Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Da trenger de bare scanne den for å finne pakken. Mye mer effektivt, og heller ikke noe folk bare kan sette i sammen selv, for deretter å stjele pakken. Ville bli litt mer sikkerhet over det hele.

Jeg trodde strekkoder fulgte en viss standard, dvs at ett gitt tall alltid var en gitt strek/strekkombinasjon. Om det er riktig så er det jo lett å "forfalske" om du har nummeret.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig det som ATWindsor sier, enkelt å jukse da det er standarder på dette.

 

Men synes det er greit med åpenhet rundt pakkehenting og det fungerer fint som det gjør i dag. Har aldri opplevd at andre har hentet pakken min (med mindre jeg har bedt dem om det :thumbup: )

 

Bare kvalitetskontroler post i butikk ansatte i mye større grad så blir jeg mer fornøyd :w00t:

Lenke til kommentar

Tiden det tar å sende pakker nord for trondheim bør senkes betraktelig! Helt sinnsykt at det f.eks. skal ta opptil 4-5 dager for en pakke fra Oslo til Fauske og så 2 dager fra Fauske til Saltdal (som er 3 mil unna!) Behandling av pakker bør også forbedres i tillegg til prisene som er altfor høye, men det er vel neppe noe dere ikke har hørt før... kanskje gjøre kundene fornøyde istedetfor å bare tenke på kapital og "business"? Bare noen tanker... :hmm:

Lenke til kommentar

har ikke lest hele tråden her, men jeg svarer uansett.

 

Selv har jeg fått levert endel varer med DHL den siste tiden, de ringer faktisk til meg og spør hvor jeg vil ha levert pakken om dagen. Dette synes jeg er helt supert, da kan jeg nemlig få levert pakkene på arbeidsplassen og det er faktisk mye enklere for meg enn å være hjemme en kveld uspesifisert mellom 1700 og 2100(tror det er omtrent riktig) noe jeg har opplevd med "hjem på døren" pakkene til Posten... Og enda verre er det dersom man er hjemme en hel kveld og det viser seg at pakken ikke kommer! Det har jeg ikke opplevd selv, men har venner/slektninger som har opplevd det.

 

Jeg skulle også ønske at det var enklere å få pakker levert til andre postkontor enn det jeg egentlig er tilknyttet.. Det ligger upraktisk til og stenger tidlig, men det finnes flere slike "post i butikk" butikker på vei hjem fra arbeid, noe som er mer praktisk for de fleste vanlige arbeidstakere.

Lenke til kommentar

Jeg sklle ønske at ikke ALLE pakker måtte innom Oslo først, f.eks. fra Vendur.no måtte jeg vente 2 uker på en pakke: nesten en uke p.ga. postbanken ikke ville betale, og så litt over en uke, pg.a. at posten var ekstra trege, bl.a. fordi pakken måtte innom Oslo først.

Hadde heller ikke gjort noe med bedre opplæring av annsatte post-i-butikk, jeg kom for sent til time en gang (den varer 45 min, bruker maks 10 min hver vei)

Lenke til kommentar
SMS-meldingen fungerer som hentemelding. Denne tjenesten må tilbys der hvor du handler på nett. SMS-meldingen vil etterhvert erstatte den fysiske hentemeldingen.

Personlig har jeg to ting jeg vil spørre etter - hvorav begge hittil har blitt nevnt. Men for å vise at disse folkene ikke står alene skriver jeg det gjerne en gang til :)

 

Det første punktet er jeg glad for at dere også har forstått - det er hva jeg har sitert. Å kunne klikke på en liten boks i selve nettbutikken etter at jeg har fullført ordren hvor det står "Send meg en SMS-melding når jeg kan hente pakken min" hadde vært helt fantastisk.

