Gå til innhold

Merklige hendelser med smårare personer


Anbefalte innlegg

Tja vi har selv en som vandrer rundt i byen med rød jakke og cowboy-hatt. Vet ikke helt hva som driver han, men har i hvert fall sett han flere ganger. Jeg og en kompis satt på en benk på et senter, så kommer han bort og spør om vi skal ha drikke (vi sitter selv da med drikke i hånden), dette gjentar han 3-4 ganger før han bare går. Så vandrer han rundt, plukker opp papirer og prater om hvor viktige de er og bare går uten videre og prater med folk rundt om kring. Husker jeg traff han utenfor en bokforretning da han gratulerte meg med noe sokker jeg visstnok hadde vunnet. Har også sett han vandre på en musikkforretning og prate om allverdens ting uten noe som helst mening, og han kommer ofte bort til folk som om han kjenner de og bare prater om random ting. Aner ikke hva han lider av dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har oxo en fyr i rullestol som ikke bor alt for langt fra der jeg bor. Han kjører som sagt rullestol, så pleier han å bøye seg ned å plukke vekk kvister å sånn som ligger i veien. Når han gjør dette så klarer han å vise hele rumpen, rett å slett fordi buksen er halveis nede på knærene. Tror ikke det er noen her som ikke har sett rumpen på fyren... :ermm:

Lenke til kommentar

Forrige gang jeg hadde LAN, bestemte vi oss for å døgne 2 døgn i strekk "No Problem", tenkte vi. En sovna forran pc'en med fult headset og alt, etter ca 30min begynner han å snakke, vi går bort til han, prøver å få kontakt, men intent svar. Viste seg at han snakka i søvne på guilden's ventrilo chat

 

En annen begynte å gå rundt i søvne, han slo hodet 5ganger i veggen, så tok han en runde rundt i stuen. Etter vel en time, satte hans seg i en stol, og lente seg bakover til den velte, så reiste han seg opp og gikk upp til loftet og la seg i en seng der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For en fantastisk tråd! Har ikke ledd så hardt på flere dager.

 

Beklager så mye at jeg bringer opp en såpass gammel tråd, men jeg hadde så lyst å dele noen av mine historier:

 

Onkelen min på rundt 40 lider av schizofreni, noe som gjør at han mildt sagt finner på litt mer tøv enn andre. Jeg er veldig glad i onkelen min, og vil ikke henge ham ut på noe måte, men han har gjennom årene funnet på litt av hvert som jeg bare må fortelle om:

 

-Tredd ei bøtte over hodet, banka på den, laget skumle lyder og sagt at han kunne se frem og tilbake i tid. Da mora mi humoristisk spurte om han kunne se hvor lenge det var til hun fikk grå hår, ble onkelen min fornærmet og sa at "jeg kan kun besvare viktige spørsmål".

-Han satt ute på verandaen og drakk øl, og var totalt fjern\blank i blikket. Så nesten litt stolt ut. Jeg spurte han hva han tenkte på, og da forklarte han at han var gud. "Hvorfor det" spør jeg, og da svarer han at "jeg sitter og drikker øl. Jeg sitter under himmelen og universet, men over dvergene som graver under bakken. Og dvergene drikker øl. Jeg er et slags medium".

-Fått det for seg at han absolutt måtte urinere i ei flaske inne på dass, for å så helle urinen nedi dassen etterpå. Mens han sang og hadde dodøra åpen.

-Laget en "ring" av ståltråd som han har brukt som armbånd, og så forklart alle han kjente om at det ga ham uendelig styrke.

 

Ellers har vi noen andre utdrag:

-Jeg var ute og gikk i gågata i tromsø, da et par folk, muligens rundt 20 år gamle, kom løpende mot meg. De var totalt gira, vidåpne i øynene, sinnsykt stort glis, og han ene fyren sprang rett mot meg, løfta meg opp (jeg veier 90 kg og var høyere en han) og ga meg en klem. De sprang så videre i ei jævla fart.

-Når nabogutten var liten (fra 4-8 års alderen), så var han ekstremt rar. Det er han forsåvidt enda. Blant annet brukte han å rive av seg tå\fingerneglene med tang når han ble sur\sint, skrive navnet sitt på hele kroppen sin, osv, osv.

-Noen som kjenner Per Parker fra tromsø? Kjendisnarkoman. Jeg og en fyr var og gikk i tromsø når vi møtte ham sittende på trappa utenfor en bar\pub. Da begynte Per å hyle og skrike totalt om at vi hadde tråkket på noe sneiper som han hadde liggende til tørk på fortauet.

 

Mye rare folk her i verden :roll:

 

Takk for at du orket å lese,

-Erlend

Lenke til kommentar

Ei dame som går rundt i Vestby og roter i søppelkassene. Hun har med seg en avis, legger den oppe på søppelkassen og later som om hun leser den. Så PLUTSELIG kaster hun seg ned i søppla.

 

I Ski er det flere gladkristne. Ei gammel dame kommer ofte bort til folk, gir dem en lapp hvor det står noe om kristendommen og sier "Jesus! Han er den beste livsforsikringa!"

 

Ellers så har vi jo "Rod Stuart" her i Ski. En fyr som ligner sinnsykt på Rod Stuart (duh) og han går i gamle Levisshorts som er så korte at de kvalifiserer som hotpants. Går hjemmefra litt utpå dagen med en glasscola, og sitter nede på storsenteret og drikker.

