Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Jeg bruker også Slackware på multimedia-boksen. Det er fordi jeg da kan forme boksen etter mitt eget ønske, og at det er stabilt. På brannmur-boksen bruker jeg OpenBSD, fordi at sikkerhet er viktig og at pakkefilteret er overlegent i forhold til iptables, som GNU/Linux bruker. På den planlagte filserveren (den er litt i det blå akkurat nå) kommer jeg verken til å bruke GNU/Linux eller BSD, men UNIX, da i form av Solaris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal på ingen måte fremstå som noen linuxexpert. Er nok fremdeles en ydmyk læregutt. Jeg har imidlertid en anseelig stabel av linux-cd'er som jeg har prøvd, nettopp fordi jeg ble heller ikke klok av å søke eller se disse diskusjonene om hvilken distro.

Har landet nå, på - maskin 1: Slackware, maskin2: Arch, og slik blir det!

 

Grunnene er gitt av de ovenfor som vet mer hva de snakker om. Må bare legge til/nevne Arch sin pacman.

 

Begge distroene har også vennligsinnede og inkluderende fora og det kan jo bety litt for en slik som meg.! Jeg må vel også være en slags "mythbuster" som har disse distroene som mange steder er beskrevet som vanskelig å installere. Har måttet lese og søkt litt - ja. Kan høres litt tøvete ut, men jeg har et annet "eierforhold" til disse enn noen andre os. :love:

Lenke til kommentar
Jeg bruker også Slackware på multimedia-boksen. Det er fordi jeg da kan forme boksen etter mitt eget ønske, og at det er stabilt. På brannmur-boksen bruker jeg OpenBSD, fordi at sikkerhet er viktig og at pakkefilteret er overlegent i forhold til iptables, som GNU/Linux bruker. På den planlagte filserveren (den er litt i det blå akkurat nå) kommer jeg verken til å bruke GNU/Linux eller BSD, men UNIX, da i form av Solaris.

7938333[/snapback]

 

hva bruker du på desktop/Workstation ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Hvor lang tid tar det og komplimere programmer og slikt på Gentoo?

7940672[/snapback]

 

burde fungere helt ok :thumbup:

7942016[/snapback]

Greit, da setter jeg meg ned etter mat og setter i gang med installasjonen. Ønsk meg lykke til! :)

Lenke til kommentar
Er slackware en god desktop-distro?

7941223[/snapback]

For meg så er den det.

Men hva er du ute etter? Hva legger du i begrepet "god desktop-distro"?

7941982[/snapback]

Ja, det var det ja...

Jeg vil ha noe som er forholdsvis enkelt å bruke. Noe som er stabilt, og noe jeg kan bytte ut Fedora Core med... Driver å tester Slackware i VmWare nå, men tar gjerne i mot andre tips...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva denne smileyen egentlig betyr:

 

:ph34r:

 

Burka-smiley? Om ikke 1337'sken min er alt for rusten, står det på det ikke-131337'ske alfabetet "phear" noe som burde være en forvanskning av "fear".

 

Kan jo se ut som en bankraner også. Kansje de er redde før de går til angrep? Han ser jo litt dopa ut også...

 

Merkelige greier. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...