 

Den andre tingen jeg hadde virkelig likt var bedre oppdatering av Nettspor, og da tipper jeg også det gjelder tiden det tar før varen ankommer/kan hentes og frem til SMSen sendes ut. Kunne ikke systemene deres sendt en beskjed ut på SMS til brukeren i det øyeblikket varen ble registrert og sortert på postkontorene? Jeg iallefall har alltid et veldig behov for å hente varen raskest mulig, og derfor har det hittil ført til en del telefonsamtaler ned til det lokale postkontoret for å høre om de har mottat pakker fra terminalen i dag. Dette fordi jeg vet av tidligere erfaring at det gjerne kan gå 5 timer fra pakken har ankommet til Nettspor blir oppdatert.

 

Ellers må jeg også klage litt på prisen da, selvsagt. Ca 100kr for en Norgespakke er litt drøyt. Datavarer er gjerne akkurat så tunge og akkurat så store at jeg bør/kan like gjerne bruke denne metoden og da svir det gjerne litt mye.

 

Ellers kan jeg si at jeg tror aldri jeg har opplevd at Posten har vært hverken treg eller uforsiktig med ting jeg har sendt og mottat. :thumbsup:

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Synes ikke prisen for Norgespakke er avskrekkende, men det kunne vært en idè med litt lavere pris for pakker opp til kanskje èn kilo eller to. I dag spiller det ingen rolle om det er en minnebrikke som sendes eller om det er et kabinett på 10 kilo.

 

Årsaken er kanskje forsikringen, og èn minnebrikke kan fort ha en verdi på det dobbelte av et enkelt kabinett. Sånn sett er prisen forståelig.

 

Posten klarte å rote bort en bærbar PC som skulle til service en gang, men fikk dekket beløpet på forsikringen, heldigvis var ikke verdien over maks erstatningsbeløp. Dere burde kanskje heve forskringsgrensen for verdien overskrider fort 10 000,-. Det er kanskje annerledes hvis det er en forsending fra nettbutikken som rotes bort og verdien er over 10 000,-?

 

En annen ting dere burde bli raskere på eller finne andre rutiner for er utenlandske forsendinger som må fortolles. Iblant handler jeg for beløper over 200 NOK og må da fortolle. Dessverre er det ikke postgangen fra USA som er treg, men rutinene til Posten som gjør at det hele tar unødvednig lang tid. Skal ikke klage hvis det tok en dag ekstra, men en uke eller mer er for dårlig.

 

Tjenester som SMS og valgfritt postkontor har jeg ikke benyttet meg av, ser heller ikke behovet. Stort sett er nettsporing godt nok for min del. Å kunne skrive ut en henteslipp selv ville nok gjøre det enklere for postkontorene eller post-i-butikk enn at jeg kommer med et nummer på en lapp.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg må egentlig si at jeg noen ganger ikke så imponert over tiden dere bruker på å sende pakker fra oslo og nordover. At pakken bruker 2 dager fra oslo til fauske er i det lengste laget, men det er enda værre hvis pakken kommer til oslo på en lørdag for da blir den liggende fram til mandag før den sendes. Og da kan det lett ta opp til 6-7dager fra pakken ankommer posten og jeg får hentet den ut. Dette liker jeg meget dårlig, da faktisk Harstad/Narvik Lufthavn (også kjent som Evenes flyplass) er nærmere enn fauske. Hadde posten heller brukt fly så tror jeg tidsforbruket på transport av pakkene kunne ha blitt betraktelig redusert.

 

Eksempel på treg transport av pakke fra Stokke(komplett.no) til Harstad:

20.08.04 15.11 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

23.08.04 10.36 Videresendt 0024 OSLO

25.08.04 10.45 Videresendt 8200 FAUSKE

26.08.04 09.21 Ankommet postkontor 9496 HARSTAD BERGSENG BILISTSERVICE

26.08.04 13.28 Utlevert 9496 HARSTAD BERGSENG BILISTSERVICE

Lenke til kommentar

Vet ikke om det har blitt nevnt tidligere i tråden, men:

 

Det bør bli åpning for å få åpnet en postordre pakke for å kontrollere innholdet før betalingen blir registrert.

Evt at betalingen holdes igjen f.eks 1 time på en konto slik at mottager ikke risikerer og bli lurt av gråstein istede for pc i pakken o.l

Lenke til kommentar

Aktiv tråd ja :)

 

Det viktigste jeg har å utsette på posten er transport-tider.