 

Vi har også en som heter Joakim. Han har alle togtidene i hodet, ganske så musikalsk og han er en skikkelig entertainer. Han har en gåstol med blålys på, og det hender han løper gjennom senteret mens han skriker "bææbuuubæææbuuu! vrooom! øøøøøøøøøørn, øørn ørn øøøøøøøøøøøøøørn!" Veldig hyggelig fyr. :)

 

Edit: Er en litt eldre fyr som bor på et pleiehjem i Ski. Han tror han er gift med naboen min. :fun:

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Morra mi dreiv en sånn ungdomsklubb en gang i tiden, og der hang det to snålinger. Én hadde Downs syndrom og han andre vet jeg ikke hva feiler. :p

Vel, det skjedde en gang at snåling nummer 2 tok på seg et par solbriller og sa: "Hei! Hei! Hei! Gjett hvem jeg ser ut som nåa! Gjett hvem jeg ser ut som, gjør det, gjør det! Jeg ser ut som Jaimes Bondes!"

Da uttrykker han med Downs syndrom slurvete, med slapp leppe og med nordlansk dialekt: "Døøøh, han der ere litt sånn derre *Peke på tinning og bevege fingeren i sirkler*"

Det var så sinnsykt komisk!

 

De er nå søte da ( :p ), han med Downs syndrom har jeg hatt mange dype samtaler med. :D

Endret av BurTMastA
Lenke til kommentar

Hadde en morsom hendelse på LAN forrige helg.

 

Jeg, snaxxor og en kompis(la oss kalle han kompis1) var på LAN til en annen kompis(kompis2). Jeg og kompis1 satt i en hjørnesofa og snaxxor satt i en stol ved samme bord.

 

Det var langt på natta og kompis2 hadde lagt seg på soverommet sitt. Kompis1 ligger og sover i hjørnet av sofaen. Men så plutselig sitter han, stirrer på meg i over fem sekunder, og sier "hvor er Tom Erik?". Jeg og snaxxor begynner å le så vi griner. Kompis1 ser bare rart på oss og legger seg til å sove. Jeg er Tom Erik.

Endret av TomFu
Lenke til kommentar

1.vi har en gammal dame som nabo, hun er syk!! vær gang vi leker/snakker utenfor leiligheten hennes, roper hun ut vinduet; JÆVLA DRITTUNGER KOM DERE TIL HELVETTE BORT HErFRA FØR JEG RINGER TIL nARKOMANENE. og en kamerat av meg er "brun" så går vi forbi huset hennes, så sier hu; GÅ Å TA DEN NIGGERN I RÆVVA. tenker og stikke til henen igjen...

 

2. i min familie har vi 3 som har dawns elelr noe (de er brødre søstre i ca 40 åra) de heter: 1. Svein 2. Liv. 3. Ulla eller noe, og Svein DIGGER kasetter, han stjeler kasetter å sykler på en DIGER 3 hjuling

 

Liv; digger å ødelegge kasett spillere,

og Ulla(?) digger og fikse kasettspellere :) et fint familiepar.

jeg syns da synd på dem, tråsalt vi har over 50 i HELE familien Pettersen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvordan visste jeg at du var fra Kr.sand...? :p

Kun de på sørlandet som sier "gøyest" :love:

4355412[/snapback]

Jeg har å sett han fyren som skriker/hyler/griner hele tiden! :w00t:

 

Har noen av dere sett han "Jesus-fyren" som går rundt i hvit kjortel i Kristiansand?

Lenke til kommentar

Tja, var på Oslotur for en uke siden elns, med resten av skolen. Mot kvelden (22-tia) stakk jeg og en kameraat en fra frognerparken og opp mot NRK. Da han skjønte at jeg ville til NRK stakk han av og jeg ble ståendes alene midt i et eller anna område på Majorstua. Da ser jeg faktisk en eller to sånne rennesteiner skli til sia og noen kravle

opp fra dem og traske bortover med en helt syk gange. Nesten som de krøp bortover. De så ikke helt trygge ut.

 

Vi gikk tilbake til bussen da :p

 

 

Ellers er det en som noen snakker om som visstnok liker å lenke seg fast med håndjern og tisse på seg.

Endret av Iguil
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ingen slår naboen min i Tromsø..

 

Har en vistnok 35 år gammel og bor hjemme hos foreldrene sine. Han er skallet og ser litt rar ut. Sånn innledningsvis skal det sies at han har en veldig spesiell sykdom som gjør at hele verden omhandler han...

 

Han bruker å høre på musikk hele tiden på et headsett. På bussen høres musikken over HELE bussen. Han spiller fanden så høyt. Når det er fint vær bruker han å jage foreldrene sine på hytta så han får huset. Da åpner han verandadøra i andre etasje og spiller Hard-rock på FULL GUFFE. Hele gata hører han. Som om ikke det var det værste så bruker han å stå på gelenderet i andre etasje og drikke øl å danse :s Det er helt sykt å se på.. Det er tross alt noen meter RETT ned om han faller. Han kan stå der å synge og plutselig hoppe rundt 180 garder. OPPÅ GELENDERET....

 

Det er helt sykt å se på den fyren. Underholdning for ungene i gaten:p Men igjen, han har en sykdom som gjør at han ikke tar hensyn til andre enn seg selv. Dette vises når han kjører bil. Kjører som et svin....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...