Gå til innhold

Morro med Pentium M Dothan og CT adapter..!


Anbefalte innlegg

Synes ikke den var noe sprek i noen spill. Lav framerate i forhold til NW og Prescott @ 4Ghz. Pluss den suger jo deluxe i multitasking synes da jeg. Men etter min mening er den ikke brukbar til noe annet enn 3dmark01 og superpi i forhold til dagens desktop pros. Men det positive er at den er jo relativt billig og enkel og kjøle.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo de gjennværende NWéne veldig billige og klokkbare så i dette tilfelle så ville jeg sagt NW. HT er jo en annen grunn, som forøvrig Pm ikke er i besettelse av. Og samme hva mange mener så vil jeg si at HT er meget bra greier i den vanlige PC-dagen.

 

Edit, Men hvis du klarer å kjøle en oveklokket presott f.eks til 3,75-4Ghz så ville jeg sagt Prescott. Men det var jo ikke det du spurte om.

Endret av 8-Ball
Lenke til kommentar
8-Ball: pr krone, hvilken er best? P-M eller NW?

5145027[/snapback]

 

Nå har ikke jeg testa P-M, men har testa mange A64 som ikke har HT.

 

Og jeg hadde ikke nølt om jeg måtte velge mellom en P-M og en Northwood om de scorer likt i SuperPI.

 

Hadde seff tatt Nwen, kan også da kjøre minnet på syke hastigheter.... :w00t:

Lenke til kommentar
kommer _Yonah_ i dual core versjon?

5146667[/snapback]

 

Ja, er bare dual core dem kommer i, så vitt jeg vet!

5146862[/snapback]

 

Den kommer også som enkelkjerne:

 

Pentium M (eller nytt navn) 1200 -Enkelkjerne, 1,2 GHz

Pentium M (eller nytt navn) 1100 -Enkelkjerne, 1,06 GHz

Pentium M 766                          -Enkelkjerne, 1,83 GHz

Pentium M 756                          -Enkelkjerne, 1,66 GHz

 

http://www.hardware.no/nyheter/prosessor/d...for_yonah/19949

Lenke til kommentar

Nå har jo du en laptop og de er vel ikke så klokkevennlige i bios ialefall... Prøv å se om du finner et progrem som kan forandre klokkefrekvensene dine, f.eks clockgen på cpuid.com.. Men du kommer neppe serlig langt siden jeg antar du vil få problemer med agp, pci hastigheter etter å ha klokket litt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Synes ikke den var noe sprek i noen spill. Lav framerate i forhold til NW og Prescott @ 4Ghz. Pluss den suger jo deluxe i multitasking synes da jeg. Men etter min mening er den ikke brukbar til noe annet enn 3dmark01 og superpi i forhold til dagens desktop pros. Men det positive er at den er jo relativt billig og enkel og kjøle.

5145005[/snapback]

 

Dette er faktisk litt oppsiktsvekkende uttalelser, men kanskje du har belegg for dette?

Når det gjelder uttalelsen om at Dothan er elendig i spill så mistenker jeg at du må ha kjørt med FSB100 og en klokk på 600Mhz.. mot en P4 med FSB260 og 4Ghz.

Det eneste jeg kan holde med om er at Dothan ikke er noe særlig i multitasking.. og der stiller den på lik linje med alle single-core A64.. Ikke akkurat oppsiktsvekkende.

Intel-CPU med MT er en fin ting, enig i det, men er det en CPU som "suger" i spill så er det P4 NW som Prescott (uklokket)...

Lenke til kommentar

Jeg skal ta en test på forskjellen mellom Prescott @4Ghz mot Pm med ca samme FSB, da det er umulig i dette tilfelle å få akkurat samme FSB PGA limiten på Pm. Men skal gjøre det så rettferdig som overhode mulig.

 

Og selvfølgelig ble ikke Pm kjørt på 600Mhz; dette er direkte fornærmelse å tro noe slikt. Den ble kjørt på 2,8Ghz med MP11.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg skal ta en test på forskjellen mellom Prescott @4Ghz mot Pm med ca samme FSB, da det er umulig i dette tilfelle å få akkurat samme FSB PGA limiten på Pm. Men skal gjøre det så rettferdig som overhode mulig.

 

Og selvfølgelig ble ikke Pm kjørt på 600Mhz; dette er direkte fornærmelse å tro noe slikt. Den ble kjørt på 2,8Ghz  med MP11.

5150904[/snapback]

 

Mens vi venter på din test.. så kan vi se på to som allerede har gjort jobben.

Her og her fra Xs.org.

Jeg sjekket forøvrig mine (mange) scores for PCMark04.. og mine DOthan-systemer var ganske så konkurransedyktige i alt annet enn multi-threaded test vs. [email protected].

Naturlig nok.. :)

3 eksempler (beste A64, P4 og Dothan):

MSI K8Neo2 - Venice [email protected] - X800 Pro

MSI 875p Neo-FISR - Prescott [email protected] - Radeon 9800 Pro

Asus P4P800 SE / CT-479 - Pentium M 730 [email protected] - Radon X800XT PE

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg skal ta en test på forskjellen mellom Prescott @4Ghz mot Pm med ca samme FSB, da det er umulig i dette tilfelle å få akkurat samme FSB PGA limiten på Pm. Men skal gjøre det så rettferdig som overhode mulig.

 

Og selvfølgelig ble ikke Pm kjørt på 600Mhz; dette er direkte fornærmelse å tro noe slikt. Den ble kjørt på 2,8Ghz  med MP11.

5150904[/snapback]

 

Mens vi venter på din test.. så kan vi se på to som allerede har gjort jobben.

Her og her fra Xs.org.

Jeg sjekket forøvrig mine (mange) scores for PCMark04.. og mine DOthan-systemer var ganske så konkurransedyktige i alt annet enn multi-threaded test vs. [email protected].

Naturlig nok.. :)

3 eksempler (beste A64, P4 og Dothan):

MSI K8Neo2 - Venice [email protected] - X800 Pro

MSI 875p Neo-FISR - Prescott [email protected] - Radeon 9800 Pro

Asus P4P800 SE / CT-479 - Pentium M 730 [email protected] - Radon X800XT PE

5155932[/snapback]

 

Jeg må så absolutt si meg enig med TL1000S her.. Dothan er langt raskere i spill enn noen netburst prosessor.. Det er jo en grunn til at Dothan knuser alt annet i 3D benching..Men multitasking.. nei.. det er P4 land...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...