Gå til innhold

Alder vs. homofil adopsjon


Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?  

375 stemmer

  1. 1. Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?

    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      82
    • Jeg er under 18 år, og er usikker
      32
    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      66
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      93
    • Jeg er over 18 år, og er usikker
      33
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      68


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det var ikke intensjonen

sikker på det.. du lager alle voter slik som detta. virker som at du prøver å vise at alle under 18 er dumme og ignorante.

 

jeg trur unger som homofile adopterer kommer til å bli mobbet, og det er ikke bra.

derfor stemte jeg:

Jeg er over 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere

edit:leif

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Er for øyeblikket under 18, og mener at homofile skal få adoptere.

 

Som kjeltringen Pelle sa tidligere, har jeg tilgode å se ett eneste godt argument mot at homofile skal få adoptere. Problemet er vel bare at ingen land i dag vil la homofile par adoptere sine barn. Å si at barn som blir adoptert av homofile automatisk blir mobbeoffer vil jeg si at ikke nødvendigvis stemmer, i dag er det mange barn som lever med mamma og stemor, eller pappa og stefar.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal de få lov til å adoptere - jeg har enda tilgode å se ETT godt argument for at de ikke skal det.

 

Anyone?

Fordi vennen min, de kan ikke få barn "på ekte". Hvis Gud eller den skaperen du måtte tro på, hadde ment at homofile skulle adoptere, hvorfor i helvete har han ikke gjort det mulig å "lage" barn mann til mann, event. kvinne til kvinne?

 

En mann og en kvinne tilfører et barn betydelige kunnskaper. En mann kan tilføre andre kunnskaper enn en kvinne. For et barn adoptert av homofile vil det lett bli mangel på "kvinnelig innflytelse".

 

Samfunnet vårt er heller ikke fullstendig klart for homofil adopsjon. Det står enda på ukeplaner i barneskolen, "spør mor etter sytråd og ha med på fredag". Selvsagt, det er ikke et sååå stort problem, og det vil ikke gjelde mange, men man må endre et helt folks tenkemåte. Og det er nettopp det som blir vanskelig.

 

Barn som blir adoptert bort, har ofte problemer av ulike slag. En normal og ressurssterk familie er derfor nødvendig. Å påføre et slikt barn ytterligere "annerledeshet", tror jeg, vil være gal vei å gå.

 

Jeg tviler ikke på at to homofile kan ta seg godt av et barn. Men det er bare ikke slik, enda. Kanskje i fremtiden. Men foreløpig er dette alt for tidlig.

 

EDIT: Var ikke klar over alle andre tråder om temaet. Bruker copy&paste, og legger inn i den andre tråden også.

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
18+ usikker. Dette er ikke et spørsmål om homofile kan være gode foreldre, om homofiles rettigheter eller hva som er naturlig og ikke. Men et spørsmål om barnas rettigheter og hva som er best for barna. Og der vet jeg for lite.

naturlig eller ikke? det er jo like naturlig som alt anna, det er bare ikke akseptert før i de senere tider (og ikke helt nå heller, forsåvidt)

Lenke til kommentar
Uansett tror jeg ikke en homofil bruker ønsker å diskriminere seg selv når det gjelder evt. adopsjon. "Jeg er homofil, og mener at jeg ikke bør ha rett til å adoptere".. det klinger ikke særlig bra.

Joda. Homofile har forskjellig former for empati for barns følelser, og forstår barn forskjellig (akkurat som hetrofile). Lovforslag angår i alle tilfeller en hel "folkegruppe", så en homofil kan da like gjerne tenke det homofilet fellesskapets interesser om du skjønner :-)

 

Svarte "Jeg er over 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere"

Lenke til kommentar
18+ usikker. Dette er ikke et spørsmål om homofile kan være gode foreldre, om homofiles rettigheter eller hva som er naturlig og ikke. Men et spørsmål om barnas rettigheter og hva som er best for barna. Og der vet jeg for lite.

naturlig eller ikke? det er jo like naturlig som alt anna, det er bare ikke akseptert før i de senere tider (og ikke helt nå heller, forsåvidt)

Definer 'naturlig' er du snill. :whistle:

 

Legg goså merke til at jeg skrev at dette er ikke et spørsmål om dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...