Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Ting jeg gjerne vil se litt mer av i fremtiden;

- Sikrere pakkelevering i Post i Butikk (helst fremvise legitimasjon)

- Raskere pakkelevering til Post i Butikk. Spesielt når de ligger såpass nærme som hverandre som 1-2km (og begge har en Post-lastebil hos seg daglig)

- Litt flere prisklasser på pakker. 100 kroner for å sende en 10pk med CDer, 150 for å sende en 15kg PC-skjerm.. :eek:

- Poste Restante - eller evt. kunne hente pakker på hvilketsomhelst stoppested (krever selvfølgelig MYE organisering hver eneste dag, så regner med at det er nogelunde uaktuelt).. Men Poste Restante kunne vært en god idé ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å måtte vise frem legg hadde vært utrolig kjipt ettersom jeg ofte henter pakker til andre, f.eks søstra mi, dama mi osv.. eller at jeg melder sporingsnr til noen som er på vei til meg så de kan stikke innom og hente pakken.

 

Posttyveri er vel ikke så veldig utbredt problem skulle jeg tro? jeg henter hvertfall alltid pakken dagen før hentelappen kommer så kanskje derfor jeg ikke plages med sånt.

Lenke til kommentar

Det viktigste jeg har å utsette på posten er transport-tider.

Hvorfor kan ikke dere drive med transport også i helger? Gjerne også søndager. Postkontorene behøver ikke holdes åpne søndag selvsagt, men hadde vært greit om transport kunne foregått. Det virker det ihvertfall ikke som det gjør idag.

 

Jeg jobber selv i Posten Transport, så lenge det varer, og hos oss sender vi biler både lørdag og søndag. Også på 17. mai er det ruter som kjøres.

Lenke til kommentar

Posten transporteres i helgene også som eggi sier her, problemet er at den ikke sorteres i helgene foruten om spesielle tilfeller som juletider o.l

 

så sender du en pakke sent fredagsettermiddag vil den ikke bli sendt av gårde før mandag desverre.

 

Det at de har sluttet og sortere på lørdager er vel for å spare penger regner jeg med.

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv i Posten transport avd. Haugesund og har litt erfaring med transport av pakker.

 

Grunnen til at det tar lengre tid fra Kristiansand til Haugesund enn fra Sandefjord er enkel, kristiansand pakkene må gjennom Stavanger, verdens tregeste postterminal, mens Sandefjord kommer via Oslo.  Fra 1. november så vil all pakkepost til haugesund gå via Stavanger  :(

Eg som kom med dårligere fart mellom Kristiansand enn Stokke - Haugesund.

 

Pakkene sørfra som "stopper" i Stavanger er det kontaineren (bilen) som blir overtatt av ny transportør? - har aldri sett "omlasting" på pakker sørfra på pakkesporinga.

På pakker fra Stokke har pakkesporing på pakker ankommet Stokke på "kvelden" (1700 til 2000) neste oppdatering i Haugesund formiddagen etter. Om kontainerene går til Oslo og omlasting til nye biler vestover med samme kontainer er det "logisk" at pakkesporing ikke sier noenting siden pakken er i samme enhet fra Stokke til Haugesund.

Pakker ankommet Stokke "tidlig" på dagen har omlasting i Oslo rundt kl. 2000 samme dag og ank. HGSD neste formiddag.

Pakke "via" Oslo

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

12.04.05 14.14 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

12.04.05 20.15 Videresendt 0024 OSLO

13.04.05 11.32 Registrert omlastingsterminal 5500 HAUGESUND

14.04.05 08.16 Ankommet postkontor 5480 HUSNES HUSNES

14.04.05 11.20 Varsel sendt

14.04.05 13.06 Utlevert 5480 HUSNES HUSNE

Pakke"direkte":

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

04.04.05 16.08 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

05.04.05 09.50 Registrert omlastingsterminal 5500 HAUGESUND

06.04.05 08.14 Ankommet postkontor 5480 HUSNES HUSNES

06.04.05 14.09 Utlevert 5480 HUSNES HUSNES

Lenke til kommentar

Posten er urtrege! helt sinnsykt å.

møkkaopplegg

på 36 timer er det ikke registrert noe endringer på pakkesporing. hvor sløvt er ikke det??

en avstand fra arendal til fredrikstad burde vært unnagjort på 1 dag maks. helt utrolig at det går an å bruke flere dager på den lille betan.

i tillegg er det masse idioter som bruker pakkene som fotballer også.

vraka pakker er ikke noe nytt!

knølhuer! behandle varene våre med respekt for pokker.

