Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Porcupine Tree

Progressiv rock

 

Engelske Porcupine Tree debuterte tidlig nittitall, da som noe virkelig obskure greier, snekra sammen av Steven Wilson. Stilen dengang var ambient techno rock, hvis den beskrivelsen gir noe som helst mening. Teknorytmer med gitarklimpring på toppen, krydret med en uhorvelig mengde samples.

 

Heldigvis (etter mitt syn) har stilen utviklet seg voldsomt siden den gang. I dag er Porcupine Tree et fullvoksent rockeband med særpreg i bøtter og lass. Enkelte skiver er blitt sammenliknet med Pink Floyd, andre Radiohead, noen låter drar tankene mot metal, men hele tiden ligger det umiskjennelige Porcupine Tree-uttrykket over materialet.

 

Frontfigur Steven Wilson skriver stort sett alt materialet, og mesteparten holder imponerende høyt nivå. Wilson er utrolig dyktig på å skrive enkle, men likevel smått geniale, melodilinjer. De siste platene, In Absentia (2002) og Deadwing (2005) har flere spor med refreng som virkelig klistrer seg til hjernebarken. Ca. 2 546 ganger bedre enn alt som spilles på radio nå om dagen, men små selskap har gjort sitt til at markedsføringen ikke har vært helt i taket. Foran utgivelsen In Absentia signerte Porcupine Tree til Atlantic Records, så det er lov å håpe på bedre tider.

 

Porcupine Tree - The Sound of Muzak (full mp3)

 

Porcupine Tree - offisiell hjemmeside

Porcupine Tree ja! Fantastisk bra. En av mine favoritter!

 

Liker du dem sjekk ut Pineapple Thief.

 

Har ikke tid til å skrive mye om dem nå, men har bare hørt Variations On A Dream albumet dems. Sjekk det ut du. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DJ Zany

Hardstyle

 

Vet det er mange her som hater hardstyle. Men hvis du setter deg litt inn i det, blir det faktisk ganske tøft og fengende. Prøv.

 

DJ Zany (Raoul van Grinsven) begynte egentlig som hardcore produsent/DJ, men har i senere tid konsentrert seg om hardstyle. Raoul van Grinsven har også en del aka's; Donkey Rollers, Pavo & Zany, Southstylers, og en del andre mindre kjente.

 

Beste sang: Southstylers - A Bit Crushing eller Donkey Rollers - Sound Of The Beast (DJ Zany Remix)

Beste remix: Philippe Rochard - Survivors Of Hardstyle (DJ Zany Remix)

 

djzany25.jpg

Lenke til kommentar
Litt for mye Metal fans her for min del :)

Det er det kanskje, men prøv å være litt openminded.

Metal har veldig mye forskjellig, bare det at du hater en type metal trenger ikke bety at du hater alt. :)

 

(men eg er nesten litt enig(selv om eg selv strengt tatt er Metal fan :p), hadde vært greit med litt mer folk som anbefalte andre ting som fks. prog rock....

Jeg hater ikke metal, jeg liker metal, på samme linje som trance/rap. Uforståelig for noen kanskje, siden det som sagt er metal fans her, for dere hører jo som sagt kun på metal (liker å sette ting på spissen).

 

Mer anbefalinger fra pop/rock verden, please :)

Endret av Arsenal_RULES
Lenke til kommentar

AC/DC

 

Medlemmer: Angus Young, Malcom Young, Brian Johnson, Cliff Williams og Phil Rudd.

Sjanger: Hard Rock

Lignende artister: De er unike..

Beste låt(er): Highway To Hell, Let There Be Rock ++

Beste album: Back In Black / Highway To Hell

 

Hvorfor: Liker AC/DC først og fremst på grunn av Angus Youngs fantastiske gitarspell. De utrolige soloene og riffene florerer og det er utrolig hvordan Angus og Malcom har klart å fornye seg hele (vel, nesten) tiden. Tekstene er kanskje ikke av de dypeste, men har det som skal til for å fenge en svak sjel.

