Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Hvilket OS tror dere passer til denne PCen?

 

Intel Pentium 3(?) 333Mhz

16 MB RAM ^^

 

Den skal brukes som server, altså den skal føre over filer til en FTP slik at jeg slipper å ha hoved-PCen min på om natta :ph34r:

 

Prøvde Linux Dis. Chooser, den sa at Fedora passer 100% for meg, stemmer det? Andre forslag til OS?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er RAMen din. Både Debian og Fedora er gode distroer til ditt bruk, men ikke til din HW.

DU bør se på f.eks. Damn Small Linux, Feather Linux, eller Puppy Linux.

 

Kom forresten over DeLi Linux nå nettopp. Distroutvikleren tester visstnok på en 486 laptop med kun 16 MB RAM.

 

MEN en filserver med kun 16 MB RAM? GNU/Linux liker seg generelt mye bedre med minst 10 ganger mer. Annbefaller at du forsøker å skaffe mer minne til maskina.

Lenke til kommentar

Den eksterne disken min ramla i gulvet i går, jeg er fremdeles ikke kommet over tapet. :cry::cry:

 

Jeg fant et nett på hotellet, det heter "Ike" og er ukryptert.

Det er det eneste stedet her 1 av 15 AP jeg klarer å koble til, merkelig.

De APńe som er satt opp i klasserommene har noe føkk med dhcp så der får jeg ikke kobla til.

Lenke til kommentar

Har laget et enkelt program som viser medaljestatistikken fra VG

magnus@magnus-laptop:~$ vm
Norge    2   1   2
Finland  2   0   1
Russland 1   0   0
Tyskland 0   1   1
Slovenia 0   1   0
Sverige  0   1   0
Italia   0   1   0
Tsjekkia 0   0   1
magnus@magnus-laptop:~$ 

Finnes det et (enkelt) program som viser dette på skrivebordet?

Lenke til kommentar
Idag testet jeg WoW under Wine igjen, og fikk meg litt av en overaskelse. Sist gang jeg prøvde, så lagget det som et helvete, og det orket jeg ikke, så jeg ordnet dual-boot, spilte WoW en stund under Windows, så begynte det å føkke seg opp, masse checksums som ikke stemmet og slikt, grafikken var helt på gjordet, iblant kunne alt bli grått, så jeg "gikk" liksom bare i lufta. Tror det er filsystemet som er litt føkka. Men så prøvde jeg som sagt WoW under Wine idag :D

 

Nå kjører det faktisk bedre under Wine enn under Linux, en deilig følelse. ^^

8014292[/snapback]

 

 

Heldiggris! Jeg slutta med wow for et halvår siden..men har lyst til å begynne igjenn egentlig, synd at jeg ikke har tid :( Bra det går bedre på Linux nå :D

Lenke til kommentar

Vista vil automatisk skrive over MBR, så grub blir sletta. Om du vil ha tilgang til linux igjen, må du reinstallere GRUB til MBR, noe de fleste distroer støtter. Suse, fedora og ubuntu har jeg prøvd, og bortsett fra teksten ("Microsoft windows", "Windows Vista loader"), skal det funke å starte opp windows fra grub.

 

Har du flere installasjoner av windows, vil grub altså la deg velge mellom alle dine linux-installasjoner+kjerner, og én entry for windows. Denne vil så starte microsoft sin oppstartslaster, som igjen lar deg velge mellom "tidligere windows-versjoner" og "Windows Vista". Det er iallefall slik jeg har opplevd det.

Lenke til kommentar

Ok bare for å høre litt her i kafeen, hvor mange er det som har kjørt Ubuntu 6.10 og Firefox 2 en stund og opplevd dette stabilt. Mulig det er laptoppen min og drivere som lager problemer. Har Kjørt Ubuntu og Mint som bygger på Ubuntu og Firefox lukker seg hele tiden. Søkte litt på nettet og så at flere opplever problemer.

Etter jeg gikk over til PCLinuxOS er det stabilt som fjell med Firefox 2. Så det må være noe spesielt med Ubuntu som tuller det til. Ubuntu + Firefox2 folk her?

Lenke til kommentar

kjørte flash v9. Skal teste på den stasjonære og se om det er ustabilt der også. Det som var så rart var at Firefox lukket seg i tide og utide uten noe slags advarsel og åpnet jeg Firefox i terminal fikk jeg ingen feilmeldinger.

Og dette var med en fresh install av Ubuntu og Automatix, og med samme problem på en fresh install av Linux Mint. Mint kommer vel med flash ferdig innstallert, pluss Mplayer plugins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...