Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Da er vel kansje Honey Bee bedre bare før å prøve seg litt, var 60kr pr rotorblad. Ser spennende ut, stilig de med glow motor men så mye dyrere og krever jo en del erfaring og en stor lommeboke er vel ikke å forakte når svalestupet ender i asvalten :p

Men lyden er jo uslåelig uansett, ska nu teste fly til sommeren så får vi se. Har bil med glow, grom lyd men mye styr for å få alt til å gå. Så sattser på billig el fly til sommeren før listen blir lagt høyere, og kansje prøve meg på hely og etter vært. Er nå fint at dere legger ut linker til sider med RC innhold, butikker ol.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Honey Bee er et elektrisk lite mikro-helikopter.

Et helt "ekte" helikopter har vel 6 kanaler, to eller tre cyclic-servoer og hale + pluss to kanaler til styring av halen og gyroen og motor da..

 

Honey Bee fungerer dog på samme prinsippene som de litt større, har variabel pitch/vri på hovedrotorbladene på lik linje med f.eks. Trex (som er et helt "ekte" helikopter).

 

Edit: endret litt på teksten...

Endret av Explorer
Lenke til kommentar
Honey Bee er et elektrisk lite mikro-helikopter.

Et helt "ekte" helikopter har vel 6 kanaler, to eller tre cyclic-servoer og hale + pluss to kanaler til styring av halen og gyroen og motor da..

 

Honey Bee fungerer dog på samme prinsippene som de litt større, har variabel pitch/vri på hovedrotorbladene på lik linje med f.eks. Trex (som er et helt "ekte" helikopter).

 

Edit: endret litt på teksten...

5566586[/snapback]

 

Esky Honey Bee ville jeg også anbefalt som ett første helikopter hvis du er usikker på om hobbyen er noe for deg. Vanlig Honey Bee er forresten ett FP-helikopter (Fast pitch), dvs at du regulerer høyde med gassen, mens rotorbladene har samme pitch hele tiden. Dette gjør FP-helikoptrene litt mer ustabile, litt treg i reaksjonen, og generellt litt mer følsomt for vind. Fordelen med FP-helikoptre er at de er mye lettere og sette opp, tåler mye mer, og har enklere mekanikk og billigere reservedeler. Og når du kan fly ett FP-helikopter, da kan du fly alle helikoptre :D

 

Men hvis du vet at dette er noe du liker, da ville jeg gått for en Trex med en gang. Den er større, mer stabil, billige reservedeler (selv om det ryker mer i en krasj), og det er ett helikopter du kan vokse i. Imotsetning til Honey Bee er den ett CP-helikopter (variabel pitch). Da justerer du høyden ved og øke/minske pitchen på rotorbladet, mens rotoren holder ett fast turtall.

En komplett TRex-pakke er endel dyrere, ender nok på rundt 5000kroner.

 

Og en simulator er nok den beste investeringen du kan gjøre :thumbup:

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar
Fikk meg en Funtana 90s fra Hangar 9 i posten idag  :love:  Skal ha en YS110 i den , skal love deg at det er power i den ...haha og noen har stjælt en liten ide fra div andre webshoper fikk en sjokolade med den ... Smakte bra ..  :thumbup:

5568469[/snapback]

 

 

:dribble:

Funtana 90s er ett fint fly det, gult er kult :w00t:

 

Du får poste masse bilder, slik at vi som ikke tør ta steget opp til en stor modell

har noe og drømme om....

Lenke til kommentar

Ja, har nå kjøpt noe stilig på qxl.no fly/båt Fikk den i dag, litt herpa men aldrig brukt. De som sku montere den har ikke helt skjønt det, må nu kansje lage noen nye deler. Men dæven det va trøkk i den motoren, letta rett opp med hele stasen. Holdte den bare oppreist og ga gass, ikke nybegynner greier men billig morro, får se om jeg greier å fly den. Sikkert ikke enkelt men ska nu prøve, må bare bygge den ordentli.

Lenke til kommentar
Ja, har nå kjøpt noe stilig på qxl.no fly/båt Fikk den i dag, litt herpa men aldrig brukt. De som sku montere den har ikke helt skjønt det, må nu kansje lage noen nye deler. Men dæven det va trøkk i den motoren, letta rett opp med hele stasen. Holdte den bare oppreist og ga gass, ikke nybegynner greier men billig morro, får se om jeg greier å fly den. Sikkert ikke enkelt men ska nu prøve, må bare bygge den ordentli.

5569477[/snapback]

 

De der er fete ja, vurderer og bygge meg en slik en (når F-5'er vraka)....

Lenke til kommentar

Ska se om jeg ikke får tak i noe depron, å laget noen deler på nytt. Leita litt og fant ut at de har kansje slikt på byggmakker, må nu fer å høre ellers må jeg kjøre et langt stykke før å få tak i. Hmm ett annet problem er vel at stikka ikke er rette veien, ikke ifølge den nybegynner guiden har gass og sideror på høyre, balanse og høyderor på venstre er det egentlig omvent av det vanlige?

Eller er det 11,1 V 1800 mha batteri for både motaker og motor

mix

regulator

motaker

og tre mini servoer

 

Kjøper vel en ordentlig stikke til sommeren

Lenke til kommentar

Ja, så også at de selger det på byggmakker. Sto i teksten over, får vel ta meg en tur ditt. Hadde ikke på den første butikken jeg var så. Bare hoppe i bilen igjen og sose avgåre.

 

Edit: de hadde ikke, han hadde vist ikke hørt noe om det heller.