Hvorfor kan ikke dere drive med transport også i helger? Gjerne også søndager. Postkontorene behøver ikke holdes åpne søndag selvsagt, men hadde vært greit om transport kunne foregått. Det virker det ihvertfall ikke som det gjør idag.

 

På østlandet synes jeg posten vanligvis bruker ok, med tid. Får som regel ting da jeg forventer dem, f.eks. ankommer ofte pakker meg på lørdager, hvis jeg bestiller på f.eks. torsdag. Detter er jo bra.

 

Skal skissere et eksempel som viser hvordan ting har forløpt de siste 5-6 gangene jeg har bestilt noe over nett, iløpet av de siste 2 månedene.

 

1. Pakken blir registrert hos posten Torsdag

2. Pakken blir videresendt fra oslo til trondheim Fredags morgen

3. Pakken blir ikke registrert på omlastings terminalen i Trondheim før Mandag

4. Pakken blir videresendt til mitt postkontor en eller annen gang iløpet av mandag

5. Er jeg da _heldig_ er pakken å hente mandags kveld rundt 1700, ofte også tirsdag.

 

Hvorfor er det vanskelig å transportere ting på lørdag? Pakka ligger jo på omlastingsterminalen i Trondheim Lørdags morgen og venter på de ansatte, dytt alle pakkene i budbilene og kjør de ut. Så kan jeg gå og hente min pakke før stengetid på Lørdag istedenfor Tirsdag som ofte skjer.

 

Mandagen er ofte effektiv synes jeg, men hvorfor kan det ikke også skje ting i helgen?

Lenke til kommentar
og dere behøver ikke å sette opp prisen hvert år...

Å øke prisen med 25%, og redusere forsikringen fra 5000 til 1000 på rekommanderte brev er rett og slett idioti, og utnyttelse av monopol-situasjonen. Utrolig frustrerende for et firma som bruker Rekommandert ofte. Nå må vi bruke verdibrev og kostnaden er da nesten doblet. :wallbash:

 

Ellers ser det ut til at de fleste her sliter med samme problemer som meg:

 

- Post i butikk personalet har farlig lite kunnskap. En ting er at det tar lang tid å hente ut sendinger, men det største problemet er å sende ting. Å sende rekommanderte sendinger tar gjerne 10-20 minutter. Og da må jeg ofte selv forklare hva de skal gjøre. Særdeles lite betryggende. Synes det er dårlig at det er jeg som må drive opplæringen til personalet. Flere av dem har til og med innrømmet at de ikke har fått NOE opplæring. Tror ikke det skulle vært noe problem å fått ut en rekommandert sending, uten legitimasjon f.eks.

 

- Effektivitet. I forhold til f.eks. DHL blir Posten som en snegle å regne. Synes det er ganske tragisk at det er nøyaktig det samme om jeg leverer sendingen klokken 16:00 eller 15:59 dagen etterpå. Hvorfor i all verden kjøres det ikke ut to ganger om dagen?

Og som de andre nevner, hvorfor blir sendingene liggende et døgn i "omlastingsterminalen"? Utrolig unødvendig. For mitt vedkommende tar det tar alltid 3 dager å få varene jeg har bestilt. Da er det irriterende at pakken tydeligvis ligger i ro 33% av tiden.

 

Nå som Post-i-butikk er blitt vanlig, hva med å faktisk drive levering/sending ut på dagen også? Hjelper ikke meg så veldig mye at butikken har åpent til 22 om kvelden, når Posten stopper fullstendig opp klokken 10 om morgenen (for mottak) og 16 om dagen (for sending). Synes Posten kunne dratt nytte av de lange åpningstidene til butikkene.

 

Og så var det dette med søndager... :nei:

 

 

-Norgespakke Hvor er logikken i at jeg sparer 26 kroner på å kjøpe en ny kartong, fremfor å være miljøvennlig og effektiv og bruke den gamle Norgespakken på nytt? Vil dere forsøple så mye som mulig? Liker dere å produsere Norgespakker?

