Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no

stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet.

 

ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor :)

7172261[/snapback]

 

Noen som vet hvor lang leveringstid "wesellcd.no" har ?

 

Bestile på lørdag, når kan jeg forvente at platene kommer?

Lenke til kommentar
BenQ DW1640: (Cdfreaks test: http://www.cdfreaks.com/article/226 Gammalost sine test av brennekvalitet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=427922 )

16x DVD+/-R brenning og DVD-les

8x DVD+RW

6x DVD-RW

8x DVD+R DL

4x DVD-R DL

48X CD-R brenning og lesing.

 

+Følger med Nero brenneprogramvare som gir god valuta for pengene.

+God brennekvalitet på de aller fleste plater. Både DVD-R og DVD+R

+Støtter feilsjekking av plater.

+God til å lese dårlige/ripete plater.

+Særdeles god mediestøtte.

+Støtter bitsetting

+Raskeste double layer brenner på markedet (raskere enn ND-3540A som også støtter 8x double layer) grunnet agressiv brennestrategi.

+Genial media overspeeding mulighet.

 

-Noe dårlig CD-RW brennekvalitet, ellers ingen spesielle.

 

God dag... Er ny her på forumet og tenkte jeg skulle slenge ut et spørsmål her.

 

Har akkurat Kjøpt meg en DW1640 og brant ut en DVD her i stad... Det som slo meg da er at brenneren bråker HELT vilt det første minuttet av brenning og det siste minuttet av brenningen.. Er dette kun noe jeg har opplevd eller er dette generellt??

 

Syns brenneren bråker mye mer samme hva den foretar seg enn andre brennere jeg har hatt også..

 

Edit: Har nå brent ut 2 DVD`er på 4X hastighet istedet for 8X og da sank lydnivået betraktelig.. Noen andre som har vært borti dette?

Endret av AngusMacBob
Lenke til kommentar
f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no

stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet.

 

ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor :)

7172261[/snapback]

 

Noen som vet hvor lang leveringstid "wesellcd.no" har ?

 

Bestile på lørdag, når kan jeg forvente at platene kommer?

7251742[/snapback]

Om du ikke har fått dem ennå, tipper jeg du får dem fredag, evt lørdag. Send en mail å spørr om pakkesporingsnummer. Jeg fikk svar etter et par timer. :)

 

Også kommer det jo selvfølgelig ann på om varen var på lager eller ikke..

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
God dag... Er ny her på forumet og tenkte jeg skulle slenge ut et spørsmål her.

 

Har akkurat Kjøpt meg en DW1640 og brant ut en DVD her i stad... Det som slo meg da er at brenneren bråker HELT vilt det første minuttet av brenning og det siste minuttet av brenningen..  Er dette kun noe jeg har opplevd eller er dette generellt??

 

Syns brenneren bråker mye mer samme hva den foretar seg enn andre brennere jeg har hatt også..

 

Edit: Har nå brent ut 2 DVD`er på 4X hastighet istedet for 8X og da sank lydnivået betraktelig.. Noen andre som har vært borti dette?

7252746[/snapback]

Velkommen til forumet :fun:

 

Det er normalt at den skal bråke ganske mye når den brenner eller leser på full hastighet. Jeg vet ikke om din brenner bråker mer enn andre på full hastighet, men løsningen er som du har funnet ut, å redusere hastigheten. Det går også an å redusere hastigheten og støyen ved lesing ved å bruke programmet CD-bremse (tysk).

Lenke til kommentar
BenQ DW1640: (Cdfreaks test: http://www.cdfreaks.com/article/226 Gammalost sine test av brennekvalitet: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=427922 )

16x DVD+/-R brenning og DVD-les

8x DVD+RW

6x DVD-RW

8x DVD+R DL

4x DVD-R DL

48X CD-R brenning og lesing.

 

+Følger med Nero brenneprogramvare som gir god valuta for pengene.

+God brennekvalitet på de aller fleste plater. Både DVD-R og DVD+R

+Støtter feilsjekking av plater.

+God til å lese dårlige/ripete plater.

+Særdeles god mediestøtte.

+Støtter bitsetting

+Raskeste double layer brenner på markedet (raskere enn ND-3540A som også støtter 8x double layer) grunnet agressiv brennestrategi.

+Genial media overspeeding mulighet.

 

-Noe dårlig CD-RW brennekvalitet, ellers ingen spesielle.

 

God dag... Er ny her på forumet og tenkte jeg skulle slenge ut et spørsmål her.

 

Har akkurat Kjøpt meg en DW1640 og brant ut en DVD her i stad... Det som slo meg da er at brenneren bråker HELT vilt det første minuttet av brenning og det siste minuttet av brenningen.. Er dette kun noe jeg har opplevd eller er dette generellt??

 

Syns brenneren bråker mye mer samme hva den foretar seg enn andre brennere jeg har hatt også..

 

Edit: Har nå brent ut 2 DVD`er på 4X hastighet istedet for 8X og da sank lydnivået betraktelig.. Noen andre som har vært borti dette?

7252746[/snapback]

 

Anbefaler deg å oppgradere til nyeste firmware hvis det finnes nyere, kan hjelpe deg og :)

Lenke til kommentar
f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no

stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet.

 

ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor :)

7172261[/snapback]

 

Noen som vet hvor lang leveringstid "wesellcd.no" har ?

 

Bestile på lørdag, når kan jeg forvente at platene kommer?

7251742[/snapback]

 

Takk for tipset !

 

Fikk platene i dag... halvparten var knust eller ødelagt :nei:

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å oppgradere til nyeste firmware hvis det finnes nyere, kan hjelpe deg og :)

7256059[/snapback]

 

 

Takk Både til Simen1 og Delavar for klargjørende svar..

 

Er litt lei å kjøre firmvare på DVD-Brenneren min, de 2 forrige blei når sant skal sies enda værre når jeg kjøre firmvare på dem. Så tror jeg skal vente litt med det.

 

Brennern ble mye roligere når jeg kjører på 4X og fant ut av om det tar 10 minutter å brenne ut en disc eller 5 spiller liten rolle.. Har ikke allverdens annet å ta meg til.. hehe

 

Kan fort ha noe med "That`s Write" dvd platene jeg kjøpe også, de var ikke av det alller dyreste merket og kan vel ikke forlange 100% brennekvalitet eller totalt støyfritt miljø da.. hehe...

 

:cool::cool:

Lenke til kommentar

Bulk = kun brenneren, som regel innpakket i plast eller grå papp. Ikke noe ekstra.

 

Retail = fin pakke, med logo, produktinformasjon, skruer følger med, kanskje kabel også. Manual, hurtiginnstallasjonsark, og CD med programvare og ekstramateriale følger med. F.eks følger ofte Nero Burning rom med, PowerDVD eller andre relevante ting.

Lenke til kommentar
Bulk = kun brenneren, som regel innpakket i plast eller grå papp. Ikke noe ekstra.

 

Retail = fin pakke, med logo, produktinformasjon, skruer følger med, kanskje kabel også. Manual, hurtiginnstallasjonsark, og CD med programvare og ekstramateriale følger med. F.eks følger ofte Nero Burning rom med, PowerDVD eller andre relevante ting.

7281126[/snapback]

 

Okei! Takker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...