Gå til innhold

Kreativitetstråden, for de med fantasi. ;)


Anbefalte innlegg

Er ganske ofte innom "Visuell kreativitet" forumet, faktisk hver dag.

Det jeg har sett er at det ikke er noen "Den store Photoshop tråden" her. Folk legger inn egne tråder som feks. "Mitt første....", "Mitt siste......", "Et bilde....." osv.

Kan vi ikke heller samle bildene i en tråd hvor vi legger inn våre siste verk? Ville blitt mye mer ryddig, synes jeg da.

 

Kan jo lage noen små regeler også under denne topicen:

 

#1: Kreative tilbakemeldinger mottas med takk. Korte komentarer som: Nice, flott, cool er i mine øyne kun "count" spamming.

 

#2: OT ser vi helst blir tatt opp inne på OT-baren. Hvis det ikke respekteres blir det meldt ifra til mod.

 

 

Vel, nå har jeg altså startet denne tråden og legger her ut tre av mine siste kreasjoner.

 

Logo.

 

Planet vs. Sol.

 

Sol

 

 

 

Hvis dere er enige i at dette skal bli en "Den store..." tråden, gi tilbakemeldinger. Vil da forandre overskriften.

Men husk, ikke kom med usakelige innlegg som kan kalles off topic, ok??

 

Edit: Bilde "Planet vs. Sol" er redigert og lagt ut på nytt.

 

Edit2: Forandret navn på tråden.

Endret av ED209
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har vel en slags lignende tråd, men den har ikke så veldig tydelig overskrift. Så jeg er enig i at det burde lages en ny tråd, men om det bare trenger å være photoshop :hmm:

 

Når det gjelder bildene dine så er de ganske kule de, men jeg savner en viss personlig touch.. Altså det ser ut som du bare har fulgt en tutorial, og det er jo greit nok. Men det blir enda bedre om du setter ting litt mer hulter til bulter, ha litt mer komposisjon på det.

Og den planeten i det andre bildet ville jeg ha droppa de skyggene som er langs kantene på de grønne overflatene, får det til å se plastikk ut. Legg et lyseblått lys rundt jordkloden, ved bruk av noen softe brushes. Ikke ha så mange stjerner i bakgrunnen, du blir mest distrahert av det. Lage stjernene i forskjellige størelser, og ha noen plasser med lite stjerner og andre med flere, da får du et mye mer dynamisk bilde. Noe i den duren

himmel4cn.th.jpg

Håper jeg ikke har mast for mye nå, følte for å komme med litt konstruktiv kritikk :) det var alt.

Endret av lubb
Lenke til kommentar

Takker Lubb. Slike tilbakemeldinger er god tilbakemelding.

 

Ang. stjernehimmelen, har laget noe lignende i "Sol" bildet (små og store stjerner) men gjorde ikke noe mer med det siden jeg konsentrerte meg mest om selve sola.

Planeten som ser plastikk ut har jeg fått kritikk på av en kompis av meg. Han mente også at jeg burde gjort det noe annet med den. Blir vel til at jeg må gjøre noe med det nå, hehe.

 

Likte stjernehimmelen din, men jeg ville ikke ha brukt den "glow'en" nederst på bildet i mine bilder. Dette er fordi at jeg synes det ser ut som øvre atmosfære sett fra jorda. Men gløden rundt stjernene likte jeg veldig godt.

Skal se om jeg ikke får forandret på "Planet vs. Sol" bildet mitt, men det blir ikke før i natt en gang, sitter å ser på tripple X på TV3. :p

Lenke til kommentar

Ja du får prøve å gjøre noe med det bilde, har jo potensiale. Det me glowen fra atmosfæren, kan du jo bruke i bildene, bare sett en litt annen vinkel på overgangen, og kanskje ikke så store kontraster. Det vil jo uansett ''freshe'' opp bildet. Du får eksperimintere i natt, så får du det nok til :thumbup:

Siden vi poster planeter å sånt får jeg poste en skoleoppgave. Skulle lage en illustrasjon til diktet klinkekule. Bildet skal for all del ikke se naturalistisk ut :p

klinkekule28ou.th.jpg

Jordkloden skulle ligne mer på en klinkekule.

Lenke til kommentar

Har lagt ut redigert bilde i linken nå. Vet ikke om det ble verre eller bedre.

Har forandret litt på stjernehimmelen og "tegnet" ny klode. Har også lagt til en liten galakse i bakgrunnen av bildet.

 

Bildet du har laget i innlegg 2, er det laget i PS? Syns du hadde fått veldig pene linjer i det, fint dikt og forresten. :)

Lenke til kommentar

Det ble jo mye bedre, spesielt kult var det med galaksen. Men jeg klarer ikke helt å sette fingen på hva som er galt med den kloden... den ser fremdeles litt livløs ut. Men bildet kom seg betraktligt :thumbup:

Det andre bildet jeg la ut er lagt i photoshop ja, skulle helst ha brukt illustrator for å få enda renere linjer. Men det tar så fordømt lang tid å gjøre tin riktig i illustrator, holder fortsatt på å lære meg det.

