så ille med e om jeg tør spørre?

"- Credance Clearwater Revival.mp3" er dårlig, men jeg ser ikke noe fieil med de andre.

Lenke til kommentar

Jeg bare nevner:

 

liten skrift, forskjellig bruk av-... Jeg mener det er uordentlig. Jeg har 7000 sanger på PCen min. Jeg har ingen problemer med organsiering ihvertfall.

 

Jeg sier ikke at MediaMonkey er perfekt, men du må fortelle mer om problemet ditt. Vanskelig å stille en diagnose når man ikke får noen ledetråder...

Lenke til kommentar
Skulle likt å fått et lite vindu som viste lyrics til tracken som blir spillt dersom filen inneholder sangteksten. Hadde også vært kjekt hvis programmet kunne søkt etter lyrics automatisk dersom det ikke lå i filen. Ser helst at den leter etter lyrics på www.darklyrics.com. Er det noen som vet en måte å få gjort dette på?

 

Har prøvd diverse lyrics plugins til winamp, men ingen av dem har fungert bra nok. Er det noen som vet en måte?

Sjekk første post. Der skriver jeg om et program som heter Evillyrics. Uheldigvis må det startes opp manuelt i tillegg til MediaMonkey, men du trenger ikke gjøre noe. Du starter kun de to programmene. De fungerer sømløst sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...