Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde SMS-varslingen sist jeg bestilte noe på nett. Da fikk jeg SMS om at pakken var klar til henting kl.21, mens postkontoret stengte kl.20. Ifølge nettsporingen var den registrert ankommen postkontor kl.18. Hadde SMS'en kommet kjappere hadde jeg rukket å hente pakken 1 dag tidligere. Fin tjeneste hvis den bare blir litt kjappere. :)

 

En annen ting med nettsporingen er at den ofte blir oppdatert sent. Ved en tidligere anledning sjekket jeg hvor pakken min var rett før postkontoret stengte (kl.20), og det stod at den ikke var ankommet postkontoret. Når jeg sjekket igjen på morgenen stod det at pakken hadde ankommet kl.18 dagen før.

 

 

Som regel følger jeg med på nettsporingen og skriver ut en kopi av den som jeg leverer på Posten når jeg skal hente ut pakker. Dette fordi det gjerne tar flere dager før hentelapp kommer i postkassen. Som regel kommer den 1-2 dager etter at pakken har ankommet postkontoret, men det kan også ta nærmere en uke. Ikke noe stort problem for meg, men kanskje for andre som ikke bruker nettsporingen.

 

Tjenesten "hjem-på-kvelden" har jeg kuttet ut. Har benyttet meg av den 7-8 ganger fra tjenesten ble innført og frem til i fjor vinter. De første gangene fungerte det fint og jeg fikk levering på døren til forventet tid. Etterhvert har det blitt flere og flere problemer.

En gang fikk jeg lapp i postkassen om at den var forsøkt levert, men at ingen var hjemme (hadde vært hjemme hele dagen og kvelden). Stod at pakken kunne hentes på postkontoret. Der var den ikke, men fikk etter mye om og men hentet den på postterminalen.

De siste 2 gangene jeg benyttet denne tjenesten dukket det aldri opp noen postmann eller lapp i postkassen. Måtte ta med meg utskrift av nettsporingen og hente den selv på postterminalen.

Når man betaler ekstra for en slik tjeneste bør man forvente at man får leveransen.

 

Ekspresslevering har jeg prøvd en gang, og det fungerte fint.

 

Posten kan helt klart forbedre seg på mange punkter. Regner med at mine "problemer" kan relateres til lokale forhold, så det er kanskje lurt at Posten strammer opp rutinene ute hos det enkelte postkontor og postterminalene.

Lenke til kommentar

Kunne vært ordna med transport mellom omlastingsentral i Kristiansand og Haugesund.

Har noen ganger bestilt "paralelt" hos PS Data og Komplett - pakkene registrert første omlastingsentral (Stokke og Kristiansand) i 7 tiden om kvelden torsdag, pakken fra Sandefjord ankommer fredag morgen til omlasting i Haugesund. Pakken sørfra dukker opp mandag til omlasting - dvs. pakken østfra utleveres lørdag, mens den sydfra kommer tirsdag. På kartet er veiene mellom Sandefjord og Haugesund dobbelt så lang som Kristiansand til Haugesund.

 

Nettsporinga ligger litt på "etterskudd", etter kl. 11 kan eg få beskjed om at pakken har vært på mitt postkontor siden 8 om morgenen (åpner 9) 3 timer er i lengste laget..

Lenke til kommentar

Jeg er meget enig med mye som er sagt her... Det jeg mener er at posten bude hatt to utleveringer fra omlastningsterminal hver dag.

Hvis dere ser på tidspunktene under så forstår dere godt hva jeg mener!

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

21.04.05 19.36 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

22.04.05 10.15 Registrert omlastingsterminal 5020 BERGEN

23.04.05 09.02 Ankommet postkontor 5825 BERGEN LANDÅS

23.04.05 11.07 Utlevert 5825 BERGEN LANDÅS

 

Mvh Miniman.

Lenke til kommentar
Nettsporinga ligger litt på "etterskudd", etter kl. 11 kan eg få beskjed om at pakken har vært på mitt postkontor siden 8 om morgenen (åpner 9) 3 timer er i lengste laget..

Har merka det sa,e sjølv mange gangar. Trur problemet ligg i at dei brukar eit handholdt apparat til å scanne inn pakkane med, for så å måtte kopiere over til datasystemet etterpå. Gjer dei ikkje dette med ein gang er det jo ein selvfølge at det tasr litt tid, så det ikkje kjem inn i systemet før dei fører over til data frå den handholdte. Så trur ikkje det er sporinga som er noke gale med, er heller betjeninga som er treg med å overføre til data.

Lenke til kommentar
Det jeg ser som det største problemet er at hentelappen alltid kommer dagen etter at pakken er ankommet.

Jeg har opplevd motsatt "problem" ved et par anledninger der pakkelappen har kommet på mandag og selve pakken ikke før på tirsdag. Dette opplyste den ansatte i "post-i-butikk" at var relativt vanlig og at dette var ikke noe de kunne gjøre noe med.

 

Sendte en mail til Posten og fikk tilbakemelding på at dette ikke skulle forekomme, men det gjør det altså.

