Gå til innhold

Blogg: Rollespill - mine favoritter


Anbefalte innlegg

Helt enig i at RPG er den beste sjangeren.

 

Ellers vil jeg anbefale Final Fantasy-serien. Min personlige favoritt er FFVIII. Et must for alle ihugga rollespillfans.

Har sett mange som ikkje likte FF VIII noko særleg, men det er klart blandt favorittane mine. Eg likte godt den "realistiske" grafikkstilen, junction-systemet, og lydsporet. Hugsar at eg fekk litt hakeslepp når eg kom til den store romantiske scena med ekte synging... :ohmy:

 

Som sagt likar eg alle FF-spela, og mange av dei andre japanske "episke" RPG-ane. Det einaste eg er litt skeptisk til, er enkelte av karakterdesignane. Altfor mange idiotisk søte protagonistar. Kvifor ikkje lage eit FF-spel med ein 25-åring på 100 kg i hovudrolla? Det hadde i alle fall blitt enklare for meg å leve meg inn i rolla då... :p

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg selv har likt veldig godt fallout 1 og 2 spillene. De ga en spesiell og flott teknofisert stemning. 2'eren likte jeg best pga. størrelsen, 1'eren likte jeg godt fordi det var noe helt nytt når det kom ut.

Jeg har også hatt veldig oppsig i forhold til de første to Xcom spillene. Dette er jo et hakk videre fra vanlige rollespill og tilbyr en del strategi også. Spennende atmosfære, spesielt terror from the deep. Men det feteste rollespillet med strategisk snitt i seg er begge Jagged alliance spillene. Det var spesielt toeren som ga meg oppsig.

Så har jeg digga som de fleste andre her Planescape Torment, som jeg mener er et av de desidert beste innenfor sjangeren. Veldig mye pga. av den føles veldig unikt, men også pga. av at den er til tider hylende morsom med Morty og resten av crewet ditt. Det siste rollespillet jeg vil ta frem her er det spillet jeg kankjse vil tørre påstå er et av verdens beste rollespill, Gothic II. Det er i mine øyne et så komplett spill at det kan være vanskelig å konkurere.

Lenke til kommentar
Ingen er som har spillt Terranigma til snes? det er jo det ultimate rpg spillet. Stort sett alle de beste rpg spilla er til snes. Chrono trigger og final fantasy 6 også

 

secret of evermore, illusion of gaia og soulblazer også :D

 

ellers var jo icewind dale II og neverwinter nights og morrowind til pc også ganske bra. bladuurs gate 1 fenget meg aldri like mye.

SNES var en viktig rpg-konsoll. Chrono Trigger, Illusion of Gaia, Secret of Mana2 og Final Fantasy6 er noen av spillene jeg har best minner fra :)

Lenke til kommentar

Baldurs Gate 1 :love:

Baldurs Gate 2 :love:

Icewind Dale 1 :love:

Icewind Dale 2 :love:

+ Ekspansjoner :love:

 

Morrowind

Arcanum

Nox (Dette er vel egentlig ikke et ordentlig rollespill, men jeg slenger det på lasset alikevel, ligger vel mer i samme sjanger som Diablo)

 

Gleder meg sykt mye til TES IV Oblivion og Stalker (som har elementer av rollespill i seg) Og Selvfølgelig eventuelle oppfølgere til Baldurs Gate og Icewind Dale Seriene.

Lenke til kommentar

Ser ut til at eg får vente ei stund på KOTOR2. Games199.com opererar frå Danmark, skulle ønske eg hadde sjekka det opp før eg bestilte. :-/

 

Uansett, medan eg ventar på at tollmyndigheitene blir ferdige med å fordyre og forsinke spelet mitt, vart eg inspirert av denne tråden til å ta ein tur innom Morrowind igjen. Fantastisk spel, men fantastisk mykje forbetringspotensiale òg. Dersom dei får fiksa litt på dialogane, quest- og journalsystemet, og får litt meir sprut i magien, trur eg Oblivion kan bli eit av dei beste rollespela på mange år...:)

 

Kay

Lenke til kommentar
Savnet mer utfyllende informasjon om de enkelte spillene.. det ble gjerne litt knapt med tre avsnitt.

Enig. Artikkelen var skrevet som et kort innlegg som hadde gjort det bedre i forumet. En merkelig artikkel egentlig.

 

Gothic-serien :hmm:

Som det står nevnt tidligere i forumtråden så er dette en bloggpost og _ikke_ en utfyllende refleksjon/artikkel rundt rollespill (Noe vi har skrevet tidligere).

 

En blogg skal komme med korte personlige meninger og gjerne invitere leseren med på debatten. Jeg skrev ikke dette innlegget for å være slem eller å avspise noen for informasjon, men for å få vite hva rollespillere der ute ser på som sine favoritter.

 

Om du synes blogging er "merkelig", så er det en helt annen debatt.

Lenke til kommentar
Men burde det komme en blogg-post under Diskuter Artikler da?

Selvsagt. Blogg er en artikkeltype, og vi ønsker naturligvis at folk engasjerer seg og diskuterer rundt dem, akkurat som en hvilken som helst annen artikkel på Gamer.no. Jeg forstår ikke helt problemet.

Lenke til kommentar
En blogg skal komme med korte personlige meninger og gjerne invitere leseren med på debatten.

 

Ikke for å lage en diskusjon rundt blogging, ville bare nevne at man kan skrive hva faen man vil i en blogg. Det er ingen regler og fasit på hva man kan, eller ikke kan skrive.

 

Men burde det komme en blogg-post under Diskuter Artikler da?

 

Det er jo en artikkel, så hva er problemet? Det er en artikkel skrevet av en ansatt i Gamer.no, i bloggform. Synes det virker helt naturlig at brukerne av forumet og Gamer.no også skal kunne ha muligheten til å diskutere rundt artikkelen og komme med sine kommentarer og meninger.

Lenke til kommentar
Men burde det komme en blogg-post under Diskuter Artikler da?

Selvsagt. Blogg er en artikkeltype, og vi ønsker naturligvis at folk engasjerer seg og diskuterer rundt dem, akkurat som en hvilken som helst annen artikkel på Gamer.no. Jeg forstår ikke helt problemet.

Jeg tror dere gjør lurt i å opprette en egen "Diskutér blogger"-seksjon i forumet for å unngå dette. Tenker én person slik, så må du regne med mange andre gjør det.

Lenke til kommentar

Det tror jeg er unødvendig. Folk må bare bruke øya og lese. Virker som de færreste leser gjennom artiklene før de kommenterer her. Hadde de gjort det hadde de skjønt at det var en blogg.

 

Hvis dere eventuelt bestemte dere for å opprette egen kategori, "Diskuter Blogger", så er det jo bare å opprette den som en under-kategori i denne.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...