Gå til innhold

Den store musikkanbefalingstråden


:---{D

Anbefalte innlegg

Har fått tak i det jeg håpte var det herlige nye Air albumet Pocket Symphony nå, men var ikke positivt overasket!

 

Syntes Air spinner mye på det de alltid har hatt og virker som Air som Air alltid har vert. =\

 

Noen som kan anbefale noe liknende med litt mer 'trøkk' i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurte om noen har peiling på band som har akkurat samme stil som Breaking Benjamin og Three Days Grace. Altsa er jeg ute etter de som har denne Alternative rock sjangeren, jeg elsker den litt heavytunge stilen de har. Så fint om noen vet om band som er mye av det samme :) takker.

Lenke til kommentar

Bobyboj, prøvd Staind? Eller Stained Red? Sistnevnte finner du her:

http://www.stainedred.com/media/audio.html

 

Stained Red var kanskje litt i hardeste laget, det. Huska ikke helt hva de syslet med, bare kom på dem når jeg nevnte Staind. :wee:

 

3 Doors Down?

evt. Creed og Nickelback?

 

Prøv å skrive "Three Days Grace" på last.fm og se hva som dukker opp?

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg trenger litt hjelp med musikk, vil gjerne ha album som ligner på Losprophets sin "Liberation Transmission" og The all american rejects "Move along" og "The all american rejects" albumene :)

Noen tips?

 

Forresten dette er sikkert blitt tatt opp før men refrenget i sangene virker utrolig likt :

 

Lostprophets - Can't stop gotta date with hate

 

All american rejects - Im waiting

 

 

Hva tror dere? :p

Lenke til kommentar

50-talls go'musikk

 

Søker noe à "Voi voi", selv om den ikke er så lystig som det jeg søker etter. 50-talls glad-sanger som ofte går i bakgrunner på klipp fra den tiden, dere vet sikkert hva jeg mener. Feriekolonien har også endel slik musikk.

 

Takk for svar

Endret av Løvskogen
Lenke til kommentar
50-talls go'musikk

 

Søker noe à "Voi voi", selv om den ikke er så lystig som det jeg søker etter. 50-talls glad-sanger som ofte går i bakgrunner på klipp fra den tiden, dere vet sikkert hva jeg mener. Feriekolonien har også endel slik musikk.

 

Takk for svar

8115507[/snapback]

 

Hmm blir litt 60's i anbefalingen min:

Manfred Mann - Do Wah Diddy Diddy

The Swing Blue Jeans - Hippy Hippy Shake

Bobby Vee - Rubber Ball

Chuck Berry - Johnny B. Goode

 

f.eks ;)

Lenke til kommentar

Finnes det noe som likner på Rammstein? (bortsett fra Rammsund og Staal på Urørt)

Jeg har sett på 'industrial metal' og 'industrial' på last.fm, samt 'similar' på Rammstein (på last.fm), men jeg har ikke funnet helt det jeg har vært ute etter.

På den 'similar'-listen var det mye greier som ligger langt fra rammstein. De jeg kjenner til, men som ikke likner rammstein er disse:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
System of a Down, Metallica, KoЯn, Marilyn Manson, Nightwish, Slipknot, Linkin Park, In Flames, The Offspring, Iron Maiden, Static-X, Limp Bizkit, Children of Bodom, Bloodhound Gang, Nirvana, Nine Inch Nails, Evanescence, Fear Factory, HiM, Red Hot Chili Peppers, Rage Against the Machine, Tool, KMFDM, Skinny Puppy, Ministry... osv

Er Rammstein så unikt at ingenting likner?

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...