Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Medakoden minner da veldig om Verbatim sin..... ? :hmm:

 

Hvis det stemmer så ser jeg ingen grunn til å la være å kjøpe dem. :)

 

Edit:

 

Klippet fra en av de første postene:

 

MCC03RG20 - CMC Magnetics/Mitsubishi (Verbatim, infiniti) - Bra plater som virker bra med så å si alle brennere

 

MCC 004 - CMC Magnetics/Mitsubishi (Verbatim, infiniti) - Bra plater som virker bra med så å si alle brennere

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

mediakoden er den samme. Spørsmålet man må reise seg hvis dette er ekte er holdbarheten til de. Selv om man får en bra brenning me lavt error-nivå så spørs det hvor lenge overflaten holder. hvis det bare er en sølv overflate så ville jeg holdt meg unna. Min erfaring med denne typen billige plater er at diskene blir sprø slik at overflaten sprekker eller eventuelt går helt av. Diskene er sikkert kjempemessig til dagligdags bruk, men skal du arkivere data ville jeg styrt unna.

Lenke til kommentar
Kategori 3:

Litt mer variasjoner og/eller dårligere brennerstøtte enn de 2 første kategoriene, men fremdeles brukbare plater.

 

<span style='font-size:21pt;line-height:100%'>16x DVD+R</span>

 

Kategori 3:

CMC.MAG.M01 - CMC Magnetics (That's Write, Ridisc, datasafe, datawrite, memorex) - litt variable i kvalitet, og enkelte brennere (Plextor, pioneer) støtter de ikke på 16x. Se opp for B/C grade plater som kan selges uten merke - eller under datasafe/ridisc/datawrite merkene.

 

CMC MAG.M01 , ikke akkurat konge plater.

Endret av Psh
Lenke til kommentar

Her er test av plate/brennekvalitet med NEC AD-5170A.

 

Personlig er jeg veldig fornøyd med denne nye brenneren fra NEC. Brenning på 18X gir faktisk bra platekvalitet!

 

Jeg har testet kvalitet på 4stk 16X DVD-R plater fra Verbatim. I tillegg har jeg testet 1stk 8X-plate fra Taiyo Yuden.

 

Kvalitetspoeng gitt av Nero CD-DVD Speed 4.60:

 

Brennehastighet: Kvalitetspoeng:

18X 95

16X 94

12X 97

8X 97

8X 97 (Taiyo Yuden)

post-18577-1159222314_thumb.png

post-18577-1159222362_thumb.png

post-18577-1159222372_thumb.png

post-18577-1159222384_thumb.png

post-18577-1159222392_thumb.png

Lenke til kommentar

Husk at cdspeed kun baserer seg på PIF når den lager score.

Den ene scannen din har bla PIE over 400. Dette er ikke helt bra. Videre kan det virke som om du har kjørt scans på 16x read. Dette er heller ikke bra.

 

Litt usikker på hva den ideelle scannespeed for denne brenneren er. For benq er det 8x, for liteon 4x. 16x er ihvertfall ikke bra.

 

Kanskje jeg burde laget en rask test av denne.

Lenke til kommentar
Husk at cdspeed kun baserer seg på PIF når den lager score.

Den ene scannen din har bla PIE over 400. Dette er ikke helt bra. Videre kan det virke som om du har kjørt scans på 16x read. Dette er heller ikke bra.

 

Litt usikker på hva den ideelle scannespeed for denne brenneren er. For benq er det 8x, for liteon 4x. 16x er ihvertfall ikke bra.

 

Kanskje jeg burde laget en rask test av denne.

6940384[/snapback]

 

 

Den med PIE over 400 er brent på 18X som Verbatim ikke er beregnet for. Mulig jeg tar en test med lesing av platene på lavere hastighet, men det tar lang tid :(

 

Hold musen over bildene jeg har lagt ut, så ser man hvilken hastighet platene er brent på.

Lenke til kommentar

Jeg mener kvalitetsscoren i cdspeed burde vært fjernet helt.

Som gammalost påpekte er det 2 plater som er "out of spec" når det kommer til PIE.

Nec brennere har jo brukt 5x som ideelle scannespeed, men på denne brenneren som er et samarbeid mellom Nec og Sony vet jeg ikke.

Jeg vil tippe 4x,5x eller 8x men garantert ikke 16x/maksimalt.

 

gammalost Ta en test du... ;)

Ser frem imot litt hyggelig lesning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...