Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ett meget bra tilbud ihvertfall :)

Har samme sender selv og er meget fornøyd, denne dekker dine behov i lang tid framover, og er enkel i bruk. Bruker også samme servoer og mottaker, ikke noe og si på de heller. Har ikke erfaringer med Hyperion sine farstregulatorer, men holder de samme standard som motorene (har en), så er det ikke noe problem der igården heller. Var rett og slett en veldig bra pakke.

 

Er du helt nybegynner? Isåfall ville jeg anbefalt E-starter'en, som jeg har hørt mye godt om på Modellflynytt.no. Den skal være fin i luften, og er lettflydd. I tillegg finnes det flottører til den som du kan montere rett på hvis du heller vil fly på vann.

En anbefalt "mod" på flyet er og lime inn en carbon-rør pålangs i kroppen. Den er litt svak i halepartiet, men ikkenoe ett lite carbon-rør kan fikse ;)

Her er en review av e-starter'en: http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4401

 

Er du litt erfaren, gå for en Formosa, har vurdet denne selv :D

 

Kan jo også nevne at MPX Easystar er ett meget godt nybegynnerfly det også

Lenke til kommentar
Var ett meget bra tilbud ihvertfall :)

Har samme sender selv og er meget fornøyd, denne dekker dine behov i lang tid framover, og er enkel i bruk. Bruker også samme servoer og mottaker, ikke noe og si på de heller. Har ikke erfaringer med Hyperion sine farstregulatorer, men holder de samme standard som motorene (har en), så er det ikke noe problem der igården heller. Var rett og slett en veldig bra pakke.

 

Er du helt nybegynner? Isåfall ville jeg anbefalt E-starter'en, som jeg har hørt mye godt om på Modellflynytt.no. Den skal være fin i luften, og er lettflydd. I tillegg finnes det flottører til den som du kan montere rett på hvis du heller vil fly på vann.

En anbefalt "mod" på flyet er og lime inn en carbon-rør pålangs i kroppen. Den er litt svak i halepartiet, men ikkenoe ett lite carbon-rør kan fikse ;)

Her er en review av e-starter'en: http://www.rcgroups.com/links/index.php?id=4401

 

Er du litt erfaren, gå for en Formosa, har vurdet denne selv :D

 

Kan jo også nevne at MPX Easystar er ett meget godt nybegynnerfly det også

5574030[/snapback]

 

Jepp er rimelig ny med fly, har jo båt/flyet. Var jo ikke så dyrt at jeg smekk rett på det, men har ikke fikkset det helt ennå. Regner med at det ikke er så enkelt, men må nu prøve litt når jeg har det. Får bestille en fly last med depron jeg :blush: for å repparere. Men tenker på den E- starteren jeg, og samme opplegget som tilbudet nesten bare ikke børsteløs først men nå har jeg lyst på det med en gang. Er jo litt å tjene på batteri og fly tid.

Lenke til kommentar

Det VAR at jeg var fanboi av Multiplex, men det er ikke til å skyve under en stol at flyene deres holder en utmerket høy kvalitet. Dog, du er vel kanskje kommet et hakk lengre enn å starte med en E-Star, og da er det vel GWS-flyene som er å se på. Kjenner ikke så veldig godt til assortementet til Multiplex lengre, men tror ikke de har så veldig mange fly i prisgruppen du er ute etter, som passe på den motoren.

 

Kan ihvertfall si så mye som at jeg elsker både Twin Star II'en og Pico Jeten veldig godt etter de ble satt inn i drift. Twin Staren er en kjempestabil plattform for foto og trening, men kan gjøre akrobatikk. Pico Jeten er bare gøy og rask, og ute av produksjon.. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, vet lite egentlig. Er nå bare intresert i å få tak i noe å prøve med og tviler jeg greier å lære så mye med den skapningen jeg har, men får jeg nå ikke til å fly med en gang så kan jeg nå race litt rundt på vannet med den. Er jo spennende hobby, har en bil og som jeg må prøve å få liv i igjen. Var et lite feil kjøp, mangler jo bane for å kjøre den på og mista interessen etter noen krasj og mye styr med problematisk starter. Er en sånn traxas nitro4tec, morro bil og for som fan den gikk, men uten bane og brukbart underlag vart det fort noen veldige krasj. Koselige var jo at da jeg hadde best mulighet for å kjøre, i militæret på taxse banen til flyene, mistet den jo tilfeldig vis kystallen på full fart........ Huff det var nært ved å bare bli atomer igjen av den da. Har nå ikke vært kikket på noen år, får vel grave den fram og se på den igjen. Nå som interessen ser ut til å bli noe mer enn bare et lite forsøk. :thumbup:

Lenke til kommentar
Moss hobby EPP plate hvit 10 x 740 x 600mm 15g/l Lag dine egne uknuselige fly? Hva er epp? Er det noe lignende som depron, eller tåler det mere juling som det står i teksten? Tynger lettere? Spørr nå bare litt, tenkte å bestille noen depron plater, men er nå litt usikker siden de blir så stor blir vel en annen porto, best å bestille mange i samme slengen da kansje.
Lenke til kommentar

EPP er et sterkere skumstoff enn Depron, ja. Det er også mindre stivt enn depron, mer "sloppy" i tynne plater. :hmm:

 

Men, det tåler mye mer juling, og i tillegg kan du bruke hvilke som helst løsemidler i motsettning til Depron. Du kan bruke både spraymaling, lynlim og om du skulle ha veldig lyst så funker det å vaske det i aceton (har testet :D ).

Lenke til kommentar

Ok, tenkte på å bygge litt rariteter som flyr :) Så kansje bestille litt forsjellig matrialer, alti greit å ha vist man kræsjer litt og ellers får noen lyse ideer. :D

Så depron må ha en spesiel type lim, hmm greit å vite får se om jeg greier å få laget en bestillin da å få opp over.

Lenke til kommentar

Etter å ha montert det nye lageret i flyet mitt, tenkte jeg skulle ta meg en prøvetur. Det gikk som forventet; perfekt. :D Tok en tur til etter at jeg hadde ladet batteriet på nytt, og gjett hva?

...

Nope, jeg stupte... :cry: Knakk det ene propell bladet og de tynne plastik tingene man finner under hver vinge. De som skal støtte opp vingen. Var på vei til å lande da det plutselig kom et vindkast bakfra, noe som førte til at alt løft forsvant. :ermm:

Lenke til kommentar

Har ikke bilder av min bil, men det er en slik modell:

31111mecc.jpg

Har utrustet den med to trinns gir kasse, og "blå kjøle" topp for ekstra kjøling. Kjører på 16%.

 

Edit: Det er altså en 4WD onroad bil. Touring.

 

Edit2: Har foresten en bitte liten film av den ifra turen på isen tidligere i dag, kan prøve å legge den på pc'n. Er filmet med mobilen... :!:

 

Is drifting

 

Og bare for morro's skyld:

No more Nikko

 

Håper linkene funker. Dessverre har jeg brukt en demo for å convertere filene, så det ligger en stygg rød text over.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Samme her. Fikk noe dritt in i ett av fram hjulene. Dette merket jo ikke jeg, så jeg ga bånn gass, men det skjedde ingenting. Da jeg kom fram til den for å se hva som hadde skjedd, hadde den spist et av reim drevene og den midterste reimen. Fikset det for en stund tilbake.

 

Må bare spørre, funket linkene? Du må først trykke på [Free] knappen, på bunnen av en av listene, så tror jeg du kanskje må vente et par sekunder, så må du skrive in en kode. Det er allerede en kode der, du må bare skrive den in på nytt. Så skulle du kunne laste ned filene... tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...