Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Tar det bare et millisekund for hver IP, så er du ferdig etter snaut 8 år.

Jeg får ikke regnestykket til å bli 8 år. Mulig jeg har gjort noe galt:

256^4/(1000*3600*24) = 49,7 døgn. Forutsatt 1ms ping (tur-retur)

 

Øh, har nok gått litt fort i svingene her ja. Regne når man er trøtt er ikke tingen. :)

 

Regnet det ut slik 2^32/(1000*60*24) = ~2982, / 365 = ~8.

 

Glemte ganske enkelt en 60, og da stiller jo saken seg litt annerledes. :)

 

Uansett, 1ms er litt vel optimistisk, så lang tid vil det uansett ta. :)

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe meg Nokia sin N82 når den kommer på markedet. Mer mobil for pengene får man ikke. Hvordan er det med støtten for Nokia N82 under linux? Kan jeg bruke den som modem? Er spesifikasjonene åpne så jeg eventuelt kan skrive driver selv?

Har ingen erfaring med Nokia som modem osv, men vet i alle fall at Sony Ericsson alltid følger standarene, så de er 100% støttet. Regner nesten med at Nokia gjør det samme.

Lenke til kommentar
Noen som aner hvorfor Opera (9.5) plutselig bare klikker pa FC8?

Virker helt fint pa Ubuntu, og virka igar pa FC8.

 

Jeg klikker, og den apner, 2 sekunder senere lukker den seg selv. :s

Tipper det har noe med at 9.5 fortsatt er beta. Siste stabile er jo 9.24.

 

Kjører du forresten Fedora og/eller Ubuntu i 64bit? Mener 9.5 kommer i en 64bits build, som den første fra Opera.

Lenke til kommentar

humm jeg finner ikke helt ut av emerald theme manager jeg , det eneste jeg ikke finner ut er hvordan jeg faktisk starter det .

 

jeg installerte etter forklaring litt nede på siden her , og la til pakke brønnen .

https://help.ubuntu.com/community/Composite...er/CompizFusion

 

en jeg finner ikke ut hvordan jeg starter selve gui'en for det , det er ikke noe knapp for det i compizConfig settingsmanger .

 

noen tips ?

Lenke til kommentar

Jeg installerte Emerald, med Beryl i sin tid ( et par mnd siden :p)

Men nar jeg installerte CompizFusion, skjedde det ikke noe med Emerald.

 

Om det da betyr at jeg har gjort det gale, eller om at du ma installere Emerald for seg selv vet jeg ikke. men hvis ikke kommandoene virker, tyder det vel pa at Emerald ikke er installert.

Lenke til kommentar

jeg instalerte emeralt etter compiz ( usikker på om jeg har bare compiz eller CompizFusion , men instalasjone veiledningen er lik for begge :/ )

 

brukte

You can select different themes with the emerald-theme-manager tool. To download the themes for emerald You must first install subversion, then activate the theme repositories.

 

sudo apt-get install subversion

svn ls https://svn.generation.no/emerald-themes

 

You can then use the "Fetch GPL'd themes" button of The "emerald-theme-manager" tool.

 

for og instalere Emerald .

 

 

kan det være at jeg må omstøvle systemet ?

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke fatt fikset det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=865983&hl=

 

Nar jeg skriver inn sudo acpi_listen, sa skjer det liksom ingenting. =/

Jeg sjekket akkurat en "Live CD" med Ubuntu 7.10. Her ligger acpi_listen i /usr/bin , noe som kommandoen whereis acpi_listen fort avslører. Dette også som vanlig bruker, så root-rettigheter er ikke nødvendig. I ubuntu sitt tilfelle så generer dette en ACPI event, dvs. at man kan knytte dette opp mot et skript i /etc/acpi/events som igjen kjører et skript i /etc/acpi. Dette er generelle skript som heter f.eks mediabtn.sh, som igjen bruker et Ubuntu-spesifikt program - acpi_fakekey til å generere en "keyboard event". Det er bare å prøve seg frem: Du vil nok forstå det meste bare ved å kikke på innholdet i filene under /etc/acpi.

Lenke til kommentar
funket utrolig dårlig . finner ikke fil

 

en ting jeg er litt usikker på er om jeg har Compiz eller Compiz Fusion . så vidt jeg skjønner kommer de sammen , men jeg er usikker .

Compiz Fusion er bare en tilleggspakke for vindushåndtereren Compiz. Dvs, du trenger Compiz for å kunne bruke Fusion utvidelsene.

 

Begge deler kommer forhåndsinstallert på Ubuntu 7.10 (som det ser ut som du har).

 

Hvis du ikke får til å bruke det er det trolig et driverproblem med skjermkortet ditt.

Du kan aktivere Compiz ved å høyreklikke på bakgrunnen, velge Change Desktop Background->Visual Effecs->Alt annet enn None.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...