Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var noen her som brukte SE telefon under linux som modem? Hvilken driver brukte du og går overføringen via 3G eller via GPRS? Og når det kommer til lagring, er det bare å mounte den som en usbminnepinn?

Jepp. Driveren er USB/ISDN standard modem eller noe, udev tar seg av probingen osv (jeg bruker primært Bluetooth, litt mer knoting). 3G/GPRS er avhengig av abbo, innstillingene er de samme. Setter du mobilen i file transfer mode blir den identifisert som to usb storage (en for internminnet og en for eksternminnet).

Lenke til kommentar

Tusen takk! Jeg skal bestille fri nett så snart jeg får mobilen, jeg gikk for K810i. Den ser ut til å gi meste for pengene, bedrift pakke over natten. Har den i morgen, når nettet fungerer og er testet blir det fri nett i tillegg. Verdt 400,- i måneden <3

Er det usbnet modulen du bruker?

 

Har ikke bluetooth på laptopen :/

Endret av data_jepp
Lenke til kommentar
Det var noen her som brukte SE telefon under linux som modem? Hvilken driver brukte du og går overføringen via 3G eller via GPRS? Og når det kommer til lagring, er det bare å mounte den som en usbminnepinn?

Jeg bruker w850i som modem over bluetooth (både 3G og gprs, tror det er telefonen som tar seg av den oversettelsen, så det er ikke avhengig til driveren, skyt meg hvis jeg tar). dessverre er det ikke helt trivielt å sette opp, men du kan for det meste følge denne guiden:

 

Det meste du trenger finner du her: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=5...highlight=W880i

Forutsatt at du skal ha det over kabel (i telefonmodus) trenger du bare å modifisere /etc/wvdial.conf litt:

 

I hvertfall hvis du har Telenor abonoment setter du inn "internet" i stede for "orange internet" og passord og bruker navn er +47ditt telefon nummer.

 

Håper dette hjelper (si i fra hvis du vil ha det over bluetooth.

 

dessverre får du ikke noe pent gui, men det blir kanskje integrert i networkmanager i 0.7 versjonen som forhåpentligvis er klar til neste versjon av ubuntu.

 

Edit: Bruker den usb modulen som blir loadet når man kobler til telefonen i telefonmodus.

 

Edit2: Alt som står under Init1/2/3 i wvdial.conf er noe som er spesielt for Sony Ericsson telefoner og er hentet fra windows driveren.

Endret av Turgon
Lenke til kommentar
funket utrolig dårlig . finner ikke fil

 

en ting jeg er litt usikker på er om jeg har Compiz eller Compiz Fusion . så vidt jeg skjønner kommer de sammen , men jeg er usikker .

Compiz Fusion er bare en tilleggspakke for vindushåndtereren Compiz. Dvs, du trenger Compiz for å kunne bruke Fusion utvidelsene.

 

Begge deler kommer forhåndsinstallert på Ubuntu 7.10 (som det ser ut som du har).

 

Hvis du ikke får til å bruke det er det trolig et driverproblem med skjermkortet ditt.

Du kan aktivere Compiz ved å høyreklikke på bakgrunnen, velge Change Desktop Background->Visual Effecs->Alt annet enn None.

Compiz funker utmerket , ikke noe problem med det , det er Emerald jeg ikke får til , har instalert det , men finner ikke ut hvordan jeg starter det .

Lenke til kommentar
Jeg synes Gedit er rimelig tungt og tregt, ihvertfall i oppstarten. Og det takler store filer ganske dårlig.

SciTE er mye kjappere og lettere. Det eneste jeg savner er den geniale sidebar-browseren fra Bluefish.

Synes det er utrolig raskt, har ingen problemer her, og jeg har ikke så ekstremt store filer at det gjør noe.

 

EDIT: Usj så stygt Bluefish var (likte ikke ikonene :p)

Endret av IQ
Lenke til kommentar
funket utrolig dårlig . finner ikke fil

 

en ting jeg er litt usikker på er om jeg har Compiz eller Compiz Fusion . så vidt jeg skjønner kommer de sammen , men jeg er usikker .

Compiz Fusion er bare en tilleggspakke for vindushåndtereren Compiz. Dvs, du trenger Compiz for å kunne bruke Fusion utvidelsene.

 

Begge deler kommer forhåndsinstallert på Ubuntu 7.10 (som det ser ut som du har).

 

Hvis du ikke får til å bruke det er det trolig et driverproblem med skjermkortet ditt.

Du kan aktivere Compiz ved å høyreklikke på bakgrunnen, velge Change Desktop Background->Visual Effecs->Alt annet enn None.

Compiz funker utmerket , ikke noe problem med det , det er Emerald jeg ikke får til , har instalert det , men finner ikke ut hvordan jeg starter det .

Du kan jo ta en titt på gnome-compiz-manager som gir deg et lignende tray program som du hadde med Beryl.
Lenke til kommentar

Tiden har kommet for å skaffe seg nytt WLAN-kort, da det jeg har tok kvelden i sommer, og jeg begynner å bli litt lei av å måtte dra kabel overalt.

 

Kortet jeg hadde var et Intel Pro/Wireless 2100 miniPCI, og siden jeg ikke er helt sikker på om det er miniPCI-slotten eller selve kortet som er gåent, så tør jeg ikke kjøpe et sånt til. Har en PCMCIA-kortplass jeg ikke bruker til noe, og lurer på å kjøpe meg et kort jeg kan sette inn der, men aner ikke hva slags kort jeg skal kjøpe.

 

Vet noen om et sånt kort som funker 100% med linux? Helst uten å måtte kompilere spesielle drivere etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...