Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Det er jo det jeg prover a gjore. Men det gar ikke siden DocumentRoot ikke er en mappe.

Noe den er, og den finnes.

 

...

#

# DocumentRoot: The directory out of which you will serve your

# documents. By default, all requests are taken from this directory, but

# symbolic links and aliases may be used to point to other locations.

#

DocumentRoot "/home/stale/www/"

 

#

# Each directory to which Apache has access can be configured with respect

# to which services and features are allowed and/or disabled in that

...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg virkelig brukt lang tid på å finne feilen i et php-prosjekt jeg driver med. Uten at jeg helt vet hvordan (enten er det konvertering fra ISO-8859-1 til UTF-8, eller så er det Scite), har det havnet "BOM" (<U+FEFF>) helt på starten i hver av de ~40 filene. Det ser ut som uconv(1) kan fikse saken med "--remove-signature". Noen som har vært borte i noe lignende før?

 

edit: Kan det virkelig være så enkelt som uconv --remove-signature -ofil.php fil.php?

Endret av clvn
Lenke til kommentar

Greit, nå skal ingen si at jeg ikke har prøvd i alle fall. Jeg har ligget til windisken sin device i pmount og den ligger i fstab også. Brukeren til er lagt til truecrypt gruppen. Alt går greit, med vanlig bruker får jeg mountet windisken med pmount. Jeg får mountet det krypterte truecryptvolumet også med den vanlige brukeren til mappen crypt i mnt. Det jeg ikke klarer er å gi den vanlige brukeren skriverettigheter til mappen truecrypt-volumet er mappet til. Dette syns jeg er veldig merkelig. Både /mnt/crypt og /mnt/windisk eies av den vanlige brukeren og den har rettigheter, problemet er bare at etter jeg mapper tcvolumet til /mnt/crypt klarer jeg ikke chown minbruker ./crypt. Den feiler.

Veldig irriterende, jeg har ikke lyst til å kjøre alt som skal skrive til /mnt/crypt som root.

 

Noen som har noen tips?

pmount er i orden, ntfs-3g binary har jeg endret rettighetene på sånn at den fungerer med pmount. Truecrypt fungerer også, da brukeren er lagt til truecrypt gruppen.

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar

Prøver å få til sånn at jeg kan være forbredt på presentasjoner ol med laptopen som jeg bruker. :)

 

Har satt opp TwinView med "clone". Men siden skjermen jeg tester med og skjermen til laptopen har forskjellige oppløsninger, så vil ikke hele impress-presentasjonen vises på den skjermen med mindre oppløsning. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?

 

(Dell D820, Nvidia, archlinux i686. bruker nvidia-settings)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...