*irritert*

Lenke til kommentar
SIKKERHET!

 

Post i butikk ansatte leverer ut hva som helst til hvem som helst.. så lenge du har et sporenummer , og skriver unner med "hva nå navnet på pakken er" så får du den ut.Hva om du betaler for en vare på nettbutikk , betaler med visa , og får sendt i servicepakke.. en eller anna luring titter i postkassa di , og henter lappen på lokale pib der "alle stoler på alle".

 

Har selv sendt dama til å hente pakker for meg flere ganger, da jeg ikke har tid. Uten underskrift eller noe.. er bare å gå å hente den.

 

Ingen vet jo at hun overhodet har noe med meg å gjøre .. gjør de egentlig ? :)

Vel da får vel posten et forklaringsproblem når du kommer med hentelappen og spør etter pakken din :p

 

Om de leverer den ut til en person som ikke er deg eller henter den etter "fullmakt" fra deg, så får de et problem. Regner med et eller annet ledd innen posten eller den lokale PIB må ta regninga da :)

 

Prøv det en gang send dama, med sporings nr. så en time senere går du med hentelappen å ber om pakken, så lager du et helvette uten like :p

Lenke til kommentar

Igjen. Posten har aldri tilbydd noen legitimasjons-sjekk ved utlevering av servicepakker. Har du sendingsnummer og/eller oppkravsbeløp så er det godt nok.

 

Å lage helvete for et par ansatte i en PiB helt uten grunn er jo også utrolig gjennomtenkt. Det er jo selvfølgelig disse tenåringene / gamle sure damene som har bestemt hvordan prosedyrene i Posten skal være. :dontgetit:

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Hei! Jeg tror at hvis posten gjør noen enkele ting som å forbedre sporingstjenesten sin, så vil det bedre opplevelsen av posten for mange. Sendingsrutinene tror jeg mange er enige om at også kunne ha blitt forbedre i form av mer direkte sending og mindre "via-oslo" f.eks. Jeg ser også at utsending av pakker er ønsket at skal skje mer enn 1 gang i døgnet, og jeg må si meg enig. I dag er det såpass lenge åpent på utleveringstedene at pakker som kommer etter første utkjøring, lett burde kunne hentes samme dag. Jeg ser at mange ønsker å få pakkene sine fortest mulig og tryggest mulig.

Lenke til kommentar
Igjen. Posten har aldri tilbydd noen legitimasjons-sjekk ved utlevering av servicepakker. Har du sendingsnummer og/eller oppkravsbeløp så er det godt nok.

 

Å lage helvete for et par ansatte i en PiB helt uten grunn er jo også utrolig gjennomtenkt. Det er jo selvfølgelig disse tenåringene / gamle sure damene som har bestemt hvordan prosedyrene i Posten skal være. :dontgetit:

Ja helt klart litt kjipt....

 

Forøvrig så har jeg blitt avkrevd legitimasjon for å hente servicepakker både i PiB og på postkontoret. Sist jeg skulle hente pakke fra netshop så tok jeg med meg sporingsnr. og gikk til postkontoret, da måtte jeg i fortelle hvem pakken var adresert til, hvem som hadde sent den og vise legitimasjon. Så gikk han og hentet pakken og jeg betalte oppkravet og gikk....

 

Så rutinene er helt klart forskjellige.

 

Klart det ville blitt kjipt for vedkommende når de kom med overvåkningskamera, og var helt klart en teit oppfordring på å svindle posten.

 

Men om du noen gang opplever at noen som du ikke aner hvem er har hentet ut din pakke, så er det på tide å lage et lite hælvette for posten.

