Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Nitro krever en del tuning ettersom værforholdene forandrer seg. Vedlikehold er også viktig. Med elektro fungerer det så lenge en komponent ikke er defekt og man har strøm på batteriene. Bensinbiler er igjen en god del større, for ikke å snakke om dyrere, men disse igjen er langt mer brukervennlig i forhold til nitro mtp følsomhet for værforhold.

 

Burde ta med prisen. Til 2000kr. er det ikke rare elektrobilen man får hvis man er vandt med nitro. Spesielt ikke om man skal ta med batterier etc. for den prisen.

Er ikke rare nitrobilen man får heller hvis man ønsker noe komplett av kvalitet. Det beste er å kjøpe noe av god kvalitet med god deletilgang. Den tusenlappen man sparer til innkjøp forsvinner fort i dyre deler (ofte pga dårlig tilgang) go mye frustrasjon over ting som stadig ryker.

 

Er man ute etter en morsom bil med veldig god kvalitet og holdbarhet kan man se på Traxxas Slash. Uten batteri og lader koster den snaue 2000 kr, og det finnes et hav av deler og oppgraderingsmuligheter til den.

 

Batterier, ladere, motorer, fartsregulatorer etc får man veldig mye billigere fra utlandet enn her til lands. Prisnivået her er jo helt horribelt på enkelte ting. Gode LiPo batterier på rundt 5Ah (som sørger for 20+ minutter kjøretid) får man for rundt 130 kr og oppover, samt avansert computerlader for under 200 kr. Motor og fartsregulator som gir toppfart på 70-80 km/t (ved grei giring) får man for under tusenlappen. Så elektro behøver ikke være så dyrt hvis man kjøper fra de rette stedene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey guys, jeg har denne bilen;

 

http://shop.smallsize.no/product_info.php?...c60f6cf8895919f

 

Festet til potta har jo røket to ganger nå, så jeg trenger alternativ måte å feste på, det enkleste hadde vært gaffateip, dersom temperaturen ikke blir for høy..

 

Hvor varmt er det egentlig på en slik potte?

Et alternativ kan være patentband eller slangeklemme siden de er i metall og kan festes relativt enkelt.

Lenke til kommentar
Nitro krever en del tuning ettersom værforholdene forandrer seg. Vedlikehold er også viktig. Med elektro fungerer det så lenge en komponent ikke er defekt og man har strøm på batteriene. Bensinbiler er igjen en god del større, for ikke å snakke om dyrere, men disse igjen er langt mer brukervennlig i forhold til nitro mtp følsomhet for værforhold.

 

Burde ta med prisen. Til 2000kr. er det ikke rare elektrobilen man får hvis man er vandt med nitro. Spesielt ikke om man skal ta med batterier etc. for den prisen.

Er ikke rare nitrobilen man får heller hvis man ønsker noe komplett av kvalitet. Det beste er å kjøpe noe av god kvalitet med god deletilgang. Den tusenlappen man sparer til innkjøp forsvinner fort i dyre deler (ofte pga dårlig tilgang) go mye frustrasjon over ting som stadig ryker.

 

Er man ute etter en morsom bil med veldig god kvalitet og holdbarhet kan man se på Traxxas Slash. Uten batteri og lader koster den snaue 2000 kr, og det finnes et hav av deler og oppgraderingsmuligheter til den.

 

Batterier, ladere, motorer, fartsregulatorer etc får man veldig mye billigere fra utlandet enn her til lands. Prisnivået her er jo helt horribelt på enkelte ting. Gode LiPo batterier på rundt 5Ah (som sørger for 20+ minutter kjøretid) får man for rundt 130 kr og oppover, samt avansert computerlader for under 200 kr. Motor og fartsregulator som gir toppfart på 70-80 km/t (ved grei giring) får man for under tusenlappen. Så elektro behøver ikke være så dyrt hvis man kjøper fra de rette stedene.

 

 

 

 

Har dere noen gode tips til biler?

 

feks: baja,hpi osv?

 

 

Hva mener du?

 

Maks 5000kr

Endret av dosk101
Lenke til kommentar

Hva er du ute etter da? Helt nye Traxxas Slash 4wd er en morsom bil med skikkelig kvalitet og god deletilgang. Denne får du helt ferdig for 3700 kr, med 2,4 GHz radio (så du slipper å tenke på frekvensforstyrrelser), børsteløs motor, batteri og lader. Elektronikken er også vanntett. Med 3S LiPo batteri har denne mer enn nok fart og krefter, og kjører nok ifra mye av det som er av nitrobiler. Billige LiPo batterier og computerlader finner du hos Hobbycity.com.

