Gå til innhold

Alder vs. homofil adopsjon


Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?  

375 stemmer

  1. 1. Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?

    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      82
    • Jeg er under 18 år, og er usikker
      32
    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      66
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      93
    • Jeg er over 18 år, og er usikker
      33
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      68


Anbefalte innlegg

Synes det er morsomt hvordan noen virkelige homofil-forkjempere her klarer å skyte seg selv i foten med fordommene sine for andre.

Vel, de eneste som kommer med fordommer i denne diskusjonen, slik jeg ser det, er motstanderene av en slik ordning. De vil hverken barns beste, samfunnets beste eller ha likestilling og likeverd. Men du kan jo kanksje utdype hva disse fordommene er? Jeg m ha gått glipp av noe..... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg synes at homofile skal få adoptere   MEN da må det være i et samfunn der et barn med homofile foreldre ikke blir mobbet ( som er usansynelig)

Jeg siterer herved innlegget som var rett over mitt. Du merker kanskje at jeg har uthevet noe av teksten.

er du med eller mot meg da???? hehe

 

bare sier i fra om signaturen min. alle andre får mene hva de vill...

Endret av oddis89
Lenke til kommentar
Jeg siterer herved innlegget som var rett over mitt. Du merker kanskje at jeg har uthevet noe av teksten.

ja jeg ser det, men det du sa hadde ikke noe direkte sammenheng med det han sa. han sa jo bare at så lenge det er garantert at barnet ikke blir mobba er det greit med adopsjon. gjør det han til en drittunge?

Lenke til kommentar

Brum, brum. Her kommer teskjeen.

 

Oddis89 skriver følgende: "jeg synes at homofile skal få adoptere MEN da må det være i et samfunn der et barn med homofile foreldre ikke blir mobbet ( som er usansynelig)". Jeg spør ham da om det er drittunger (les: mobbere) som burde bestemme hvorvidt et par skal få adoptere.

 

Hva er det egentlig å misforstå her?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

vel kan like godt skrive noe her nå, siden jeg feilposta:

 

Jeg er ganske ung selv, så da er det lett for meg å sette meg i en sånn posisjon:

 

vis jeg var ungen til et homofilt par, ville jeg følt meg flau og utsatt

 

for på skolen og blant venner ser man lit ned på homofile, de blir brukt istedenfor dust, idiot osv.... da kaller man folk heller gaylord, homse osv...

det er ikke alltid negativt ment, men vis man da er ungen til et homofilt par vil man alltid ta seg nær av sånne kommentarer, selv om det ikke er rettet til denne personen!

 

Så har man jo alltids mobberne, men de er det heldigvis fåtall av, ivertfall på min skole! så lenge man har et par gode venner som backer deg opp eller tar deg til forsvar. ;) selfølgelig er du et nervevrak, så går det vel langt innpå deg uansett :p

 

så derfor stemmer jeg nei til homofil adopsjon, kanskje om noen år kan det bli mulig, men da må man få bort det stygge fokuset på homofile!

 

jeg nevner ikke foreldrene her pga at det ikke er noe synd i dem! dems sitt valg vis dem vil bli homofile, (jeg er ikke mot homofili, men heller ikke så begeistra for det!)

 

det er barna som ikke har et valg, de har bare vokst opp blant foreldrene!

 

 

ikke vær for hard mot meg da, vis dette er helt bak mål... dette er mitt første innlegg i PRS

Endret av alex91
Lenke til kommentar
så derfor stemmer jeg nei til homofil adopsjon, kanskje om noen år kan det bli mulig, men da må man få bort det stygge fokuset på homofile!

 

 

 

Ikke lett å få bort "det stygge fokuset på homofile" om myndighetene selv legitimerer at homofile er mindre verdt, noe de gjør med en slik lovgivning.

 

Skal man tenke på barnas beste så er det ikke det beste valget å diskvalifisere en hel gruppe på bakgrunn av at de er homofil.

 

Barn vil altid mobbe andre. Kanskje man da også bør nekte feite, folk med unormale jobber, folk som er lave, folk som er høye osv til å adoptere også? For det kan jo være ungen kan bli mobbet for slikt også ;)

 

La ikke mobberene sette premissene. Med å gjøre det går dette utover de barna som sårt trenger å bli adoptert.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Jeg stemte: Under atten, og mener at homofile bør få adoptere.

 

Det er få, om ingen argumenter imot en slik ordning. Det at barn av homofile adoptivforeldre kan bli mobbet kan vel kanskje ikke brukes da det er en veldig komplisert sak. Skal vi la mobberne (Les: Umodne drittunger) sette premissene for om homofile par skal få adoptere et barn, som kanskje er deres livs største ønske? Nei, jeg synes vitterligen ikke det.