Lenke til kommentar
posten har fra 1 til 5 arbeidsdagers leveringstid på servicepakker, ellers burde dere kreve refundert porto. (eget skjema for dette).

 

Jeg ønsker meg i stedet bedre oppfølging og strengere overvåkning av post i butikk. Har selv jobbet i to stykker og man kan trygt si at forskjellen var stor.

 

Jeg vil ha mulighet for å velge postkontor, dette fordi service nivået på våres lokale PIB (spar einaren) er helt elendig. De kan lite og viser dårlig kundeservice. Når jeg skulle hente ut en pakke (skulle på jobb, så jeg kunne ikke vente på sporingsnummer) var det så vidt jeg fikk den ut fordi jeg hadde skrevet ned sporingsnummeret og den ansatta ikke gadd å skrive duplikat. Hvis jeg ikke visste rutinene så hadde jeg ALDRI fått ut den pakken.

 

Enklere mulighet på å klage på deres tjenester (kanskje en klikk og klag tjeneste på deres hjemmeside.).

 

Men ellers er jeg vel stort sett fornøyd :D

 

Christian86: det er sporing på rekommandert sendinger. Den kvitteringen du har fått står det sporingsnummer på. Starter med RR eller lignende..

Posten lanserer i løpet av våren Valgfritt postkontor. Dette betyr at du som mottaker kan velge hvilket postkontor du vil hente pakken på. Dette er et valg som må foretas hver gang du bestiller noe, og det forutsetter at den du handler hos har implementert denne tjenesten i sin nettbutikk.

Lenke til kommentar

Jeg synest det er kjempefint disse tjenestene som funker finfint.

 

Men: En av hovedtjenestene deres er jo 'vanlig' transport, og der savner jeg en ting :) Jeg synest ikke dere er noe flinke til og behandle pakkene som blir sendt.

Er veldig ofte ute for transportskader.

 

Og da er det historier som: " Da hun kom ut med pc'en min, bærte hun lcd'en.. Men PC'esken sparket hun forran seg. " ol.

 

Nå jobber jeg i et firma som shipper en del pakker om dagen.. så det kan jo være derfor jeg sitter inne med dette inntrykket :) ??

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på til folk som vet:

 

Er ikke en av hensiktene med forenklet fortolling at varer fra utlandet skal slippe å støve ned hos posten i flere uker? eller har jeg misforstått noe?

 

eller er det sånn at varen ankommer oslo, støver ned i 4 uker, blir fortollet og sendt videre til lokalt postkontor, som innkrever pengene som oslo har beregnet ?

Lenke til kommentar

*å levere varen til din postkasse, postkontor eller post-i-butikk

- Den blir levert på mitt postkontor

 

*å gi deg e-post eller SMS-varsling om at pakken din har kommet der hvor du kan hente den

- Bra tilbud, til mennesker som har late post bud som ikke slenger en lapp i post kassa

 

*å frakte varen hjem på døren til deg

-Nerder som oss har godt av litt trim

 

 

*å frakte varen fort, dvs. du får varen dagen etter bestilling

Hvis dere bare tar dere bedre tid, en dag ekstra, og lar kunden få pakka ikke overkjørt, så blir det bedre og handle hos dere.

 

 

Bedre system for sporing, kvittering osv. Fordi jeg får bare en liten lapp, som er veldig tynn, og som det står et par nummer på , eks. Si at en pakke, som det er en datadel i, har 1 år garanti. delen er veldig svak, så den må behandles veldig forsiktig. Varen blir ødlagt, skal bruke garantien , men så vet jeg ikke hvor den lille lille lappen er, derfor får jeg ikke sendt den tilbake.

 

Jeg må si jeg ikke har gode erfaringer med dere. Derfor vil jeg helst skygge unna (dette er personlig) både postmannen som kommer til postkassa, og post kontoren 100 meter lenger ned i gata. Jeg har tapt 1000kroner på denne forbanna lappen.

 

Og vær så snill, behandl varene bedre.

