Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filmen suger ja, men boka var ikke så verst da den kom ut en gang på 80-tallet (hvis jeg ikke husker feil). Den utgaven jeg hadde var helt svart med en klovn som lignet veldig på den der, og ja nå når jeg googlet pennywise så ser jeg likheten. Uansett et veldig stilig design, får meg til å tenke litt tilbake til min ungdom da de fleste brett skulle ha litt skummelt design - anført av Powell & Peralta naturligvis.

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Siden denne tråden ser ut til å være aktiv og veldig befolket med erfarne kunstnere, så tok jeg meg ikke bryet med å lage en helt ny tråd for dette (selv om jeg kanskje burde):

 

Nå har jeg drevet på å tegnet i litt mer enn én uke. Jo mer jeg leser og lærer på nettet ser jeg at skikkelig tegneutstyr kanskje hadde vært til pass. Tingen er at dette har jeg allerede, men det er bare ett eneste tegnesett med forskjellige styrker i blyanter og litt kull. Settet er fra søsteren min, som fikk det gjennom skolen eller noe slikt. Uansett har jeg ikke peiling på hvor jeg ev. skulle skaffet meg et nytt. I tillegg tør jeg nesten ikke å røre noen av blyantene for å bruke dem opp.

 

Utenom det så har jeg også en hel del med 2B blyanter, fordi jeg ba mamma kjøpe litt tegneutstyr, så kom hun hjem med dem. Spørsmålet blir da som følger; Er det noen som vet hvor jeg kan kjøpe (åpen for netthandel også) billige men høy kvalitets blyanter og annet tegneutstyr? Så har jeg heller ikke så lyst til å kjøpe et helt sett da jeg ganske sikkert ikke kommer til å bruke alle de forskjellige styrkene.

Lenke til kommentar

Blyanter er generelt ikke så veldig dyrt. Kjøp sett (billigere) med alt fra 4-5H til 8-9B. Å være redd for å bruke de opp er det dummeste jeg har hørt, særlig om du vil bli god. Du må regne med å kunne løse med tusenvis av ark og annet materiale hele tiden. Nytter ikke å være redd for det hvertfall.

 

Du kommer langt med 4H, 2H, HB, B, B2, B5 og B8 f.eks.

 

Om du bor i Oslo så anbefaler jeg Torso. Kem kan også funke.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke masse dyre ting for å "begynne" å tegne, altså lære deg basic ting. Som niko. sier, ett sett med blyanter får du ganske billig, og det samme med en ok skisseblokk. Så er det bare å sette i gang :)

Noen blyanter kommer du til å bruke mer enn andre, det ser du fort.

 

Holder selv på med grunnleggende ting, fikk en anatomibok av mamma så jeg skal prøve å jobbe meg gjennom den. Mobilbilde, så det ser jo uberkjipt ut sammenlignet med irl.

 

post-104005-0-29518300-1332356269_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Oi, det var jo kjempefint tegnet! Hva heter boken?

 

Og for utstyret sin del har den eneste grunnen til at jeg ikke har tørt å bruke det som sagt vært at jeg ikke har visst hvor jeg kan få kjøpt et nytt et, så da holder jeg meg til de mange 2B'ene jeg har i stedet. Stopper med dette med én gang såklart.

 

Uheldigvis bor jeg ikke i Oslo, men i Stavanger. Du vet ikke tilfeldigvis om en annen, god f.eks nettbutikk eller butikk i Stavanger da?

Lenke til kommentar

Har prøvd noen nye blyantfarger jeg fikk av mamma.

 

Kritikk til meg selv (selv om dette var mer for farge og ikke så mye for anatomi):

- hånda er for liten

- hodet er litt rart plassert

- underkroppen kunne vært hakket større, forhold mellom overkropp og underkropp er litt rart

- kunne brukt mer tid på å få ansiktet, føtter og hender fine

 

Prøvde å gi henne litt mer former enn bildet jeg så etter, var en typisk tynn modell med pinnearmer og pinnebein.

 

Tatt med mobilkamera så er ikke sånn 100% bra.

 

post-104005-0-24957900-1333312978_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...