Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd


Anbefalte innlegg

Jeg mener det ikke er galt å scanne på 16X. Dette vil lettere oppdage de marginale diskene. Enkelte ganger så kan man få en perfekt scan av en dårlig brent plate på den optimale scannespeed. High-speed scanning kan derfor ofte gi mer virkelighetsnære resultat. Dette gjelder mest hvis du kun vil bruke QS. Bruker du dermed QS sammen med TRT så vil du oppdage marginale disker under TRT. Personlig gidder jeg ikke scanne 2 ganger slik at jeg bruker QS på high speed (16X) me min Benq. Dette kan gjør at man får litt høyere PIE og også PIF verdier, men ikke noe som er av spesiell betydning. Får jeg en QS på 97 med <60 PIE så rescanner jeg aldri for da er jeg sikker på at disken er god.

 

Det er flere tråder rundt dette temaet på cdfreaks. Stadig flere som konverterer til high-speed scanning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LiteOn SHW-165P6S er en Dvd-brenner jeg vil annbefale på det sterkeste Caddy.

6876663[/snapback]

 

 

Jeg kan bekrefte problem med verbatim dvd-r 16x på denne modellen.

 

Det er faktisk såpass ille at den brenner uleselige plater til tider. Har hatt 2 stk av denne brenneren da jeg var overbevist om at den første var defekt.

 

Derfor ligger denne på hylla og støver nå, mens jeg bruker mine BenQ brennere til brenning.

 

Det går forresten rykter om en ny BenQ modell, men det er usikkert om denne vil bruke nexperia eller panasonic chipset enda.

6877440[/snapback]

 

Hei

Jeg har nettopp kjøpt denne brenneren på grunn av at den sannsynligvis er en av de beste hvis ikke den beste og mest reliable scanneren.

 

Det jeg vil kommentere er brennekvaliteten. Jeg stiller meg uforstående til det du skriver gammalost og er enig med Psh. Jeg har hatt en trøblete batch med Verbatim MCC03RG20 liggende som jeg har lagt på hvil siden min Benq 1650 og Pioneer 111D ikke klarte å brenne de skikkelig. Til min store overraskelse så brente den nye lite-on brenneren min disse platene av ytterste kvalitet med 16X hastighet! Brennetid på rundt 6min og PIF max på 2 (lite-on) og 5 (benq) med PIE max på 12 og snitt på rundt 2. Noe høyere på Benq, men den har en tendens til å scanne litt for høye PIE verdier. Den fungerer også utmerket på de ikke trøblete spindlene mine. Det vil si en spindel med MCC04 og en med MCC03RG20.

 

Jeg begynner å lure om du har vært uheldig 2 ganger på rad gammalost eller om jeg har vært utrolig heldig med min brenner. Mulig det er en kombinasjon for jeg tviler ikke på dine resultat ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har sett den webshoppen ja, men er litt usikker på om de er til å stole på. Har dere bestilt noe derifra før? Leste om en her på forumet som hadde det, men ikke fått noe.

Lenke til kommentar

Jepp, meg og en kamerat bestillte rundt 100 dvd-r hver + cover til disse. (verbatimplater)

 

Det jeg bestillte, var en spindel med 100 plater, men fikk 4x25 platers spindel. (ikke det at det gjør noe...)

 

Relativt kjapp levering, til at de sender fra danmark. Tror de brukte 4-5 dager totalt. :)

 

Kjapt svar på mail, fikk tilogmed pakkesporingsnr. :D

Lenke til kommentar
Har sett den webshoppen ja, men er litt usikker på om de er til å stole på. Har dere bestilt noe derifra før? Leste om en her på forumet som hadde det, men ikke fått noe.

6982232[/snapback]

 

 

Jeg bestilte derfra nylig til nettopp trondheim. Bestilte en relativt stor ordre. Jeg fikk også 25 pakninger i steden for 100-pakninger. Tok 4 dager før varene kom :)

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med disse:

Verbatim 100stk DVD+R er jo en god pris for 100stk.

Er disse av god kvalitet?

7009307[/snapback]

 

 

Noen som har erfaring med disse:

Verbatim 100stk DVD+R er jo en god pris for 100stk.

Er disse av god kvalitet?

7009307[/snapback]

 

Jeg tenker også på å kjøpe disse. 328,- hos datakjeden, og da slipper en jo frakt. Har 4X-versjonen av disse, de ha vært meget gode :)

7009361[/snapback]

 

 

Dette er gode plater. MCC 004 media. De er også sikkert Made in India som har vært av variabel kvalitet i det siste, men de er bra selv om du får en "dårlig" batch. Jeg ser ingen grunn til å ikke kjøpe de. Må være det beste kompromisset Pris/kvalitet ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg kjøper platene mine på Clas Ohlson, Traxdata plater.

