Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

*bump*

Lite som skjer her? Noen brae butikker på nett som man kan få tak i båter, tenkte på rent vbunn skråg tenkt å bygge meg en båt har en rekke ideer men har ikke noe utgangs punkt.

 

Er det noe problem å bruke flykontrollen til båter? Bare å bytte krystall? Tenkte på å bestille meg et fly til våren. Men sku ha hatt båten snart av mangel på noe annet å finne på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentli så forsvinner jo litt av gleden da, få bruke litt skill på dreiebenken tenke ut å få tak i den rette motor løse kjøleproblemer. Greit nokk å bruke 10k på en båt som funker men litt mer morro å lage selv, finne vektforhold og tune motor maks. Bruke litt av min kunnskap, som det heter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har i det siste fått skrekkelig lyst til å kjøpe en Kyosho Mini-Z. Små, men skikkelige biler. Får ei startpakke med alt bortsett fra batterier til under 1500,-. Overkommelig selv for en fattig student.

 

Noen fra Trondheim her som kjører slike? Eventuelt flere som kunne tenke seg å starte opp? La meg få vite det i så fall. Blir ikke helt det samme å kjøre alene. Bygges visstnok en bane for Mini-Z på Tiller nå, kanskje jeg kjøper en slik og kaster meg på bussen. :)

Lenke til kommentar

Har Mini-Z, men jeg kjører bare her hjemme i stua. Bilen er også litt, um, herpet. Har så å si aldrig prøvd noenting på bane, med et untak, jeg kjørte V-one S en halvtime på en bane i Farsund. Den skal vist være Norges fineste, eller det er det jeg har hørt. Det er dog ingen tvil at banen er fin.

 

-----------------------

 

Har fått prøvd flyet mitt de siste tre dagene, har fløyet på et bitte lite jorde rett i nærheten. Ifølge manualen skal flyet ha 400x400 meter å fly på, jeg har fløyet på et jordet som er 80x60 meter. :mrgreen:

Har selvfølgelig fløyet langt over trærne som gjerder inne jordet og det var en fantastisk følelse.

Snøen hadde delvis smeltet, også frøset igjen slik at det er en hard skare som jeg kan lande på.

Dessverre så har flyet landet i et par trær, det endte opp med mindre skader. Litt teip å alt er fint igjen.

Lenke til kommentar
Har i det siste fått skrekkelig lyst til å kjøpe en Kyosho Mini-Z. Små, men skikkelige biler. Får ei startpakke med alt bortsett fra batterier til under 1500,-. Overkommelig selv for en fattig student.

 

Noen fra Trondheim her som kjører slike? Eventuelt flere som kunne tenke seg å starte opp? La meg få vite det i så fall. Blir ikke helt det samme å kjøre alene. Bygges visstnok en bane for Mini-Z på Tiller nå, kanskje jeg kjøper en slik og kaster meg på bussen. :)

5510804[/snapback]

 

Jeg og et par til kjøpte Mini-Z F1 til halv pris på Hobby Shop nederst i Prinsensgt. for noen år siden. De ble brukt litt i stua, og i en treningshall, før de til slutt havnet i skuffen.

Dscn0191small.jpg

Lenke til kommentar

Var ute å fløy i det fine været for litt siden. Begynte med at flyet gikk i bakken og propellen løsnet ifra drevet. Klarte såvidt å tryke det på plass, for å så sende det av gårde. Jeg steg til... ja, masse, da jeg plutselig så noe som dalte så fint ned ifra flyet. Det viste seg å være propellen. :!:

Klarte heldigvis å nødlande, klarte til og med å finne propellen, egentlig var det naboen som fant den for meg. Må bare få tak i et lite plastik lager, så er det ut igjen. :p

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som har prøvd VRC ?

 

Har en pakke som kommer imorgen eller tidlig neste uke som har en VRC-adapter med seg.

 

*glede seg*

 

 

Kan legge ut bilder når jeg har installert den.

 

VRC er et bilspill der du bruker radioen du ellers bruker på bilen\flyet og kobler mottakeren på denne usb-saken som jeg får i posten snart.

 

Da kan du kjøre "radiostyrt" -bil på dataen, uten å gå ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...