Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Noen som vet om denne oppgraderingen også gjelder Telenors Canal Digital-kunder (d.v.s. oss som har internett via TV-kabelen, ikke ADSL)?

 

Jeg sendte en e-post til kundeservice rett før helgen og spurte om høyere hastigheter nettopp på bakgrunn av UPCs Extreme-lansering, og fikk til svar at "neida, det er ingen planer om å øke hastighetene med det første"...

 

Sinclair

De har så å si økt farta, men bare hos borettslag som er med i NBBL. Sjekk om ditt er med, så er det bare å ringe dem så øker de farta mens du holder tråden :thumbup:

Da får man (nesten) dobbel nedlastingshastighet av hva man har, og shdsl.

Jeg f.eks gikk fra 750/150 til 1250/1250 :D (latterlig overgang på upload-siden) :!:

 

...og pris; fortsatt 347,- :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grrr og jeg gir 750,- i mnd for 3000/500 fra LOS .. så kan jeg få 4mbit fra .. usj.. TELENOR til 549 i mnd + 60 for tlf . .. er ikke prisen men det at jeg kan få raskere av Telenor en av LOS ., .tror jeg må sende mail og spørre å de har å si om saken :)

Lenke til kommentar

down/up 10:1 - vil ikke dette medføre at upload vil være en kraftig flaskehals, og du i prinsippet ikke kan få utnyttet nedhastigheten? Tenker at f.eks. fildeling av esel-typen vil lide kraftig under dette...?

 

Det er jo fint å sette opp ytelsen på produktarket hvis det ikke fører til vesentlig større trafikk...

 

.tommyb

Lenke til kommentar
4000/400 Kbps er jo egentlig 4864/512.

Merkelig at de ikke reklamerer med den teoretiske hastigheten, men den som kunden kommer til å få..

Telenor er som SCSI, man får det man skal ha, og er altid kvalitet.

 

Dere må huske på at det er mange sentraler NGT eller Bluecom eller andre ISP'er ikkje har bygdt ut.

 

Når Telenor langserer noke så er det nesten "landsdekkende"

 

Dette er bra.

Lenke til kommentar
4000/400 Kbps er jo egentlig 4864/512.

Merkelig at de ikke reklamerer med den teoretiske hastigheten, men den som kunden kommer til å få..

4096 ja ,ikke 4864

Nei, det er 4864 ca....

 

Er jo 10% overhead på dsl linjer.

 

 

uploaden er jo egentlig 512 - 384 - 256 uten overhead, som gir 400 -300 - 200 med overhead.

Lenke til kommentar

Endelig sier jeg bare, men hvor lang tid skal det ta for eksisterende kunder får oppgraderinga? Jeg flytter hjem til 10 mbit fiber i juni, så det er ikke så ille for meg. Men jeg lurer på om jeg kommer til å få gleden av 4 mbit på hybeln..

 

Btw, snekkern. Hvor i vesterålen kommer du fra?

Lenke til kommentar

Dette stinker av gammel Telenor-strategi. Isteden for å gå over til ny teknologi, f.eks. vdsl eller adsl2, stapper de litt mer salt i grøten på de gamle produktene for at folk skal sitte og råtne med dem fremfor å bytte leverandør. Telenor kunne levert vdsl i store området for lenge siden hvis de hadde ønsket. Måtte de brenne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...