Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er trist at ikke flere brukere stiller opp for et tiltak som dette :thumbup:

 

Men men, ikke la tråden flyte over i off-topic. Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg kjenner dessverre ikke til artistene du nevner.

 

EDIT: Har du lest første post? Mange nyttige linker der...

 

Ta Goldfinger, f.eks, og last.fm:

 

http://www.last.fm/music/Goldfinger/+similar

 

Der kan du se en liste over liknende artister :)

Lenke til kommentar

okay, prøver på nytt her da, cun ;)

 

Jeg leter etter band som spiller musikk i samme sjangeren som v-topia hvis noen har hørt om de... demonstratører for Roland - elektronica/hiphop/metal.

Var på konsert med de på Garage i Bergen og ble forelska :love:

Men altså, anbefalinger til band som spiller lignende musikk? V-topia er desverre ikke plate utgivende band... :(

Lenke til kommentar

Dette bandet høres interessant ut. Du har ikke sjekket ut Michael Schacks band Camden og David Åhlunds band Cocoon, da? Sjekk også ut myspacen til Åhlund. Kanskje bandene deres spiller liknende musikk :hmm:

 

Åhlund sier han hører på: Dream Theater, The Prodigy, The Crystal Method, Fort Minor, Lady Sovereign, Christian Falk, Boomkat, Beastie Boys, Erykah Badu, Stevie Wonder, Dream Theater, Linkin Park, Rage Against The Machine, Hed P.E...

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen bra sanger til snowboard/skikjøring?

 

Er ute etter noe litt avslappet, men fortsatt med trøkk. Klarer meg uten Hip-Hop, men hvis det er noe som må med så anbefal det gjerne.

7900514[/snapback]

 

Selv synes jeg Ramones er kurant som avslappet skimusikk. Ellers liker jeg å høre på AC/DC, Dropkick Murphys og Backstreet Girls.

Lenke til kommentar

Jeg leter etter ny musikk av den typen jeg hører på.

Her er den musikken jeg liker best, vet dere om noe musikk i samme sjanger som ikke er på lista, hadde det vært fint om dere posta dem her :)

Yellowcard

Thrice

Three Days Grace

The mars volta

The Killers

Spineshank

Soilwork

Placebo

Mew

Metallica

In Flames

Funeral For A Friend

Enter Shikari

Breaking Benjamin

Death Cab For Cutie

Tool

Anberlin

Billy talent

Blink 182

Rise Against

Slipknot

Deftones

Lenke til kommentar

Muligens Bloodhound Gang er noe for deg (iht Blink 182). Enkelte deler av Korn og Rammsteins musikk har likhetstrekk med Deftones, men det er vanskelig å finne noe som er helt likt. Sjekk også ut Chino Morenos band Team Sleep. Hvis du liker Mew, sjekk ut Radiohead. De gode bandene/artistene er såpass unike at det er vanskelig å finne noe som likner i en betraktelig grad.

 

Har du forøvrig leita ved hjelp av verktøyene det linkes til i første post?

Lenke til kommentar

Vil bare anbefale et relativt ukjent japansk band, 403 Forbiddena :) Er vel en slags blanding av rock/metall.

 

Her kan du laste ned en god del sanger fra de helt gratis.

 

De er mest kjent fra disse to flashanimasjonene: Nightmare City og Nightmare City: Catastrophe

 

Har ikke så mange sanger fra de, men jeg synes de er helt fantastiske :) Skader ikke å sjekke ut flash-animasjonene i det minste, for å få høre de to mest populære sangene deres, og ikke minst for å se et par fantastiske flashanimasjoner.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...