Lenke til kommentar
Det jeg ser som det største problemet er at hentelappen alltid kommer dagen etter at pakken er ankommet. Vil ha pakken i hus så raskt som mulig. :) Hvis man kunne få mail, eller direkte tilgang i pakkesporing til strekkoden, så kunne man skrive ut den og ta med til posten. Det er greit å skrive ut nummeret, men det er mye strev for postbetjeningen, siden alle kommer drassende med et papir som har mer eller mindre tydelige siffer på seg. Hvis vi kunne skrive ut strekkoden så ville det bli enklere å få utlevert pakken før man har fått hentelappen i posten.

 

Har lest at mange postkontor har kuttet ut å la deg få hente før du får hentelappen, og det er sikkert pga sikkerheten, men finn et system for det da, så vi kan hente pakkene snarest mulig. :) Irriterrende å måtte vente en ekstra dag bare for en stk. papir.

Her er det jo klart et problem. På posten her (Stridsklev) kan man helt enkelt hente ut en pakke uten å vise legitimasjon så lenge man kjenner pakkenummeret (det kjenner man jo så og si alltid, men kan også lett leses av pakkene i butikken), selv hvis man ikke har med hentelappen. Dette gjelder også for helt åpenlyse ting, jeg har hentet pakker til søsteren min, som har helt annet etternavn, uten pakkelapp og uten å vise legitimasjon. Dette bør Posten absolutt stramme opp, for pakkene har jo vanligvis en viss verdi for folka de blir sendt til :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd motsatt "problem" ved et par anledninger der pakkelappen har kommet på mandag og selve pakken ikke før på tirsdag. Dette opplyste den ansatte i "post-i-butikk" at var relativt vanlig og at dette var ikke noe de kunne gjøre noe med.

Haha, samme her. Husker jeg bestilte en pakke fra Komplett en gang (som jeg hadde gleda meg lenge til :p) og fikk lappen dagen før pakka var kommet. Gikk helt ned til byen og fikk da høre at pakka ikke var kommet enda.. Skuffa da ja. Og som nevnt, folka på kontoret er, unnskyld uttrykket, grinete kjerringer. Rett og slett.. :roll:

Lenke til kommentar

Ok, registrer at flere opplever problemer i Bergens område. Jeg snakka med mitt lokale postkontor og de sa at det kjøres bare ut pakker 1(!!!!) gang om dagen på Bergen terminalen. Det er altfor dårlig, Bergen er ikkje akkurat en liten by!

 

Her er en av mine siste pakker:

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

15.04.05 22.34 Innlevert postkontor 2713 ROA

18.04.05 19.58 Innlevert postterminal 0024 OSLO

19.04.05 12.28 Registrert omlastingsterminal 5020 BERGEN

20.04.05 07.12 Ankommet postkontor 5225 NESTTUN SAFARI MIDTUN

20.04.05 10.19 Utlevert 5225 NESTTUN SAFARI MIDTUN

 

Nesten 1 døgn ventetid!

Lenke til kommentar

Jeg hadde satt stor pris på at ingen av pakkene mine ble maltraktert underveis, det har forekommet litt for ofte i mine øyne. Ellers er jo alltid tidsaspektet viktig, er varen først bestilt tror jeg de fleste ønsker den i hånda reskest mulig. Det vil vel si som nevnt tidligere at "Hjem på døren" tilbudet kunne utvides.

Lenke til kommentar
Ok, registrer at flere opplever problemer i Bergens område. Jeg snakka med mitt lokale postkontor og de sa at det kjøres bare ut pakker 1(!!!!) gang om dagen på Bergen terminalen. Det er altfor dårlig, Bergen er ikkje akkurat en liten by!

Nå skal det vel nevnes at dette ikke bare gjelder Bergen, men også Oslo såvidt jeg kan se av mine egne pakkesporinger. Antageligvis kommer dette av at pakkene som kommer inn på morgenen ankommer omlastingsterminalen seinere enn når utkjøringen starter og at posten derfor må vente til neste dag.

 

Her er et eksempel

21.09.04  07.48  Registrert omlastingsterminal  0024 OSLO

22.09.04  10.00  Ankommet postkontor  0807 OSLO

Lenke til kommentar

Eksempel:

21.03.05 16.31 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

23.03.05 09.07 Registrert omlastingsterminal 4606 KRISTIANSAND S

 

Noen spørsmål:

1. Er dette en for posten akseptabel forsendelsestid ?

2. Hvor lang tid tar det fra nettbutikken (i dette tilfellet Komplett) fysisk leverer varene på Stokke postterminal til de registreres som innlevert?

3. Vil innlevering tidligere på dagen fra nettbutikkene gi raskere forsendelse?

4. Må det være en viss mengde pakker før de videresendes til neste terminal?

5. Transporterer Posten pakker i helgene? (har vært spørsmål om det her tidligere)

 

 

:)

Lenke til kommentar

posten har fra 1 til 5 arbeidsdagers leveringstid på servicepakker, ellers burde dere kreve refundert porto. (eget skjema for dette).

