Gå til innhold

Alder vs. homofil adopsjon


Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?  

375 stemmer

  1. 1. Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?

    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      82
    • Jeg er under 18 år, og er usikker
      32
    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      66
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      93
    • Jeg er over 18 år, og er usikker
      33
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      68


Anbefalte innlegg

Barnets rettigheter må stå øverst på dagsordenen. Jeg synes ikke syke mennesker skal ha noen automatisk rett til å få barn. Særlig dersom de ikke engang kan ta seg av seg selv. Dog finnes det selvfølgelig også folk i alle slags situasjoner som kunne vært fremragende foreldre så jeg ser ikke bort ifra at alle kunne hatt rett til å vurderes som fosterforeldre... jeg mener, bare se på alle de heterofile, friske, parene som er elendige foreldre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Barnets rettigheter må stå øverst på dagsordenen. Jeg synes ikke syke mennesker skal ha noen automatisk rett til å få barn. Særlig dersom de ikke engang kan ta seg av seg selv. Dog finnes det selvfølgelig også folk i alle slags situasjoner som kunne vært fremragende foreldre så jeg ser ikke bort ifra at alle kunne hatt rett til å vurderes som fosterforeldre... jeg mener, bare se på alle de heterofile, friske, parene som er elendige foreldre.

Har jeg rett når jeg tolker deg dit hen at du er for at homofile skal få lov til å adoptere?

Lenke til kommentar
Synes _du_ det hadde blitt pinlig? Hvem av de barna som har homofile foreldre bryr seg om hva du syns da? Det er jo ikke dine foreldre, eller?

 

Det er nå på det rene at folk flest ikke ville hatt homofile foreldre... eller ønsker seg homofile barn. Hva sier det om samfunnets aksept?

 

Selvfølgelig hater ikke barn av homofile sine foreldre. Men dersom de fikk velge på linje med andre, hva tror du de hadde valgt?

 

Jo nettopp...

Lenke til kommentar
Synes _du_ det hadde blitt pinlig? Hvem av de barna som har homofile foreldre bryr seg om hva du syns da? Det er jo ikke dine foreldre, eller?

 

Det er nå på det rene at folk flest ikke ville hatt homofile foreldre... eller ønsker seg homofile barn. Hva sier det om samfunnets aksept?

 

Selvfølgelig hater ikke barn av homofile sine foreldre. Men dersom de fikk velge på linje med andre, hva tror du de hadde valgt?

 

Jo nettopp...

kanskje i dag ja. men hva hvis samfunnet hadde akseptert det? og ingen så skievt på deg for det, ville de gjort et anerledes valg da?

 

nei, kanskje ikke

Lenke til kommentar

Hvis man er imot adopsjon for homofile så er man vel også mot at homofile skal få lov å adoptere barn som er deres biologiske barn også?

 

Som en far som ikke har foreldreomsorg for barna etter skillsmisse (han har kommet ut av skapet). Skal han ikke få lov til å adoptere ungene sine ved f.eks morens dødsfall?

Lenke til kommentar
Det første jeg mener er at kan 2 menn oppdra et barn? Hva vil skje vidre i livet til barnet? Blir jo et garantert mobbeoffer.

Barnet vil nok senere få konsekvenser.

Dette diskuterer vi i denne tråden.

 

Hvis du er opptatt av barnets beste så stemmer du ikke mot adopsjon for homofile. Les mer i tråden jeg linket til, som er det rette stedet for den diskusjonen.

Lenke til kommentar
synest det hadde blitt pineligt for barnet når det vokste opp

Synes _du_ det hadde blitt pinlig? Hvem av de barna som har homofile foreldre bryr seg om hva du syns da? Det er jo ikke dine foreldre, eller?

 

Er over 18 og stemte for at homofile skal få adoptere

eg bare gir min meining, hadde det skjedd med meg så hadde eg vurdert selvmord

Lenke til kommentar
synest det hadde blitt pineligt for barnet når det vokste opp

Synes _du_ det hadde blitt pinlig? Hvem av de barna som har homofile foreldre bryr seg om hva du syns da? Det er jo ikke dine foreldre, eller?

 

Er over 18 og stemte for at homofile skal få adoptere

eg bare gir min meining, hadde det skjedd med meg så hadde eg vurdert selvmord

Hvorfor det?

Lenke til kommentar
synest det hadde blitt pineligt for barnet når det vokste opp

Synes _du_ det hadde blitt pinlig? Hvem av de barna som har homofile foreldre bryr seg om hva du syns da? Det er jo ikke dine foreldre, eller?

 

Er over 18 og stemte for at homofile skal få adoptere

eg bare gir min meining, hadde det skjedd med meg så hadde eg vurdert selvmord

Hvorfor det?

visst du hadde hatt homofile foreldre, så hadde du blitt mobbet på skulen, sikkert ikkje så veldig visst det hadde vert kvinner, men menn er ein annen ting

Lenke til kommentar

Det kan du ikke vite. Du hadde hatt et helt annet syn på det dersom du hadde vokst opp med homofile foreldre, enn hvis du plutselig skulle få homofile foreldre nå. Dessuten, hadde adopsjon for homofile par vært lov i dag, så hadde det trolig vært mer akseptert også. Men dette skulle ikke diskuteres i denne tråden, så her setter jeg en strek.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...