Gå til innhold

Tilbakemeldinger til Posten Norge AS


Anbefalte innlegg

Vi i Posten Norge AS ønsker å komme i dialog med noen av Norges mest

avanserte netthandlere og har etter å ha rådført oss med Hardware.no

fått lov til å stille dere noen spørsmål i forumet.

 

Vi ønsker innspill på hvordan vi kan forbedre de ulike produktene vi har

i vårt sortiment. Per i dag omfatter dette:

  • å levere varen til din postkasse, postkontor eller post-i-butikk
  • å gi deg e-post eller SMS-varsling om at pakken din har kommet der hvor du kan hente den
  • å frakte varen hjem på døren til deg
  • å frakte varen fort, dvs. du får varen dagen etter bestilling

Videre om det er andre tjenester dere ønsker som Posten ikke tilbyr i dag.

 

Vi håper å få til en dialog med dere og vil besvare eventuelle spørsmål etter beste evne.

 

Hilsen Posten Norge AS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

flott initiativ :)

 

sms-varsling når pakke ankommer postkontor hadde vært fint - kanskje sms meldingen kunne brukes som "hentelapp" - slik at den ikke trengs å printes ut....

 

mulighet for å hente postpakke på terminal (som forus i stavanger) hadde og vært fint - da kunne jeg hentet pakken selv, gjerne 1-2 dager før jeg ellers hadde fått den. dette kunne kanskje vært en opsjon når vi bestilte varer. som en "hent vare på postfordeling"

 

ellers er jeg veldig fornøyd med å kunne hente post-i-butikk frem til 23 :)

Lenke til kommentar

Det jeg er aller mest fornøyd med er "hjem-på-døren" tjenesten deres. Får pakken på kvelden dagen etter jeg har bestilt, utrolig praktisk. Bra at dere ogs har muligheten for å få kjørt hjem til seg pakker som ligger på postkontoret for en liten sum.

Har ikke prøvd sms/e-post tjenestene, men koster de noen ting?

Lenke til kommentar

Dere hadde en spørreundersøkelse her for en stund siden. Der ble det nevnt fritt postkontorvalg. Har ikke funner noe informasjon om det. Har du noe informsjon om det.

Det er en tjeneste jeg ønsker. Å kunne velge selv hvor jeg vil hente pakken.

Samme gjelder sms varsling når pakken kommer på postkontor.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo og er stort sett fornøyd, men det er en ting som irriterer:

 

Når jeg venter en pakke til meg, bruker den minimum 24 timer fra omlastingsterminalen i Oslo til mitt postkontor (ifølge pakkesporing på nettet). Den ligger da og støver ned til morgenen etter, før den blir kjørt ut til mitt postkontor.

Jeg mener det er for lang tid.

Endret av x800
Lenke til kommentar

Jeg er stort sett fornøyd med varer som blir sendt.

Hvis det skal pirkes på noe, så må det være hvor raskt nettsporingen blir oppdatert, noen ganger er det treig. Å da er det ikke timer med dager.

Noe som kan tenkes på :)

 

SMS varsling hadde jo forsåvidt å vært greit, men da burde vel den gått på når ditt lokale postkontor fikk inn pakken å ikke når nettspor oppdaterte seg.

Lenke til kommentar

Testet SMS tjenesten for en tid siden og fikk da melding når pakken var registrert ankommet til postnummeret hos meg. Det var ikke tatt hensyn til at det både er en terminal og post-i-butikk på samme postnummer.

 

Det er ca. 1 km avstand i mellom terminal og post-i-butikk. Det sendes bare pakker ut fra terminalen til post-i-butikk 1 gang pr dag. Dette skjer etter at vanlig post er levert til postkasser. Dette gjør at å flytte pakken 1 km tar 1 ekstra dag.

Ser bortifra muligheten til å hente pakker med utskrift av pakkesporing fordi de ansatte på postkontoret (terminal) fort kommer i kranglehumør. De vil helst at jeg ikke kommer for å hente pakker før jeg har fått hentelapp i postkassa.

