Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det blir også litt feil at de tenker først på de nye kundene mens de som har vært kunder en stund må vente.

Det er ikke fordi de ikke tenker på eksisterende kunder at de nye kundene får denne hastigheten først. Det er fordi det tar tid å oppgradere alle de eksisterende kundene, mens nye kunder bare kan enkelt legges inn med den nye hastigheten.

 

Hvis dere hadde satt dere inn i hvordan teknologien bak adsl fungerer ville dere forstått at det å endre 400 000 adsl kunder sin hastighet ikke lar seg gjøre over natta.

Lenke til kommentar

Det er gledelig at de oppgraderer linjene sine, men som noen påpeker: det er jo bare en strategi for å beholde flest mulig kunder på en gammel teknologi. Ikke at det er noe galt i det, men det hadde jo vært morsomt å fått tilgang til virkelig bredbånd. Jeg forventer at andre selskaper vil måtte følge telenor og helt sikkert komme med bedre tilbud - det har jo skjedd hver eneste gang. Men inntil videre så er det jo ok - skal ikke klage for mye ^^

Lenke til kommentar
Ja det blir også litt feil at de tenker først på de nye kundene mens de som har vært kunder en stund må vente.

sikkert lettere å legge inn nye kunder på denne linjen enn det er å endre alle eksisterende abo.

 

men med litt masing så tipper jeg det er mulig og få endringen raskt... var i hverfall slikt sist gang dem satte opp hastigheta!

 

*håpe håpe håpe* :cool:

Lenke til kommentar
Det som da er cluet er; jo raskere linje, jo dårligere forhold ned/opplasting.

Hadde extra linja hatt samme hastighets forhold som basis, hadde vi hatt;

4000/800. Dette hadde vært midt i blinken. Men men. All forbedring er hjertelig velkommen, for all del.

Det er vel fortsatt sånn at det er større behov for nedhastighet enn opphastighet for de fleste kundene.

 

Det er de færreste som sender fra seg veldig tunge filer, har behov for høy uthastighet pga. server etc. Men uthastigheten bedrer seg nok etter hvert den også, når flere ser andre muligheter enn DC-huber etc :tease:

Lenke til kommentar
Dette stinker av gammel Telenor-strategi. Isteden for å gå over til ny teknologi, f.eks. vdsl eller adsl2, stapper de litt mer salt i grøten på de gamle produktene for at folk skal sitte og råtne med dem fremfor å bytte leverandør. Telenor kunne levert vdsl i store området for lenge siden hvis de hadde ønsket. Måtte de brenne.

Hvor mange leverandører vet du om som har kuttet ADSL-tilbudet sitt? Har NGT, Bluecom, Dataguard etc. kuttet ut alt annet enn ADSL2?

 

De fleste bruker nok Telenor-strategi. Merkelig det der, at ingen firmaer har lyst til å tape hundretalls av millioner på produktene de selger :roll:

Lenke til kommentar
Isteden for å gå over til ny teknologi, f.eks. vdsl eller adsl2, stapper de litt mer salt i grøten på de gamle produktene for at folk skal sitte og råtne med dem fremfor å bytte leverandør.

Dette er et utrolig dårlig argument, dette er en justering.

Det du snakker om kommer nok nokså raskt men dette er ikke noe enten eller ting, ADSL2 blir nok raskt rullet ut i løpet av året vil jeg tro.

De andre leverandørene vil bare glatt overgå dette tilbudet så det er ingen grunn for noen og bli igjen hos TN hvis de ikke vil.

Lenke til kommentar
Koselig med en oppgradering, ja. Men uthastigheten? Kan ikke si at det er mye forbedringer der. Men men. Man tar det man får.

Om du ser, så er det faktiskt fordobling av linja.

Du har 256 nå i upload. Du får etter oppgraderingen 512.

MEN pga overhead så sier telenor 400... Du får ikke 256 nå heller, pga overhead.

Telenor dobler med andre ord både download, og upload.

Lenke til kommentar
Jeg håper Bluecom og andre leverandører kommer raskt etter med disse hastighetene.

Jeg sitter på 2048/256 bluecomlinje, og sitter og krysser fingrene for at de oppgraderer fort etter telenor har gjort sine oppgraderinger :)

Sitter på 730/128 linje fra bluecom, oppgraderer de ikke tilbudet hopper jeg fort over til en annen leverandør :w00t: regner me å betale litt mer å få 2000/300 linja :yes:

Lenke til kommentar
Sitter på 730/128 linje fra bluecom, oppgraderer de ikke tilbudet hopper jeg fort over til en annen leverandør  :w00t:  regner me å betale litt mer å få 2000/300 linja  :yes:

Vel, de MÅ jo oppgradere tilbudene sine, hvis ikke faller de helt ut av konkurransen.

Hvem betaler vel 549kr/mnd. for 2048/256 hos bluecom når de kan få 4000/400 hos telenor?

Greit nok, det finnes en del "telenorhatere", men de må være dumme for å la det komme i veien for dobbel hastighet for samme pris :p

Derfor er jeg helt sikker på at de oppgraderer.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...