Får ta å bestille noen plater da istede.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
I agree! Hvis du først skal kjøpe 'copter, så bør du kjøpe et ordentlig et. Selv har jeg tillgang til Kyosho, så jeg ville valgt EP CALIBER M24 SCHWEIZER 300C. Ca pris: 4000,- complett.

5564228[/snapback]

 

NEI

 

Kyoshohelikoptret betaler du ca tre ganger så mye som det du får for pengene. Til 4000 kroner kommer du langt på å sette opp f.eks. en børsteløs Trex med computerradio og hele pakken.

5565789[/snapback]

 

Men jeg har ikke tilgang til denslags. Jeg mente ikke at han børde kjøpe Kyoshos 'copter, men at han burde kjøpe et ordentlig et. Selv ville jeg valgt Kyosho fordi jeg har svært enkel tilgang til Kyosho. ;)

Ikke har jeg så veldig peil på 'coptere heller, men jeg synes man bør kjøpe et litt ordentlig når man først skal handle.

Lenke til kommentar

noen som har noe å si på et slik "nybegynner" pakke. Start kitt med alt er det et bra eller dårlig kjøp, det frister i kjøpe fingeren. Litt enklere å lære å fly med et slikt og så fly den saken jeg har kjøpt, er blitt litt løs i pengboka. Men så ska man da ha det litt morro.

Edit: pluss fly, tenkte på E-starter

Edit2: Ja er proff radio ikke sånn billig billig akkurat, men lurte nå om det kunne være noe å sattse på? Er jo med det du trenger, og kjøpe alt løst blir det vel en del dyrere. Ikke sjekket det ennå, ska gjøre det nå. :hmm:

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Selv har jeg Kyosho Piper J-3 Cub. Dette er et ferdig sett, med lader batteri og sender, 4 kanals sender. Ekstremt fornøyd med det kjøpet.

 

Edit: Nå fant jeg ut jeg skulle sjekke linken... :roll:

Anyway, det derre er jo valgfri fly, med proffradio includert.

Ikke det samme som det jeg har, i min pakke kommer det en sender som blir sendt med alle "Ready Set" kjøretøyene til Kyosho.

 

Også ville jeg bare poste denne før jeg glemmer det.

 

Brushless Savage

 

Den går forbløffende bra.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Regna litt rundt på det blei rundt 5000,- med frakt løst plukket. Er jo litt å spare på å sparke igang med et slik oppsett 4549,- med frakt. Noen synspunkter på det settet Psykopatisk Kaffelefse? komplett+ valgfritt fly

5573395[/snapback]

 

Tror jeg kan svare her jeg og..

 

Optic 6, hva kna man si... :thumbup:

Har denne selv (nevnt mye lengre bak i tråden) og er veldig fornøyd med den. Den har alle funksjoner man får bruk for i lang tid fremover. Har ihvertfall så langt ikke følt noe behov for flere kanaler eller funksjoner. Eller, en ekstra kanal hadde sikkert vært kjekt, men det er et luksusproblem (om jeg skal ha styring av landingslys eller styre et kamera :roll: ).

Hyperion skal ha veldig gode produkter over hele linjen, inkludert regulatorer og motorer selvsagt. Motoren der i et av de flyene vil nok gi mye morro! :dribble:

Swallow Advance-laderen er en meget god lader til en meget god pris, den kan lade omtrent hva du måtte ønske (opp til 5 celler Lithium som er det mest relevante).

Her er det dog et lite problem, noen har vært plaget med at den er dårlig kalibrert og kan finne på å avlive batteripakker. Min gjør ikke det, men Kaffelefse sin gjør det, og har avlivet en ny batteripakke der i gården (R.I.P. :cry: ). Men dette er nok for det meste et unntak på noen ladere. som sagt så fungerer min veldig flott og lader pakkene trygt og raskt.

 

Poly Quest batterier har jeg ingen direkte kjennskap til, men hører mye godt om dem, så det er nok et helt flott valg. Pakken der duger nok ikke til å sette i noen Trex, eller Twin Star II, til det blir strømtrekket for stort, men til resten av utstyret der er den perfekt sammensettning!

 

Av de flyene vet jeg ikke helt hva jeg ville valgt, så vidt meg bekjent (må tas med en klype salt da jeg ikke er sikker på det!) så er ikke GWS's fly spesielt sterke i oppbyggningen. Slow Stick der er et fly som tåler endel (først og fremst på grunn av den lave vekten). Ellers så tror jeg ikke GWS-flyene er bygd av massivt skum (slik f.eks. MPX) og derfor er vanskeligere å reparere og tåler mindre...

Lenke til kommentar

Ok, blei nå litt klokere. Dårlig kalibrert sier du? Med andre ord litt sånn feil produsert noen, må jo være grunn nokk til å få en ny på garanti da? Ellers så var det med ett 1800mha batteri på den fly/båten så har nå et stort batteri kvaliteten er vel ikke topp klasse sikkert men men. Må vel ha et slikt ganske snart, vist det ikke er noe de har framm til sommeren da.

Lenke til kommentar

ok, bra det sku jo bare mangle. Fikk svar hos Explorer, men ka du synns om det oppsettet. Har fått med meg etter å ha lest tråden at han ikke liker så mye annet enn MPX, vist nokk gjennomsyret av det merket på fly :D Er jo litt synd at de sku slutte å produsere fly, leste det en plass, men de sku selge fly delen til andre så modellene kommer vel uansett.

Edit: 1000 posten mmmmmmmm bra tråd må den leve.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...