 

- Småsendinger ALTFOR DYRT! Burde finnes en ordning for småvarer. Er utrolig irriterende å betale mer i porto enn hva varen koster.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Og det med PiB er bob bob. Før på svalbard var det bare å ha sporingsnr så fikk du pakken. Men her i Bergen (osterøy) MÅ du nesten ha pakkelappen for å hente pakken. Kommer du med bare sporing nr event printet ut sporingen fra internett så kommer de med den leksen at dette er noe som egentlig ikke skal gjøres, og at det blir så mye ekstra jobb for de.

Post i butikk ja... Jeg har mange ganger ergret meg over de stakkarslige folka som styrer med Post i butikk på Prixen hvor jeg har mitt "postkontor"... Aller helst ville jeg fått pakker levert annet sted, selv om prixen er nærmest. En kjerring gir bare beskjed om at nei posten, det er ikke hennes bord (hun tar seg aldri av postkunder, da hun ikke har lært seg dette). Noen trenger alltid hjelp av en annen, noen ganger får en beskjed om å komme tilbake i morgen mellom det og det klokkeslettet, for da er hun som har peiling på dette tilstede. Ganske ofte blir en stående veldig lenge før det kommer noen og hjelper deg. Når man må stå i mer enn 10 minutter og vente på hjelp, til tross for at det er et par prix-ansatte som tydeligvis ikke har så mye å gjøre på, så blir det for ille.

 

Min samboer ventet på en pakke en gang, ifølge pakkesporing var pakken kommet til post i butikk, men han fikk ikke noe hentelapp. Han tok med seg pakkesporingsnr og gikk for å hente pakken. Da fikk han beskjed om at han fikk ikke ut pakken uten hentelapp (noe som jo var kjipt i og med at han aldri fikk noe hentelapp...). På prix hadde de en stund hatt en egenmekka lapp med beskjed om at du ikke fikk hente pakker uten at du hadde hentelapp. Min samboer ringte posten da han kom hjem, det hele endte med at de på prix fikk "kjeft" for å ha laget sine egne regler, posten ringte prix straks etter de hadde snakket med min samboer. Han stakk på prix igjen og fikk pakken sin med en gang.

 

-Jeg ønsker muligheten til å velge hvor jeg helst vil hente pakker

-Blir ikke det mulig så iallefall skjerp de folka på post i butikk, de henger ikke på greip :no:

-Syns det er litt skummelt at man kan hente pakker uten å vise legitimasjon

-At det tar minst et døgn fra pakken ankommer Bergen til den havner hos min post i butikk er lang tid

Lenke til kommentar
Hei! Jeg må egentlig si at jeg noen ganger ikke så imponert over tiden dere bruker på å sende pakker fra oslo og nordover.

Enig med Rippley, to dager fra f.eks Stokke til Fauske er mye. Jeg bor i Narvik, og det tar 4-5 virkedager før jeg får pakkene mine. Nettbutikkene er som regel veldig raske med å sende ut varene, men så lenge jeg bor i det kalde nord tar det likevel en stund før jeg har pakken i hus.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg egentlig bedre kontroll over pakken... Vet ikke om dette er mulig, men f.eks. at man kan logge seg inn og endre postkontor mens pakken er under forsendelse, ev. stoppe pakken og sende i retur...

 

Er ofte man ikke er ved det postkontoret man først bestilte til (hjem)..

 

 

my 2 cent...

 

Og så er jeg enig med neogeo

 

Vet ikke om det har blitt nevnt tidligere i tråden, men:

 

Det bør bli åpning for å få åpnet en postordre pakke for å kontrollere innholdet før betalingen blir registrert.