Lenke til kommentar
Hva er du ute etter da? Helt nye Traxxas Slash 4wd er en morsom bil med skikkelig kvalitet og god deletilgang. Denne får du helt ferdig for 3700 kr, med 2,4 GHz radio (så du slipper å tenke på frekvensforstyrrelser), børsteløs motor, batteri og lader. Elektronikken er også vanntett. Med 3S LiPo batteri har denne mer enn nok fart og krefter, og kjører nok ifra mye av det som er av nitrobiler. Billige LiPo batterier og computerlader finner du hos Hobbycity.com.

 

 

 

HVa er egentlig lipo batteri?

Lenke til kommentar

Lithium polymer, en nyere teknologi enn de gamle nickel batteriene (NiMH, NiCd). Lithiumbatterier brukes blant annet i laptoper, mobiltelefoner etc., og klarer å levere langt høyere ytelse enn nickelbatterier. Mens ytelsen på nickelbatteriene faller ettersom kapasiteten synker, klarer lithiumbatteriene å levere tilnærmet samme ytelse til kapasiteten er tom. De har også godt av kladdelading i motsetning til nickelbatterier, men blir ødelagt hvis de tømmes helt. Derfor benyttes såkalt voltage cut-off, som kutter av når spenninga når et gitt punkt.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg driver også med Rc. Jeg har t-rex 250, 450 og 600. Jeg har lyst på bil også, men det får bli senere.

Jeg har også laget med en cnc som jeg lager diverse deler med. alt fra utskjæring av aluminiumsplater og carbon, lexan, plast, depron osv....

 

Tenker også på en T-rex 700 i løpet av sommeren :)

 

 

Legger ved en

med litt fresing hjemme i kjellern:):)

 

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg driver også med Rc. Jeg har t-rex 250, 450 og 600. Jeg har lyst på bil også, men det får bli senere.

Jeg har også laget med en cnc som jeg lager diverse deler med. alt fra utskjæring av aluminiumsplater og carbon, lexan, plast, depron osv....

 

Tenker også på en T-rex 700 i løpet av sommeren :)

 

 

Legger ved en

med litt fresing hjemme i kjellern:) :)

 

 

Mvh Robert.

 

 

kan du slenge ut noen tegninger av cnc maskinen har lyst til å lage en selv men vet ikke hvordan eller hvor jeg får kjøpt deler til det

Lenke til kommentar

Hvor får du tak i deler og materialer, hvordan steppere og stepperkontroll har du brukt osv

 

Edit: Hva er det du kan lage på den tingen, har veldig lyst til å lage en lite plast eller alu plate som holder en knapp til bremselyset på bilen min siden den nå bare sitter fast med dobbeltsidig teip så den har en tendens til å flytte på seg når jeg bremser

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Man kan egentlig lage det meste, så det du tenker på (om jeg ikke skjønner det helt) tror jeg at er en fin oppgave for en slik maskin.

 

Jeg kjøpte maskinen ifra kelling inc. styringskortet kjøpte jeg brukt. Strømforsyningen kjøpte jeg på e-bay, og alle de aluprofilene som jeg har brukt har jeg fått til et firma på en anlegsplass der jeg jobbet før (var brom i deres øyne, og ca 100-200,- pr/m i mine øyne.. :)

 

 

Men denne diskusjonen kan vi kanskje ta en annen plass en akkurat her.

 

Send meg en pm, så kan jeg legge deg til msn om du har.

 

Her er forresten bygge tråden min angående cnc`n

 

 

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Tamiya DF03Ra? Sikler litt på en med Lancia Delta Integrale eller Lancer Evo X Karosseri

Har en med rallysetup og knastedekk stående under pulten her. Kjøpte den rett før jul for å kose meg på det glatte føret og i andre skitne terreng.

Endret av Wulong
Lenke til kommentar

Har fått brukt noen batterier og gitt den juling. Byggekvaliteten er god, sånn er det med Tamiya.

 

Vanskelig å si hvor fort den går når jeg kun har kjørt den på glatt føre. Har ikke mye grep i høy fart og det er ikke gøy. Nå kjører jeg med 3S LiPo så får den nok opp i 40-50km/h om jeg skal tippe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...