Gå til innhold

OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd


Anbefalte innlegg

Takk for svar!

 

Det er altså grunn til å se etter DW1640/1650 da jeg ikke trenger DVD-RAM. Bruker kun DVD+-R og Verbatim plater.

 

Ja, det tror jeg er et godt valg.

 

Plextor PX-760 er jo billigere enn tidligere mod. men den er vel i likhet med forgjengerne et dårlig kjøp...eller?

 

Den er kanskje ikke et dårlig kjøp, men kanskje litt mindre for pengene. Plextor er ikke kongen på haugen lengre som de en gang var.

 

Kan jo sikkert handle en Pioneer 111D også, men har forstått det slik at man må ha identiske brennere om man skal brenne flere plater samtidig fra samme kilde...

 

Det stemmer sikkert. Det vet jeg ikke noe om så skal ikke uttale meg ;)

 

 

6813652[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da satser jeg på 4 stk DW 1650 og et par tre 111D, ev. en PX-760 om budsjettet rekker... Får altid solgt dem jeg ikke trenger videre uansett.

 

I går fikk jeg inn en maskin fra en kompis der hele skuffen er brukket beint av f.eks. Han får dermed overta en ND-3550 som jeg hadde liggende i reserve.... Kan derfor være lurt å ha et par spillerer liggende...

 

Uansett så takker jeg for hjelpen!

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg lurer på om det er noen som har kjøpt 50-pakning med verbatim 16x + plater i de siste ? hadde disse taiyo yuden mediakode?

 

 

- Zachzi

6833468[/snapback]

 

Sitter akkurat med en 50 pack spindel med Verbatim DVD+R 16x plater. Nero sier meg at disse er av typen MCC 004 (se innledningsvis i tråden). Disse er ganske vanlige tror jeg. Tror jeg kjøpte dem på Lefdal....

Lenke til kommentar

Hei, lurer på hvilken brenner som er det beste kjøpet idag?

 

Jeg skal ha en dvd-brenner som jeg kommer til og bruke til litt CD-R, litt DVD-R og litt Dual layer. Skal altså brukes til litt av alt. Viktig med god kvalitet på Dual layer. Pris er også en viktig faktor.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Vil fortsatt si BenQ1640 eller 165X som nevnt flere ganger allerede. Personlig mener jeg det fortsatt ikke er noen andre brennere som kan måle seg med disse. Synes dette er litt synd siden disse modellene begynner å bli vanskelig å få tak i.

 

1670 har overtatt, men denne er basert på et annet chipset, og langt ifra så god.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å si meg enig med gammalost. Men hvis dual layer betyr mye bør du kanskje satse på 1640 siden denne er noe bedre enn 1650 på dette området. 1650 er dog kanskje noget bedre på single layer.

 

Jeg har hatt veldig store problemer med å brenne dual layer med min 1650. Her forleden ble faktisk 4 av 5 disker ubrukelige :( .Det kan være dette er isolert til min brenner, men har også sett på bla cdfreaks at flere andre har dette problemet. Av denne grunn investerte jeg i en pioneer 111D som kanskje er den beste dual layer brenneren på markedet. Den brenner verbatim 2,4X (MKM001) utmerket på 8X hastighet (iallefall gjør min det ;) )

Endret av Zachzi
Lenke til kommentar

Mottok i dag 3 stk. Benq DW1670. Jeg hadde bestilt DW1650.

 

Er det vits i å beholde noen i det heletatt? :hmm:

 

Edit:

 

Vil fortsatt si BenQ1640 eller 165X som nevnt flere ganger allerede. Personlig mener jeg det fortsatt ikke er noen andre brennere som kan måle seg med disse. Synes dette er litt synd siden disse modellene begynner å bli vanskelig å få tak i.

 

Jeg mener at dette tyder på at tilgjengeligheten på DW1640/1650 begynner å bli så dårlig at disse spillerne ikke er like aktuelle lengre.

 

Hvilke alt. finnes?

 

PX-760?

 

Nec?

 

Helst noe som finnes hos Komplett, Psdata eller nettshop.

Endret av masterboy
Lenke til kommentar

Den 1640`en jeg bestillte fra lokal PC sjappe, kom aldri nei. Levrandøren hadde sluttet med denne typen brenner.

 

Selgeren hadde snakket med levrandøren, og sa at de hadde 1655 inne og på lager, og om jeg bestemte meg for å bestille, skulle jeg ha denne på onsdagen. (1 uke etter jeg opprinnelig skulle fått 1640`en)

 

Nå, fredag, har lokal sjappe fått mail fra levrandøren som sa at de ikke hadde 1655 inne lenger, men de hadde sony ++ ....

 

Jeg blir så forbanna..................... Levrandør: EET...

Lenke til kommentar

DW1670 er ikke en slektning med de tidligere knall brennerne 1620/1640/1650 som bruker Nexperia chipset, DW1670 bruker Panasonic chipset.

Derfor støtter ikke 1670 de kjekke funksjonene vi kjenner fra 1640/5x serien.

Den kan heller ikke brukes til å kvalitetsteste plater.

Skrivekvaliteten er også vesentlig dårligere på 1670.

Lenke til kommentar
DW1670 er ikke en slektning med de tidligere knall brennerne 1620/1640/1650 som bruker Nexperia chipset, DW1670 bruker Panasonic chipset.

Derfor støtter ikke 1670 de kjekke funksjonene vi kjenner fra 1640/5x serien.

Den kan heller ikke brukes til å kvalitetsteste plater.

Skrivekvaliteten er også vesentlig dårligere på 1670.

6874164[/snapback]

 

Kilde ang. skrivekvaliteten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...