 

På nett

 

ac.dc.jpg

 

 

Angus med sin kjære SG

post-200-1117630729_thumb.jpg

Endret av Berdiin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Bruce Dickinson

 

Sjanger:

Hard Rock, Heavy Metal

 

Liknende Band

Iron Maiden (selvsagt :roll:)

 

Selv om Bruce Dickinson er vokalist i Iron Maiden, er soloalbumene hans ganske ulike de fleste Maiden-album. Men, man finner selvsagt mange likheter. Genial musikk som er vel verdt å skjekke ut, både for Maiden-fans og andre.

 

Favorittalbum:

  • Accident Of Birth (1997)
  • The Chemical Wedding (1998)
  • Tyranny Of Souls (2005)

Favorittsanger:

  • Accident Of Birth
  • The Magician
  • Arc Of Space
  • Road To Hell
  • Sacred Cowboys
  • Tears Of The Dragon
  • Space Race
  • Chemical Wedding
  • Gates Of Urizen
  • Jerusalem
  • The Alchemist
  • Soul Intruders
  • Kill Devil Hill
  • River Of No Return
  • Devil On A Hog
  • Believil
  • A Tyranny Of Souls

bruce.jpg

Endret av Slettet-IBL5Pam9QB
Lenke til kommentar
Så Big Bang i går og herregud det var bra!! Sykt bra! Har aldri sett dem live før og jeg trodde ikke de rocka SÅ mye! Seriøst, trommisen er nå mitt store idol! Helt sykt god!

Var på konserten deres. De er så utrolige tøffe. De har gratiskonsert i Oslo 7. juni...

 

Edit. Olav er så grundig tøff.

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
Litt for mye Metal fans her for min del :)

Det er det kanskje, men prøv å være litt openminded.

Metal har veldig mye forskjellig, bare det at du hater en type metal trenger ikke bety at du hater alt. :)

 

(men eg er nesten litt enig(selv om eg selv strengt tatt er Metal fan :p), hadde vært greit med litt mer folk som anbefalte andre ting som fks. prog rock....

Jeg hater ikke metal, jeg liker metal, på samme linje som trance/rap. Uforståelig for noen kanskje, siden det som sagt er metal fans her, for dere hører jo som sagt kun på metal (liker å sette ting på spissen).

 

Mer anbefalinger fra pop/rock verden, please :)

Ellioth Snith - Figure 8

 

Dette er et fantastisk indie albun i pop/rock style. Er meget glad i dette albumet selv. Noen av sangene er pene og rolige, mens andre er mer røffe. Dette er ordentlig god musikk!

Lenke til kommentar

Pagan's Mind

 

Sjanger:Progressive metal

Beste sanger: Through osiris eyes, Supremacy our kind, coming home

Beste album: Enigmatic:calling (2005)

Lignende band: kamelot

 

Et norskt metal band som jeg ikke hørte så mye på før de ga ut sitt nye album: enigmatic calling, og det er noe av den beste norske musikken som noen gang har kommet ut på lenge. Et band som alle burde gi en sjangs!

Lenke til kommentar

Hei og hå!

 

Jeg vil gjerne anbefale bandet Swallow the Sun.

 

Disse kommer fra Finland og spiller noe sånt som melodisk doom-metal.

De har kun gitt ut ett album, men det kommer nok mer.

Innimellom er det litt klar vokal og, noe som passer fint til de partiene.

 

Beste sang: Hold this Woe, men alle sangene på albumet er egentlig veldig bra.

Lignende band: Aner ikke :p, men informer gjerne om du vet av noen.

 

Hvorfor jeg liker dem: Veldig stemningsfull og fin musikk, melodiøst og rett og slett vakkert.

 

Legger ved noen samples:

 

 

Swallow

Under the waves

Endret av Dagon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...