 

Sterk Kritik , unnskyld. Jeg vil helst ikke ha noen negative kommentarer fra forum brukere, dette er personlig.

Endret av darkness|
Fjernet navn.
Lenke til kommentar
å måtte vise frem legg hadde vært utrolig kjipt ettersom jeg ofte henter pakker til andre, f.eks søstra mi, dama mi osv.. eller at jeg melder sporingsnr til noen som er på vei til meg så de kan stikke innom og hente pakken.

 

Posttyveri er vel ikke så veldig utbredt problem skulle jeg tro? jeg henter hvertfall alltid pakken dagen før hentelappen kommer så kanskje derfor jeg ikke plages med sånt.

De fleste pakkene sendes som post oppkrav, når pakka kommer på post huset, så må man betale for å få utlevert pakken (tror dette heter oppkrav ;))

 

Hvis man da betaler for pakken, greit nok, man stjeler , men man tjener ikke all verden. Hvorfor ikke bestille selv ?

 

Men iallefall, det er jo et problem hvis pakken blir forskuds betalt, og jeg får den utrolige dumme lappen (som alle kan ta - ja ) og henter pakka mi.

 

 

Posten bør helt klart gjøre noe med den lappen.

Lenke til kommentar
Jeg bor i Volda og er stort sett fornøyd med tjenestene dere tilbyr. bruker vanlig servicepakke når jeg bestiller.

 

Det jeg ser som det største problemet er at hentelappen alltid kommer dagen etter at pakken er ankommet. Vil ha pakken i hus så raskt som mulig. :) Hvis man kunne få mail, eller direkte tilgang i pakkesporing til strekkoden, så kunne man skrive ut den og ta med til posten. Det er greit å skrive ut nummeret, men det er mye strev for postbetjeningen, siden alle kommer drassende med et papir som har mer eller mindre tydelige siffer på seg. Hvis vi kunne skrive ut strekkoden så ville det bli enklere å få utlevert pakken før man har fått hentelappen i posten.

 

Har lest at mange postkontor har kuttet ut å la deg få hente før du får hentelappen, og det er sikkert pga sikkerheten, men finn et system for det da, så vi kan hente pakkene snarest mulig. :) Irriterrende å måtte vente en ekstra dag bare for en stk. papir.

De går jo ann og laste ned strekkode "skrift" til og legge inn i Font mappa di

og du skriver bare nummer og bokstaver og i plassen for at nummerene og bokstavene

kommer frem visest de ein strekkode med nummerene og bokstavene under. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skriver igjen siden mitt innlegg mystisk ble borte, skrev den tidligere idag.

 

Nå har det skjedd igjen! Venter på en retur-pakke fra komplett.no som er blitt sendt, den ankom Bergen omlastningsterminal kl.10.27 idag, men siden posten bare kjører ut 1(!!!) gang per dag så må eg venta nesten ett døgn for å henta pakken! Dette er utrolig irreterende og helt feil, at dere kun kjører 1 gang fra omlastningsterminalen i en så stor by som Bergen.

Posten, skjerp dere!!

:hrm:

post-78-1115909419_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Når jeg mottar pakker vil jeg gjerne sette fingrene i dem så fort som mulig, derfor vil jeg kunne hente dem MED EN GANG de ankommer mitt postkontor - ikke dagen etter.

 

Postens pakkesporing på nettet er fint. Men om jeg sjekker kl 12.00, kl.12.30 og kl 13.00 så kan det stå at pakken ikke har ankommet mitt postkontor. Når jeg så sjekker kl 13.30 så står det plutselig at pakken ankom kl. 12.12.

 

Jeg vet ikke hva som er årsaken til dette, men irriterende er det iallefall. Brukes håndholdte terminaler til å registrere pakkene, som så synkroniseres med pakkesporingssystemet en gang iblandt?

 

Beskjed på SMS er også fint, men denne kommer gjerne to timer etter postens pakkesporing er oppdatert (dvs tre timer etter pakken egentlig ankom postkontoret) og da er gjerne postkontoret stengt for dagen - slik at jeg må vente til neste dag med å få tak i min kjære pakke...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...