Gå til innhold

Longhorn får nytt navn!


Anbefalte innlegg

fordi de brukte "NT" som om servernavnene i 95/98 era'en

nå er flisa snudd derimot :p

 

Men du har kanskje rett. Windows 2003 server ble vel bare hetene det fordi de ville skille den fra Windows XP, slik at folk ikke skulle tro at 2003 server var like gammel som XP da den ble lansert, hva vet jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis de er riktig heldige, så kjøper MS dem opp for ikke å ha noen konkurrerende navn :p

Kanskje de kjører det samme trikset med forkortelser også (kjøper opp liknende navn), ser for meg MS som kjøper op volkswagen, fordi forkortelsen er vw, som er veldig likt wv :)

 

Synes ikke navnet var noe bra, men hvem bryr seg.

 

OT: hvilket firma er egentlig størst av MS og volkswagen? På stående for ville jeg vel tippe volkswagen, noen som vet dette?

 

AtW

Lenke til kommentar

Til Tordenflesk & efikkan; Hvorfor må dere "linux roxxor, windows suxxor" folk alltid lese og svare på alle tråder dere finner om Windows? Hvis dere har så mye imot Windows så ser jeg ingen grunn til å lese/svare på disse trådene! Jeez...

 

ATWindsor: Tror nok Windows er større med tanke på at BG har vært verdens rikeste mann mange år på rad, og hvor mange eksemplarer av Windows de selger daglig osv...

Lenke til kommentar
«Vista» betyr jo «utsikt», så navnet er forsåvidt ganske naturlig og helt greit slik sett, men jeg får selv assosiasjoner til en eller annen billig småbil fra f.eks. Seat.

Hehe, det samme fikk jeg... Seat Vista 1.0 TDi :thumbup:

 

Syns Windows Vista er et rimelig håpløst navn, ikke et navn som sitter like umiddelbart som Longhorn gjorde når det ble kjent som kodenavn

Lenke til kommentar

Jeg synes "Longhorn" gir litt assosiasjoner til navnet på en amerikansk biffresturant-kjede. Sånn sett synes jeg "Vista" virker mer luftig og mer europeisk. a-endelsen virker som en søreuropeisk a-endelse som i feminine navn, mens hele ordet "vista" virker litt spansk/italiensk/latinsk. Altså et europeisk klingende navn.

Lenke til kommentar

tja, jeg tror ikke siste ord om Longhorn/Vista saken er talt enda. jeg tror veldig mye blir forandra før den endelige versjonen kommer. for alt vi veit så kan det hende at de skifter navn en gang til? siden at det også skal komme en Server versjon av Longhorn også så kan det jo hende at denne heter Windows 2006 eller 2007. hvem vet? Vista høres no ut som et litt corny navn men ok. Microsoft om det :p. Bedre enn å kalle den Bill da :p Windows Bill. jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke Longhorn jeg. da jeg bruker Windows 2000 Pro nå. vil tro at Longhorn blir gammelt før jeg begynner å bruke den, da jeg på langt nær er ferdig med Windows 2000 Pro enda.

Ja, jeg velger å kalle det Longhorn enda. det er jo faktisk ingen som vet hva den kommer til å hete da? Billern vet det kanskje, men.

Lenke til kommentar
hvis de er riktig heldige, så kjøper MS dem opp for ikke å ha noen konkurrerende navn :p
Eller saksøke dem for å stjele navnet noen år før??? :p

Slik de gjorde med det lille svenske firmaet Excel for noen år siden. Microsoft krede retten til navnet selv om det firmaet hadde hett Excel mange år før MS lagde regnearket. Ikke overraskende tapte MS så det suste i retten, men tilbø en ganske heftig sum for navnet etter rettsaken som firmaet takket ja til.

 

Link

 

HARD TIMES FOR THE BIG GUYS

 

Some of the biggest players in the commercial world have suffered legal setbacks this week. Sweden's Supreme Court has ruled ruled that Microsoft had no case to bring regarding the use of the name Excel by a small Swedish software company based in Gothenburg. That company started trading under the name Excel in 1983, well before Microsoft launched its Excel product in 1988. Microsoft launched legal action in 1996 after the Swedish company refused to change its name.

Lenke til kommentar
Jeg synes "Longhorn" gir litt assosiasjoner til navnet på en amerikansk biffresturant-kjede. Sånn sett synes jeg "Vista" virker mer luftig og mer europeisk. a-endelsen virker som en søreuropeisk a-endelse som i feminine navn, mens hele ordet "vista" virker litt spansk/italiensk/latinsk. Altså et europeisk klingende navn.

Men Microsoft har da aldri vært europeisk, så derfor syns jeg at Longhorn er et tyngre og mer typisk amerikansk navn.

 

Mine 2 cents om saken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...