Lenke til kommentar

Ble ikke helt fortrolig med bakgrunnen din. Likte mye bedre det første bildet ditt i tråden du har startet.

Tråden til "venn".

 

Her ser det mye renere ut med den lyssettingen du har. Kunne kanskje fått litt mer dybde med å legge inn litt skygger på de to pluss kanskje en skyggekant i bakgrunnen slik at men hadde fått litt dybdefølelse (3D).

Ellers er bildet/tegningen ditt ganske greit, er ikke helt min stil, menmen. ;)

Lenke til kommentar

Synes bilde ditt er greit det, men synes det ble litt i meste laget med brush effekter.

Bildet virker for meg veldig rotete, men det er sikkert bare min smak.

Liker Brusher veldig godt, men synes det kanskje burde være i sammenheng med noe.

 

En annen ting, ser at du lager veldig mye bilder i grunge stil. Kanskje du hadde hatt interesse i å lage litt mer i denne stilen?

 

Ta å let gjennom denne siden og se om du ikke finner flere ideer som har grunge i seg.

Endret av ED209
Lenke til kommentar

Venn: Jeg synest du burde jobbe mer med linjene før du scanner det inn på data, bruk tusj utpå blyantlinjene. Scan det inn på photoshop, og bruk curves til å få vekk de resterende blyantlinjene. Det er heller ikke nok spenning i bildet.. greit nok at du har brukt movment-blur i bakgrunnen, men det skaper ikke beveglese for det, figurene er ganske stillestående ser det ut som. Lag noen helt enkle strekmen først for å få fram de stillingene du vil ha, eller gå utifra noen andre bilder, så tegner du skikkelig når du har fått det til... Ikke ha så mye tomrom på sidene, det gjør bare bildet kjedeligt å se på. Og helst ikke legg en person med ryggen til, med mindre det er viktig for bildet.Fargeleggingen er så som så, på lyssverdene ville jeg ha brukt en ganske lys, nærmere hvit farge, og så legge til den fargegløden du vil ha etterpå med en softbrush. Og lyssverdene kunne og kanskje lyst personen litt mer opp for å skape stemning.

Ikke verst, bare prøv deg fram på noen andre tegninger så blir du nok bedre.

La til et lite eksempel, litt overdrevent men...

 

bror_bror: Jeg har sitt noen av de andre verkene dine og de er ganske kule, men jeg tror jeg ville ha kuttet ned på brushene som ed209 sier... Prøv å lag dine egne brushes, eller manipuler et bilde du har tatt, med noen brushes... håper å få se mer.

post-215-1115766291_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sittet i en time og fulgt noen steg i en tutorial som jeg fant. Lagde noen ekstra småeffekter med "is" her og der + istapper på navnet mitt.

 

Ice.

 

 

Edit: Noen som har noen gode forslag til navn på denne tråden forresten?? Har ikke lyst til å kalle den for bare PS tråden da jeg mener at alle bilder med god fantasi hører hjemme her.

Hva med "Kreative bilder tråden" eller "Fantasi bilder tråden"? Kom med et godt forslag.

Endret av ED209
Lenke til kommentar

Heeey Lubb, det bildet var jo utrolig kult. Du har brukt tegnebrett ikke sant? Har egentlig ingen forslag til forbedring, kanskje noe som henger ut av drage-munnen..blod for eksempel.

Hehe :yes: jeg fant dette bildet som jeg og en kamerat ev meg har manipulert, hehe. Det er bare tull så det er ikke ment å se realistisk ut. :D

Her er det:

 

jonengelkop3i8rm.th.jpg

Lenke til kommentar

Kjempeflott tegning lubb. Har ikke noe å utsette på tegninga annet enn at du må tegne slim som drypper med antydning av blod på dragen.

Bruker du tegnebrett? Får ett kanskje i neste uke. Han kompisen min som jeg nevnte tidligere i tråden skal selge sitt gamle for 450kr. Han har bestillt seg et nytt til 2300kr.

 

Her er det jeg skal kjøpe av ham.

lg_graphire4x5.jpg

 

Her er det han har kjøpt.

600x500_4x5.jpg

 

Ta å sjekk galleriet hans. Han er ganske dyktig å tegne han og.

Kimpix

 

 

Har forresten laget et nytt isbilde. Ble ganske fornøyd med dette. Fant et bilde på nett av Niagarafossen som jeg forandret litt på. ;)

 

Originalen.

 

Isversjonen:

post-215-1115922956_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Må bare vise hvor flink han er å tegne. Fikk nettopp dette bildet sendt på msn av ham. Han har nettopp kjøpt seg to bøker som omhandler kroppens anatomi, alså lære seg å tegne kroppen.

 

Så langt er han kommet med å lære seg hodet.

post-215-1115924678_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker tegnebrett ja, et helt standar tegnebrett til 500kr. Blir nok en stund til jeg kjøper et slikt tegnebrett som kompisen din. :D

Har foresten sitt noen av tegningene hans før på conceptart forumene tror jeg, han bruker vel Open Canvas. Ser ut som han er meget dyktig.

Kult is-bilde du har lagt også, ganske kjølig atmosfære i det, som er en bra ting. Må vel ha tatt en stund å lage? med alle de istappene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...