Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner jo at dette egentlig ikke er tråden for meg når jeg synes denne var grisemorsom...

Men kanskje noen av dere kan gi meg et tips om hvor jeg får tak i større batteri (det som fulgte med varer bare i 3-4 minutter, og jeg bruker de første 2 minuttene på å trimme ufo'en til å sveve stabilt).

5387907[/snapback]

 

 

Hvilken type batteri har du ?

 

Bilde ?

 

Står på siden at det krever "12V NiMH batteri".

Er det et stort batteri på 12V eller flere små ?

 

Det kan somregel lønne seg å kjøpe batteri med mer ampere i.

Hvis du har 1 batteri med 1100Mah, vil det lønne seg å oppgradere til et batteri med f.eks. 1800mah(eller mer).

 

 

Fikk hente lapp på speedometeret idag.

Legger ut litt bilder og kanskje en film i kveld.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Du bruker altså 10stk AAA-batterier.

Har ikke sett noen pakker på 12V selv, men hvis du kjøper deg en sånn pakke , og litt ductape + skaffe deg en kompis med litt loddekunnskaper og en loddebolt på lur, så skal du få omtrent dobbel så lang flyvetid(hvis vi antar at et AAA 350 Mah batteri er like tungt som et AAA 850 Mah batteri.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Er det bare å lodde batteriene fast i hverandre seriekoblet, og til slutt lodde på kontakten som skal inn på ufo'en? Og så tape dette til en kompakt pakke som passer i ramma?

 

Og gir dobbelt så mye mAh meg dobbelt så mye flytid? Høres alt for enkelt ut :hmm:

Og sist men ikke minst; kan jeg bruke den samme laderen til dobbelt så "store" batterier?

Lenke til kommentar

Mye spennede å lese her, må vel hive meg till å få drift på bilen min snart igjen. har en traxxas nitro4tec med 2kanals futeba pistolgrep. Men har plagdes en del med den el-starten, j**** glad i tannhjul den. Hadde en gang planer om å lage nye tannhjul i stål og messing men manglet en del utstyr for det på jobb diversje freser og delehode. Tenker på å bestille snorstart og bytte ut den el starten.

Må værtfall bytte hele tror jeg har tendens til å spise opp tannhjulan ofte, har nå ikke vært brukt på et par år nå bilen. Og plagdes litt med motor, men det er nokk instillinger det og det ska vel gå å få fiksa bare start problemet går i orden.

Noen som vet om "bensinen" blir dårlig av å stå lenge, har noe som har stått alvorlig leng.

 

Var mange spennende fly å se her, mye som ikke var så avskrekkene dyrt, har tenkt litt på fly og kansje en gang å få et hely en gang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...