Gå til innhold

Blogg: Rollespill - mine favoritter


Anbefalte innlegg

2. Final Fantasy VII

Eg liker alle spela i FF-serien, men nummer VII er foreløpig favoritten. Først og fremst fordi eg likte historia og karakterane betre enn dei andre spela.

Her er det endelig en med litt fornuft :p..

 

 

Final Fantasy SKAPTE RPG sjangeren, :w00t: og er fortsett de beste spillene innenfor.

Det finnes mange andre bra RPG også men ingenting kommer opp i mot FF7...

 

 

G_Man

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utrolig trist å lese en artikkel om rollespill, hvor spill som Ultima Underworld, Ultima 1-7, Fallout og Gothic ikke er nevnt :no:

Blogg, ikke artikkel. Vesentlig forskjell. Men jeg skal gå med på at med den kaos fronten som er nå så er det ikke alltids like lett å skjønne hva man trykker seg inn på.

Endret av SirGalrim
Lenke til kommentar

Fin blogg! Jeg liker mange typer spill, men spill med frihet har alltid vært blant mine favoritter, det være seg bilspill (Midtown Madness 2 (minner :love: ), Midnight Club 2, NFS: Underground 2) eller skikkelige rollespill.

 

Jeg har ikke spilt noen av de "eldre" spillene som er nevnt, jeg tilhører den litt yngre generasjonen... Spilte Pinball på en 233 MHz en stund før jeg fikk meg min egen PC, og spillutvalget mitt da var ganske begrenset.

 

Det første ordentlige rollespillet jeg prøvde var vel Morrowind, det sier vel litt om hva jeg har prøvd. :p Har begge KOTOR-spillene, men de har ikke fanget meg på samme måte som Morrowind, mye grunnet det noe lineære gameplayet (for et RPG-spill). Men, dette året og følgende år ser ut til å bli to gode år for RPG-spill og ellers frie spill som Elderscrolls III: Oblivion, Just Cause, X³: Reunion, NFS: Most Wanted (kjøre fritt rundt! :D) og Black and White 2.

 

Men det jeg uten tvil gleder meg mest til, er Oblivion! Tror det skal gå lang tid før noen klarer å slå det...

Lenke til kommentar
Utrolig trist å lese en artikkel om rollespill, hvor spill som Ultima Underworld, Ultima 1-7, Fallout og Gothic ikke er nevnt :no:

Hm, å være skuffet over hva jeg nevner som mine favoritter synes jeg er litt smårart. Dette er en uformell bloggpost ikke noe dyptgående spillhistorisk artikkel.

 

Alle spillene du nevner er uten tvil gode, men når ikke helt opp på _min_ toppliste.

Lenke til kommentar

Det som var skuffende var å høre at du enten ikke hadde hørt om dem, eller spilt dem, eller satt de særlig høyt på listen din. Du som skal være en fan av sjangeren :p

 

Beklager hvis du bare vil ha kommentarer av typen "Topp, helt enig med deg og listen din."

 

Trodde vi brukerne av forumet skulle legge igjen vår kommentar, med hensyn til andre titler enn de du nevnte.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Alvorleg talt, går det verkeleg an å vere skuffa over at ein fan av ein sjanger ikkje nødvendigvis har nøyaktig same favorittar som deg? Er ikkje det berre fint då? Eit godt eksempel på at det er mange solide spel der ute som har sine fans. Om alle hadde dei same favorittane ville det jo berre vere eit teikn på at utvalet er heller labert.

Lenke til kommentar
Det som var skuffende var å høre at du enten ikke hadde hørt om dem, eller spilt dem, eller satt de særlig høyt på listen din. Du som skal være en fan av sjangeren.

 

Beklager hvis du bare vil ha kommentarer av typen "Topp, helt enig med deg og listen din."

 

Trodde vi brukerne av forumet skulle legge igjen vår kommentar, med hensyn til andre titler enn de du nevnte.

Ja, fint om du kommer med dine favoritter. Det var liksom det som var meningen med denne bloggposten. At folk skal være enige med mine preferanser er heller ikke noe jeg forventet, fint med litt debatt.

 

Men jeg reagerte litt på at du var skuffet over hvilke spill jeg har hatt mest glede av, det er vel ingen fasit på hvilke spill som gleder mest for den enkelte? I så fall vil jeg gjerne se den. :)

Lenke til kommentar
Eneste jeg var skuffa over var din dårlige smak.

Det du sier der er noe som er på vei til å bli kalt hets!

Respekter andres smaker. Hva hadde du syntes hvis uansett hva du sa til en person at du likte, ville han kalt deg en idiot og at du hadde en latterlig smak??

 

Nei, jeg sier ikke at du mener det om Mcgrovens smak (eller...?), men prøv å tenke litt før du slenger ut slikt neste gang. ;)

Lenke til kommentar
Savnet mer utfyllende informasjon om de enkelte spillene.. det ble gjerne litt knapt med tre avsnitt.

Sjekk tidligere feature her. :)

 

 

Ser ut som det er på tide å finne frem topp 10 lista igjen:

  • 1. Planescape : Torment
  • 2. Baldur's Gate I
  • 3. Gothic II
  • 4. Baldur's Gate II
  • 5. Might and Magic 6
  • 6. Morrowind
  • 7. Neverwinter Nights
  • 8. Might and Magic 7
  • 9. Daggerfall
  • 10. Star Wars: Knights of the Old Republic I

Hvor er Gothic på den lista, da?

 

Anbefaler folk her å spille Gothic! Grafikken er fortsatt grei (spilte gjennom det for et år siden) og historien er topp! Det er et spill man sitter oppe om nettene med :cool:

Lenke til kommentar

Problemet med data rpg, er at de fleste IKKE er rpg...

 

De få som faktisk kan kalle seg rollespill er:

Fallout 1 & 2

Torment

Kotor 1 & 2

morrowind

vampire:bloodlines (godt forsøk iallefall..)

Baldurs gate 2

 

og hve er det egentlig med mmorpg?

det har jo ingenting med rollespill og gjøre!! (untatt karakter byggingen..INGENTING annet)

 

Og når det kommer til FF spillene... så skjønner jeg virkelig ikke hva de har med rollespill å gjøre...

 

men,men..smaken er som baken: hårete og delt!

Endret av TheAngryNorwegian
Lenke til kommentar

Som andre har nevnt "savnet" jeg Fallout-spillene på listen din. Arcanum er også noe en person som er glad i karakterutvikling, mangfoldige løsninger på oppdrag og "terning-kamp" burde prøve. Jeg skal ikke si at jeg er skuffet med listen din, men jeg synes bare det er litt rart at du ikke nevner Fallout-spillene siden de (særlig eneren) er regnet som prakteksempler på hvordan rollespill på PC skal være. mcgroven: Har du bare aldri kommet så langt at du har fått prøvd dem, eller falt de bare ikke i smak hos deg? Dersom det førstnevnte er tilfellet, anbefaler jeg at du starter søket etter ett eller begge (naturligvis er det best å spille eneren først) med én gang :).

 

Edit: Omformuleringer.

Endret av eught
Lenke til kommentar
Hvor er Gothic på den lista, da?

Det er bare plass til 10 spill på 10-på-topp lista :p Gothic 2 kommer jo langt opp da. ;)

 

Problemet med data rpg, er at de fleste IKKE er rpg...

 

De få som faktisk kan kalle seg rollespill er:

[liste]

Tja ut fra et bordrollespiller syn, som ligger meg nærmere enn dataspill, er ingen av disse du nevner heller "ekte" rollespill. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...