Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)

Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter.

På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv

Er Rammstein så unikt at ingenting likner?

8124386[/snapback]

Vill nå si at et par av sangene til In Flames og Soilwork ligner på rammstein sin stil(eneste er vell at det er litt mer skriking/Growling), men ganske få egentlig.

 

Vill si Rammstein har en ganske unik musikk, ja. Desverre, mer er vell derfor vi liker det :)

Endret av Magikaren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter å hører på Ultimate Kaos - Casanova, og får liksom en sånn mimre-følelse! :blush:

 

Så jeg tenkte kanskje dere hadde flere slike først-på-90 låter som kanskje har samme feelingen over seg? :)

 

På forhånd takk! ;)

 

Btw, takk Håvard Lilleheie for å ha tatt frem The Beloved med Sweet Harmony til massene igjen! :D

Lenke til kommentar

Noen som har noe sprek film/orkestermusikk å anbefale? Foreløpig har jeg snappet opp:

 

- Pirates of the Caribbean

- The Rock

- Beetlejuice

- Jurassic Park

- Independence Day

 

Tips? Gjerne musikk med litt fart i. Hør Beetlejuice-temaet og skjønn hva jeg leter etter. :)

Lenke til kommentar
Noen som har noe sprek film/orkestermusikk å anbefale? Foreløpig har jeg snappet opp:

 

- Pirates of the Caribbean

- The Rock

- Beetlejuice

- Jurassic Park

- Independence Day

 

Tips? Gjerne musikk med litt fart i. Hør Beetlejuice-temaet og skjønn hva jeg leter etter. :)

8184439[/snapback]

Kanskje filmmusikken til Titus av Elliot Goldenthal er noe for deg? Inneholder mange forskjellige stiler og noen veldig bra stykker.

Lenke til kommentar
Musikk a la RHCP før Californication. Funky

8190719[/snapback]

Rage Against the Machine har ihvertfall en del halv-funky greier som kan minne om tidlig RHCP. Det er litt hardere og røffere, men fremdeles ganske funky.

Er det noen felles band-medlemmer mellom RHCP og RATM, eller var det bare RATM og Audioslave?

Lenke til kommentar

bump:

 

Hei

 

Jeg trenger litt hjelp med musikk, vil gjerne ha album som ligner på Losprophets sin "Liberation Transmission" og The all american rejects "Move along" og "The all american rejects" albumene smile.gif

Noen tips?

 

Forresten dette er sikkert blitt tatt opp før men refrenget i sangene virker utrolig likt :

 

Lostprophets - Can't stop gotta date with hate

 

All american rejects - Im waiting

 

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Andre som liker sanger til:

- My chemical romance

- Nickelback

- Anberlin

- OneRepublic

 

:)

 

og vet dere om andre bra grupper? innenfor rock/rolig??:)

8220758[/snapback]

Red Hot Chili Peppers, aerosmith (hør dream on).

Nå har ikke jeg hørt alt for mye på de bandene der. Det øverste hører jeg en del på, det andre ikke noe særlig og de to nederste har jeg aldri hørt om :)

Green Day og Guns N' Roses?

Lenke til kommentar

Haddock: Vel, har ikke hørt så mye av dem selv, men Gåte ville jeg jo tro ville passe bra. Ellers så kan du sjekke ut Windir, som jeg heller ikke har hørt så mye fra, men som jeg tror kan passe.

Forresten, du sier "Åsmund Frægdegjævar" er bedre en de andre, men har ikke Lumsk bare gitt ut to album, da?

 

 

Selv leter jeg litt etter musikk i samme stil som Fantômas The Directors Cut.

 

Leter også litt etter skummel bakgrunnsmusikk lik Fantômas Delirium Cordia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...