Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heftig! Sikker på om det passer?

5373681[/snapback]

 

:dremel:

 

 

 

o shit...det glemte jeg å sjekke...bruker de ikke en standard pin mottakere og slikt ?

 

 

 

 

Edit: og hvis den ikke går i 60 km\t (som hpi lover) saksøker jeg de !

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
rank er du jenifer?

5373585[/snapback]

 

 

Heftig! Sikker på om det passer?

5373681[/snapback]

 

:dremel:

 

 

 

o shit...det glemte jeg å sjekke...bruker de ikke en standard pin mottakere og slikt ?

 

 

 

 

Edit: og hvis den ikke går i 60 km\t (som hpi lover) saksøker jeg de !

5373758[/snapback]

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
ingen som driver med bil da??

 

jeg har en Mad Force og en Hyper7, broren min har en Tmaxxx og en Hyper7, har også ett fly, men det er for dyrt å kjøre, klarer ikke lande enda :cry:

 

er utrolig hvor mye hyper7 tåler, 4 meter rett i bakken gjør ingenting, ble bare en sprekk i spoileren da den landet feil vei...

 

alle 4 er jo så klart fuel-biler...

 

skal prøve å lage noen filmer etter hvert og legge den ut her :thumbup:

4160745[/snapback]

 

På Norwegian Modellers får du kjøpt rc flysimulator med radio (4 kanals tror jeg). Velg en modell (i spillet) som er mest lik din og øv deg på å lande med den.

 

Jeg har 3 RC biler. En fuel ax5 i 1/8 skala. Den kjøpte jeg brukt for 3000kr med med 2,2-hesters nesten innkjørt motor. Desverre har venstre foraksel ryki under en hard landing (høsten 2003) og den har stått ubrukt siden da. De har ikke deler til den bilen på Norwegian Modellers, men Ultramicro har det. Var synd at det tok lang tid å få bestilt ny senterdiff. da den gamle røk. Vi fikk kjøpt en i støpjern, men så fikk vi kjøpt en tom virker greit.

 

Det har forresten kommet masse leire ved pluggen som jeg ikke fikk bort med tannbørsten. Er det trygt å skru ut pluggen uten at leirerestene detter ned i motoren og ødelegger den ved neste runde? Det var tåkete og fuktig, så jeg kjørte med regnfilter. (rc-banen nær Geiteryggen flyplass i Skien)

 

Så har jeg 2 el tc3 i 1/10. Den ene virker grei, mangler bare lad og kjør. Den andre var jeg uheldig med da jeg skrudde tannhjulet for langt inn på motoren så det store ble sliti ut. Jeg fikk fiksa det, men så kjørte bilen i en liten vannpytt og da virka den når den ville. Fartsregulatoren har nok tørka, så den skal virke ok nå.

Lenke til kommentar
Etter diverse testing med radiostyrte biler, båter og fly har jeg kommet frem til en ting: kjøp elektro samme hva. Det er utrolig lett å få feil innstillinger til bensinmotorer og jeg måtte faktisk få en ekspert til å få bilen min til å gå på tomgang. Dessuten kan du risikere at de kveler seg selv om du gasser opp for brått og så videre. Med elektromotorer slipper du mye stress, jeg håper at elektromotorer vil bli en realitet også for vanlige biler en gang i fremtiden... de er jo så enkle.

4160737[/snapback]

 

Det er da ikke så vanskelig å justere det. Det finnes noen trim-brytere på senderen som du kan finjustere servoen med. Jeg ville også ambefalt alle fuelbil-brukere om å kjøpe en fail-safe til bilen. Hvis senderen går tom for strøm eller noen kjører på samme kanal, aktiveres fail-safen og bilen stopper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...