Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Derfor ?

5399655[/snapback]

 

Derfor hva?

 

Bilen henger på speeden, hva bør jeg gjøre?

5399844[/snapback]

 

Åh..heh.

Av en eller annen grunn, trodde jeg du mente at den ikke nådde toppfarten den skulle ha.

 

Ellers er det merket og den type bil helt ukjent for meg.

 

Hva skjer når du bremser ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en fjær der allerede, den spennes så fort jeg slipper gassen(tomgang). Grunnen til at bilen slutter å henge når jeg bremser er fordi når jeg bremser, så drar dette ifra bremse skiven og helt igjennom tilbake til clutchen. Når motoren har et spesifikt turtal, så henger den, men når jeg bremser, bremser også clutche, som igjen henger på motor akselen. Når motoren blir bremset, så slutter motoren å henge.

Altså, motoren henger fra og med et spesifikt turtall og oppover.

 

Skjønner?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Det vet jeg heller ikke, men det er vel også en mer proff radio. Det er nok ikke altis nødvendig med en slik, men hvis du allikavel skal handle, så kan du fikse en av de.

 

Selv er jeg veldig kresen, så hvis jeg allikavel skulle handle så ville jeg handlet noe litt proff't noe. Hvis ikke må du kanskje oppgradere flere enn en gang. Men så må du jo huske på å ikke kjøpe noe du ikke har brukt for. Du må rett og slett prøve og se fram i tiden for å avgjøre om du skal eller ikke skal kjøpe noe slik.

Lenke til kommentar
Ok, bare lurte litt. Kommer vel aldri så langt at jeg får behov for en slik jeg da. Får se litt i budsjettet, finne ut om jeg har litt å spytte i for fly og radio. Ser det er mange i tråden som bruker Hitec Optic 6, bra den radioen?

5407482[/snapback]

 

Optic 6 er bedre enn Eclipse 7, hvis du ikke har veldig bruk for den 7ende kanalen.

Optic 6 er bedre designet med tanke på ergonomi, den har flere funksjoner og ser tøffere ut enn Eclipse. :love:

Eclipse har som nevnt en kanal til og litt flere programerbare mikser. Til gjengjeld så har Optic flere muligheter og duger til det aller meste.

 

Har selv Optic 6, og flyr både fly og helikopter med den uten noe problem. veldig fornøyd med den, og med tanke på at den koster omtrent det samme som en standard radio uten noen fancy ting fra f.eks. Multiplex og Futaba så er den absolutt verdt hver eneste krone! :thumbup:

Lenke til kommentar
Eclipse'n ser barskere ut, Optic'en ser femi ut med de runde kantene.

5420440[/snapback]

 

Eclipsen ser ut som ett pinnsvin :p

Men er meningsløst å kjøpe Eclipsen, da Opticen er bedre og har flere funksjoner. Også er den billigere...

5420522[/snapback]

 

Jepp, var derfor jeg lurte litt på det. Så at de hadde den på den lokale forhandleren den optic 6 til 2399, med 4 servoer og mottaker tror jeg det var vet ikke vilken størrelse da men det kan jeg altis finne ut av. Så det var to fly som var nevnt tiligere som er bra for nybegynnere men hvem var best? Hva mer trenger man enn fartsregulator og batteri. Og ekstra med teip og lim da jeg ser det er hypig brukt :p

Lenke til kommentar
Eclipse'n ser barskere ut, Optic'en ser femi ut med de runde kantene.

5420440[/snapback]

 

Eclipsen ser ut som ett pinnsvin :p

Men er meningsløst å kjøpe Eclipsen, da Opticen er bedre og har flere funksjoner. Også er den billigere...

5420522[/snapback]

 

Jepp, var derfor jeg lurte litt på det. Så at de hadde den på den lokale forhandleren den optic 6 til 2399, med 4 servoer og mottaker tror jeg det var vet ikke vilken størrelse da men det kan jeg altis finne ut av. Så det var to fly som var nevnt tiligere som er bra for nybegynnere men hvem var best? Hva mer trenger man enn fartsregulator og batteri. Og ekstra med teip og lim da jeg ser det er hypig brukt :p

5420638[/snapback]

 

Gå for Easy-star :thumbup:

edit: Eller E-starter, har hørt mye varmt om den: http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...)&kategoriID=13

 

Når det gjelder Optic'en, kjøp den pakken med micro-utstyr i, dvs små servoer og liten mottaker. Denne pakken kan brukes i langt flere elektro-fly beregnet for nybegynnere enn storebroren. Av andre ting du trenger er en lader ett must, hvor en slik som dette dekker de fleste behovene for en billig penge: http://mosshobby.no/pd-488015674.htm?categoryId=57

 

Hvis du vil ha en litt kraftigere lader som dekker alle behov er denne meget bra:

http://www.elefun.no/webshop/aspx/produkte...er&kategoriID=3

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

E-starter så jo ikke så dum ut den, rimelig var den værfall. Ser mer ut som et vanlig fly og mulighet for 3 eller 4 kanaler. Stilig video de hadde, bare den modellen var modet med 2 motorer ikke beste video det da :) men så veldig lett flyd ut.

 

Edit: fant det 2 motors flyet og der. ser jo litt stilig ut det og da, men bruker vel litt mer batteri = mindre tid i lufta eller..?

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
E-starter så jo ikke så dum ut den, rimelig var den værfall. Ser mer ut som et vanlig fly og mulighet for 3 eller 4 kanaler. Stilig video de hadde, bare den modellen var modet med 2 motorer ikke beste video det da  :)  men så veldig lett flyd ut.

5421084[/snapback]

 

Jepp, det er absolutt en god nybegynnermodell. Eneste du bør gjøre er å kjøpe ett carbonrør som forsterker kroppen litt, så har du en kjempemodell :thumbup:

Lenke til kommentar
E-starter så jo ikke så dum ut den, rimelig var den værfall. Ser mer ut som et vanlig fly og mulighet for 3 eller 4 kanaler. Stilig video de hadde, bare den modellen var modet med 2 motorer ikke beste video det da  :)  men så veldig lett flyd ut.

5421084[/snapback]

 

Jepp, det er absolutt en god nybegynnermodell. Eneste du bør gjøre er å kjøpe ett carbonrør som forsterker kroppen litt, så har du en kjempemodell :thumbup:

5421185[/snapback]

 

Ja så på den med to motorer, litt over 4k før å begynne ikke så ille. Men ska vente til sommeren begynner før æ kjøper en. Ska se om jeg ikke får bilen i orden og til sommeren, eineste kipe er at det er ikke store nokk plasser med bra asvalt å kjøre på. men men finn vel på noe før det, sku jo hatt et annlegg her på plassen for biler

 

Edit: Veit du om noen enkle balsa byggesett som er bra å begynne å bygge og litt mer avansert å fly med, og hva trenger for å få det helt ferdig. Eventuele linker? Går vel rimelig fort å bygge men trekk og sånn har jeg ikke peiling på. Bare noe å gjøre i det kjedelige vinter halvåret. Snart fiksa hobby rommet i garasjen så...

Endret av curtiis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...