Evt at betalingen holdes igjen f.eks 1 time på en konto slik at mottager ikke risikerer og bli lurt av gråstein istede for pc i pakken o.l

 

Dette kunne helt klart ha stoppet mang en svindler... Bra forslag, neogeo

bare håpe at posten tar tak i dette, for de er de eneste som kan hjelpe en stakkar som vil ha billig hw.. :roll:

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Må jo først si at dere leverer ganske kjapt til meg, men:

  • Hvorfor tok det nesten 10 timer før nettsop ble oppdatert?
  • Hvorfor er det ett fett om jeg bestiller en vifte som veier under 100g eller et hovedkort som er desto større og veier en god del mer?
  • Få muligheten til å få sms øyeblikkelig

21.02.05 13.48 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

21.02.05 20.53 Registrert omlastingsterminal 3169 STOKKE

22.02.05 10.04 Ankommet postkontor 3117 TØNSBERG

22.02.05 20.18 Utlevert 3117 TØNSBERG

 

Som du ser er 12 timer etter pakken ankommer litt for sent for meg som har behov for å hente pakken på 5 minutter... :p Men kjapt gikk det jo å få pakken til Tbg da.

Lenke til kommentar
En annen ting er kanskje å legge postoppkrav død og gå for Visa betaling.

Tja, hva med de som ikke har Visa da? Eller ikke tør å skrive inn visa nummeret sitt over nettet.

 

Og dette er det noe som butikkene må nesten bestemme selv, spesielt siden posten tjener masse penger på postoppkrav. Ingen kunne nektet Komplett å kun godta visa betaling eller forhåndsbetaling. Om kundene hadde da forsatt å handlet hos de er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar

har noen enkle ting jeg lurer på

 

Skal få mobil og bluetooth handsfree fra komplett.

 

Pakken ble sendt i går, var i oslo i dag. Ringte for å spørre om den kanskje kunne rekke postkontoret mitt i Bærum. Fikk beskjed om at pakker kun sendes ut på morgenen.

 

Vel interessant diskresjon; men hvordan ble min pakke da registrert klokken 18:02 på postkontoret.....kunne hatt den i dag :(

 

Tror mpx.no og jeg fikk en overraskelse da jeg skulle sende en dvd-brenner i retur. På postkontoret forventet jenta 169kroner for pakken. Brev som rekomandert. Jeg trodde ikke en dvd-brenner veide så mye ;)

Lenke til kommentar
Syns Posten har blitt kjappere det siste året. Hver eneste gang jeg kjøper noe fra nettbutikkene i Sandefjord går det slik her: (vanlig servicepakke)

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

08.04.05 13.47 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

09.04.05 13.46 Utlevert 3840 SELJORD DD SELJORD D.ENHET

 

Kan ikke si annet meg annet en fornøyd.

Da er du heldig. Personlig bor jeg ikke mer enn 30 minutters kjøring nord for Sandefjord og pakker tar 3 dager frem til meg. Først skal de inn til Oslo, og der blir de som regel liggende i 12-24 timer før de ender opp i Drammen i nye 12-24 timer som endelig sender det ut til mitt lokale postkontor. Dette har resultert i mange kjøreturer opp og ned til NetShop og lite klingende mynt til Posten Norge.

 

Jeg synes også det er for dårlig av Posten å ikke tilby Hjem-På-Døren i en forholdsvis tett befolket by på drøyt 10000 innbyggere i sentrale Vestfold.

Lenke til kommentar

Jeg har i grunnen tre ting å anføre på negativ side.

1. Noen ganger går Norgespakker utrolig tregt, 5 dager mellom Hamar og Oslo er ikke akseptabelt.

2. Oppgrader pakkespor, den har blitt mye dårligere i det siste.

3. Dere er generelt for dyre, det at det skal koste hundre kroner å sende en pakke på størrelse med en litt stor bok 15 mil er ikke bra. Husker ikke prisene, så derfor skal jeg ikke nevne noen, men sendte en bunke dokumenter til Danmark for korrekturlesing her om dagen. Kostnaden var ikke langt unna tresifret. Får pakken i retur fra danskene, og for dem kostet det under tjue danske kroner. Hvorfor er det mye dyrere å sende en pakke til Danmark enn andre veien?

 

Jobber i et firma der jeg har ansvaret for å sende/motta pakker. Derfor har jeg noe mer erfaring enn mange med hensyn til antall..

 

Så litt skryt- levering på døren opplever jeg som billig i forhold til vanlig Norgespakke. "Over- natten"- levering er kjapp og til å stole på. Til slutt- vi har en hyggelig og blid postmann- det er viktig!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...