 

Jeg ønsker meg i stedet bedre oppfølging og strengere overvåkning av post i butikk. Har selv jobbet i to stykker og man kan trygt si at forskjellen var stor.

 

Jeg vil ha mulighet for å velge postkontor, dette fordi service nivået på våres lokale PIB (spar einaren) er helt elendig. De kan lite og viser dårlig kundeservice. Når jeg skulle hente ut en pakke (skulle på jobb, så jeg kunne ikke vente på sporingsnummer) var det så vidt jeg fikk den ut fordi jeg hadde skrevet ned sporingsnummeret og den ansatta ikke gadd å skrive duplikat. Hvis jeg ikke visste rutinene så hadde jeg ALDRI fått ut den pakken.

 

Enklere mulighet på å klage på deres tjenester (kanskje en klikk og klag tjeneste på deres hjemmeside.).

 

Men ellers er jeg vel stort sett fornøyd :D

 

Christian86: det er sporing på rekommandert sendinger. Den kvitteringen du har fått står det sporingsnummer på. Starter med RR eller lignende..

Lenke til kommentar
Vi i Posten Norge AS ønsker å komme i dialog med noen av Norges mest

avanserte netthandlere og har etter å ha rådført oss med Hardware.no

fått lov til å stille dere noen spørsmål i forumet.

Det jeg ville gjerne sett var å få en mulighet for "mini" pakker. (brev pakker). Er utrolig kjedelig å må betale 100 kr+ for en svær eske når man ikke trenger den så solid som jeg synes et noen av pakkene jeg har fått har vært.

 

F.eks kjøpte en logitech mus for litt siden. Den var godt pakka inn fra fabrikant og når man atpåtill setter på en SVÆR eske utpådær igjen så blir det fort kroner.

 

Til dataforhandlere: Mer bulk, kutt ut unødvendig embalasje, skadene for naturen også faktisk.

Lenke til kommentar

Synes dere ikke er så veldig ille, men noe småtteri kunne alltids vært bedre. Eks:

 

* Raskere levering til utkantstrøk (les inderøy, steinkjer m/omegn).

* At personalet som behandler pakkene tar mer hensyn til innhold. Har flere ganger fått pakker som har fått VIRKELIG hard medfart i posten (eks. kabinett som ville blitt kondemdert av biltilsynet hvis det hadde blitt tatt inn for kontroll :p)

 

Ang. leveringstid så synes jeg ikke 4 dager fra Sandefjord til inderøy er dårlig, fra bestillingsdag til hentelapp i kassa. Men jeg sendte eksempelvis telefonen min inn til service for en måneds tid siden, og iflg. statusrapporten til verkstedet (online), var telefonen innom dem i max 3 timer før den ble sendt videre. Likevell måtte jeg vente i over en uke på dette. Der var tydeligvis posten et ganske svakt ledd. Når det gjelder priser så synes jeg dette er OK såfremt at levering og behandlig blir litt raskere. Betaler gjerne litt ekstra for god service!

 

Flott at dere tar slike initiativ som dette! :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
posten har fra 1 til 5 arbeidsdagers leveringstid på servicepakker, ellers burde dere kreve refundert porto. (eget skjema for dette).

 

Seriøst? Lurer på om dette gjelder til svalbard og, for der tar det minst 1uke før pakken er kommet. (Stokke -> Svalbard)

 

Og det med SMS-varsling er bra, men jeg har selv oppdaget at den har kommet både 1-2dager etter jeg har hentet ut pakken. Noe som er for dårlig.

 

Og det med PiB er bob bob. Før på svalbard var det bare å ha sporingsnr så fikk du pakken. Men her i Bergen (osterøy) MÅ du nesten ha pakkelappen for å hente pakken. Kommer du med bare sporing nr event printet ut sporingen fra internett så kommer de med den leksen at dette er noe som egentlig ikke skal gjøres, og at det blir så mye ekstra jobb for de.

 

Tror det var alt.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar

Ikke testet SMS varsling, men venter på at komplett skal sende en pakke straks, så bør vel sjekke ut :)

 

Brukte hjem på kvelden sist, fungerte veldig bra, men kanskje det skulle være mobilnummer på pakkelappen slik at de som leverer kan avtale noe om ingen er hjemme? Siden ringeklokken på døren her ikke fungerer var det like før jeg gikk glipp av levering...

 

Ellers er å gjøre tilgjengelig strekkoden på nettsiden for pakkesporing genialt, lettere for de i butikken. Burde idag være unødvendig å vente på å få lapp om at en pakke venter når du kan se det selv på nett eller få SMS melding om det.

Lenke til kommentar

Koffert ment for hard medfart med infarødt kamera til 400 000,- kjørt på av truck er også noe kanskje kan forbedres. :dontgetit:

 

Ellers så vil jeg si at posten gjør en ganske god jobb stort sett, er som tidligere sagt noen pakker som bærer preg av medfart og det med at det tar en dag å sende den den lille kilometeren fra omlasting til postkontor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...