 

Sist jeg skulle kjøpe en rack med 50 stk, så jeg til min forundring at disse to varene kostet akkurat det samme:

 

Traxdata DVD+R 16x

Traxdata DVD+R 8x

 

Hva er poenget med å lansere både 8x og 16x ? Man hadde vel klart seg med bare 16x? De som er 16x kan jo også brukes på brennere som ikke brenner raskere enn 4x ? Er det for noen en fordel å kjøpe 8x plater i stedet for 16x ?

Lenke til kommentar

Har et problem med min benq brenner, det er en 1620(?) modell.

Den har fungert bra hittil, men nå klarer den ikke å lese noen plater jeg setter i den. Det høres ut som den prøver å lese, men ikke får det til.

Kommer litt rare lyder av den. Noen som har hatt samme problem, eller vet om det er noe å gjøre med denne brenneren?

 

I værste fall må jeg kjøpe meg en ny brenner, så gode tips blir vel mottat.

Lenke til kommentar
Jeg kjøper platene mine på Clas Ohlson, Traxdata plater.

 

Sist jeg skulle kjøpe en rack med 50 stk, så jeg til min forundring at disse to varene kostet akkurat det samme:

 

Traxdata DVD+R 16x

Traxdata DVD+R 8x

 

Hva er poenget med å lansere både 8x og 16x ? Man hadde vel klart seg med bare 16x? De som er 16x kan jo også brukes på brennere som ikke brenner raskere enn 4x ? Er det for noen en fordel å kjøpe 8x plater i stedet for 16x ?

7127842[/snapback]

 

overskuddslager,vel.

 

clas ohlson er vel det dyreste og mest overprisete på nett og butikk? (bare et tips)

Lenke til kommentar
nei, det skulle være helt greit å brenne på 4x uansett hvilken hastighet platene er beregnet for.

 

 

(100 stk verbatim 16x koster mellom 200-300 kr avhengig om man skal ha vanlige eller printbare, så jeg vil da si at du betaler litt for mye for de traxdata platene)

7171062[/snapback]

 

Hvor? Verbatim skal vel være av bedre kvalitet enn traxdata?

Lenke til kommentar

DVD-Plater fra mitt lokale bibliotek fungerer ikke i DVD-Spilleren (NEC og Sony).

De har en form på tyverisikring, to metallbånd som ligger parallelt under et

plastlag på tittelsiden av DVDen, som jeg antar er årsaken til problemet.

Spillerne tar alt annet, selv ganske ripete og skitne plater.

Til sammenligning har jeg forsøkt helt nye DVDer fra biblioteket, men det fungerer rett og slett ikke. Biblioteksdvdene fungerer forøvrig helt fint på vanlige DVD-spillere, dvs eksterne til stuebruk, det er kun i interne spillerne i pcer at det ikke fungerer.

 

Er det noen som har vært borti dette tidligere? Vurderer å kjøpe en Benq 1640 for å sjekke om den klarer brasene.

 

post-109133-1162377886_thumb.jpg

Lenke til kommentar
nei, det skulle være helt greit å brenne på 4x uansett hvilken hastighet platene er beregnet for.

 

 

(100 stk verbatim 16x koster mellom 200-300 kr avhengig om man skal ha vanlige eller printbare, så jeg vil da si at du betaler litt for mye for de traxdata platene)

7171062[/snapback]

 

Hvor? Verbatim skal vel være av bedre kvalitet enn traxdata?

7172141[/snapback]

Jepp, bedre kvalitet på Verbatim.

 

f.eks wesellcd.no (billig frakt), komplett.no

stort sett alle websjapper har gode tilbud på dvd plater av grei kvalitet.

 

ja, verbatim har god kvalitet på sine plater. unntak finnes her også men sjelden. liteon brenneren min klarte ikke å brenne dvd-r plater fra nettopp verbatim, men da puttet jeg dem i benq'en istedenfor :)

7172261[/snapback]

 

Hadde samme problemet. Den klarte å brenne med deepburner, men SEINT, og med dårlige resultater. I nero fikk jeg feilmelding...

 

*

 

Er det noen som har vært borti dette tidligere? Vurderer å kjøpe en Benq 1640 for å sjekke om den klarer brasene.

 

7196941[/snapback]

Hvor får du tak i 1640 nå for tiden? De er jo faset ut av markedet... ?

 

Edit, bort med bildet.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...