 

Om det var mulighet til å velge hvor jeg vil hente pakker ville jeg valgt postkontoret (terminal) fordi jeg ville fått pakken 1 døgn tidligere.

Lenke til kommentar

samme her det er ganske enerverende å måtte vente en hel dag på at en pakke skal flytte seg noen hundre meter til butikken slik at jeg kan få hentet pakken, dette skjer alt for ofte, en veldig god ide som burde være

gjennomførbar er å åpne for å ha en utleveringsmulighet ved omlastnings terminalen... dette burde vel egentlig ikke være så vanskelig - burde det?

Lenke til kommentar

Jeg ville si at bedre opplæring og høyere krav til post-i-butikk ansatte ville være en fordel. Jeg har opplevd og stå og vente i 15 minutter på å hente en pakke på det lille postkontoret på butikken her, hvor personen kunne velge mellom ca 100 pakker.

I tillegg til at en der nektet å selge meg fler frimerker når jeg skulle sende noe til Australia, siden Australia var et land i Europa, og dermed kun skulle frankeres til Europa :w00t:

 

Som noen nevnte oppi her så hadde fritt postkontorvalg vært bra, på grunn av disse grunnene og at postkontoret som pakkene kommer til faktisk ikke er det nærmeste postkontoret :no:

 

Får bare glede oss til Posten får mer reell konkurranse her i landet, da skjer det kanskje noe med servicenivået :D

Lenke til kommentar
Når jeg venter en pakke til meg, bruker den minimum 24 timer fra omlastingsterminalen i Oslo til mitt postkontor (ifølge pakkesporing på nettet). Den ligger da og støver ned til morgenen etter, før den blir kjørt ut til mitt postkontor.

Jeg mener det er for lang tid.

mulighet for å hente postpakke på terminal (som forus i stavanger) hadde og vært fint - da kunne jeg hentet pakken selv, gjerne 1-2 dager før jeg ellers hadde fått den. dette kunne kanskje vært en opsjon når vi bestilte varer. som en "hent vare på postfordeling"

 

Er enig med begge disse. Bor i Nesttun, litt utenfor Bergen sentrum. Og har det samme problemet.

Det tar ca 24 timer fra den ankommer bergen post terminal til den ankommer mitt lokale postkontor. Ofte haster det å få fatt i varen du har bestilt, det er derfor meget irreterende å vente 24 timer ekstra, når jeg vet at pakken bare er 15min kjøretur fra hvor jeg bor!

Lenke til kommentar

Jeg bor i Volda og er stort sett fornøyd med tjenestene dere tilbyr. bruker vanlig servicepakke når jeg bestiller.

 

Det jeg ser som det største problemet er at hentelappen alltid kommer dagen etter at pakken er ankommet. Vil ha pakken i hus så raskt som mulig. :) Hvis man kunne få mail, eller direkte tilgang i pakkesporing til strekkoden, så kunne man skrive ut den og ta med til posten. Det er greit å skrive ut nummeret, men det er mye strev for postbetjeningen, siden alle kommer drassende med et papir som har mer eller mindre tydelige siffer på seg. Hvis vi kunne skrive ut strekkoden så ville det bli enklere å få utlevert pakken før man har fått hentelappen i posten.

 

Har lest at mange postkontor har kuttet ut å la deg få hente før du får hentelappen, og det er sikkert pga sikkerheten, men finn et system for det da, så vi kan hente pakkene snarest mulig. :) Irriterrende å måtte vente en ekstra dag bare for en stk. papir.

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett fornøyd med Posten. I Sogndal er det bare å skrive ned nummeret fra pakkesporingen og levere i skranken for å få utlevert en pakke - dette er en ypperlig ordning, siden jeg da slipper å måtte ta turen på skolen for å printe ut pakkesporingslappen. :)

 

SMS-varsling er sikkert en grei ordning i seg selv også, om dere ikke forlanger alt for mye i betaling for en slik ekstratjeneste.

 

Ellers kan man jo selvsagt stille spørsmålstegn ved at det noen ganger tar 4-5 dager for å sende en pakke fra Sandefjord til Sogndal, men sånne ting er det vel ikke så mye å gjøre med - det avhenger vel av om det er mange pakker som sendes på gitte dager.

Lenke til kommentar
Når jeg venter en pakke til meg, bruker den minimum 24 timer fra omlastingsterminalen i Oslo til mitt postkontor (ifølge pakkesporing på nettet). Den ligger da og støver ned til morgenen etter, før den blir kjørt ut til mitt postkontor.

Jeg mener det er for lang tid.

mulighet for å hente postpakke på terminal (som forus i stavanger) hadde og vært fint - da kunne jeg hentet pakken selv, gjerne 1-2 dager før jeg ellers hadde fått den. dette kunne kanskje vært en opsjon når vi bestilte varer. som en "hent vare på postfordeling"

 

Er enig med begge disse. Bor i Nesttun, litt utenfor Bergen sentrum. Og har det samme problemet.

Det tar ca 24 timer fra den ankommer bergen post terminal til den ankommer mitt lokale postkontor. Ofte haster det å få fatt i varen du har bestilt, det er derfor meget irreterende å vente 24 timer ekstra, når jeg vet at pakken bare er 15min kjøretur fra hvor jeg bor!

Akkurat same erfaring frå terminalen til Bergen Sentrum. Synst virkelig det burde vore utkøyring frå terminalen meir enn kvar morgon, slik det virkar som det er no. Irriterande å måtte vente minst ein dag ekstra, eller til og med to av og til, sjølv om pakken berre ligg eit par kilometer frå butikken.

 

Og som allereide nevnt lenger oppe, burde det virkelig vore gjort noke seriøst med opplæring av personell i post-i-butikk. Dei har som regel ikkje peiling på noke som helst. Virkar rett og slett som eg sjølv kan masse meir enn dei som virkelig skal kunne det. ELENDIG! :thumbdown:

 

Ein annen ting er pakkar frå utlandet. Her burde det virkelig skjærpast inn slik at ikkje pakken blir liggande i dagesvis, og gjerne vekesvis i Oslo og berre støvar nede. Forventa leveringstid frå USA er gjerne 4-12 dagar, men pga. stopp til fortolling tar det som regel alltid minst 3-4 veker, og gjerne endå lenger før eg kan hente pakken på butikken.

Lenke til kommentar

Enig med poster tidligere i tråden om at dette er et godt tiltak.

 

Når det gjelder posten sine tjenester, så har jeg vært en svært flittig bruker av disse. Brukte hjem på kvelden tidligere, men etter å ha flyttet til en annen adresse så begynte varene å ikke komme som jeg fikk beskjed om per SMS. Dagen etter dukket de da så opp på Post i butikk, med påskriften "kunde ikke hjemme". Dette vet jeg 100% sikkert at er totalt tull & tøys. Etter å ha opplevd dette tre sendinger på rad tok jeg kontakt med kundeservice og framla problemet. Etter dette kom to sendinger frem som avtalt, før jeg igjen måtte dra inn til Post i butikk for å hente sendingene. Samtlige pakker var merket med telefonnummer.

 

Jeg vet ikke noe om hvordan rutinene for dette er, men det er tydelig at slik det var like før nyttår ikke er optimalt.

 

Ellers så er forslaget om mulighet for henting på terminal et veldig godt forslag. Har selv ftt ekstraservice ved et par anledninger og ftt hentet ut pakker som hastet der. Det sparer meg to dager på leveringstiden hvis pakken kommer til terminalen litt sent på dagen.

 

Fokuset for meg som webshopkunde ligger i hurtig og rimelig levering. Jeg betaler gjerne med VISA for slippe oppkrav, og tre dagers sending er leeeenge. :)

 

-KJ

Lenke til kommentar
hadde vært fint med sporingsmulighet på rek. brev.

Har en retur til mpx nå, men ingen av oss fatter hvor den er.

Sporing på rekommandert brev skal det no virkelig vere. Fekk eit rekommandert for eit par veker sidan, og det fekk i alle fall eg spore. Er jo sporingsnummer på det, og heile vitsen med rekommandert brev er jo at ein skal vere sikker på at det kjem fram, og kunne finne ut kor det eventuelt ligg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...