 

Det burde ikke være noen grunn til at barn av homofile adoptivforeldre, eller homofile foreldre skulle mobbes i det hele tatt. Alt er faktisk et resultat av at diverse religiøse og naive foreldre lærer ungene sine til at homofili, ja det er ekkelt, forkastelig osv. Dessuten hjelper det lite på når homofile ikke har de samme rettighetene som heterofile. De blir altså diskriminert for sin legning. Ikke får de gifte seg, ikke får de adoptere barn. Ja før i tiden var det vel knapt lov å være homofil.

 

For at barn med homofile (adoptiv)foreldre ikke skal bli sett ned på, må de homofile få de samme rettighetene som de heterofile. Og hvordan gjøres dette bedre enn å la de homofile få lov til å adoptere barn? Nei tenke nok det ja.

Lenke til kommentar
I min evige jakt på å kartlegge forskjellige aldersgruppers holdninger, presenterer jeg herved denne avstemningen.

 

På forhånd kan jeg se for meg at valg nummer 3 og 4 kommer til å få mest stemmer, muligens med nummer 6 på en god tredjeplass.

 

Diskusjon kan tas i denne tråden, men folk kan gjerne si ifra hva de har stemt.

3927302[/snapback]

 

 

 

Jeg er over 18 (23 år), og er imot homofil adopsjon.

 

Grunnen er at jeg mener at sålenge det er mulig, så er det beste for et barn å ha to foreldre av hvert sitt kjønn. :yes:

Lenke til kommentar

Det er skrekkelig artig at folk ikke kan ta seg litt tid å lese gjennom det som allerede er skrevet her. Dere slenger opp de samme argumentene om og om og om igjen, og svarer aldri på tilsvarene.

 

Nok en gang; skal man, som voksne mennesker, være prisgitt hva en del bøllefrø mener? Skal to voksne mennesker som er glad i hverandre, som kan gi et barn en trygg og god oppvekst, nektes å adoptere fordi noen drittunger bruker "homo" som skjellsord?

 

Fordi menn og kvinner er ulike, og det er sunt for et barn å ha forbilder av hvert kjønn. Ulike impulser...  :)

5358384[/snapback]

 

Hva da med "vanlige" familier hvor far og mor jobber fra morgen til kveld, og barnehagen/skolen tar seg av oppdragelsen? Eller alenemødre? Blir ungene fordervet av å bare få kvinnelige impulser?

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Under 18 og mot adopsjon. Det er enkelt: Hvilke barn vil ha to foreldre av samme kjønn?! Sjansen for å bli mobbet er mangedoblet.

5358358[/snapback]

 

og igjen;

 

er det mobberne som skal bestemme samfunnets fremgang eller tilbakegang?

5358373[/snapback]

Nei, men beklageligvis er det vanskelig å unngå.. Uansett ville jeg ikke hatt det..

Lenke til kommentar
Det er skrekkelig artig at folk ikke kan ta seg litt tid å lese gjennom det som allerede er skrevet her. Dere slenger opp de samme argumentene om og om og om igjen, og svarer aldri på tilsvarene.

 

Det stod helt klart i starttråden at man kun skulle skrive sitt standpunkt uten å gå inn på selve diskusjonen. Derfor gjorde jeg det.

 

Nok en gang; skal man, som voksne mennesker, være prisgitt hva en del bøllefrø mener? Skal to voksne mennesker som er glad i hverandre, som kan gi et barn en trygg og god oppvekst, nektes å adoptere fordi noen drittunger bruker "homo" som skjellsord?

 

Ikke fordi at "homo" er et sjelsord, men fordi jeg mener at en familie der foreldrene er to mennesker av ulike kjønn er det mest optimale for små barn.

 

Fordi menn og kvinner er ulike, og det er sunt for et barn å ha forbilder av hvert kjønn. Ulike impulser...  :)

5358384[/snapback]

 

Hva da med "vanlige" familier hvor far og mor jobber fra morgen til kveld, og barnehagen/skolen tar seg av oppdragelsen? Eller alenemødre? Blir ungene fordervet av å bare få kvinnelige impulser?

5358512[/snapback]

 

Det er ingen som har påstått at alle familier er fantastiske, men det betyr ikke at man skal bruke det som unnskyldning for å bevisst kreere uheldige familietyper. Som jeg skrev ovenfor, sålenge det er mulighet å gi et barn et hjem der foreldrene er av ulikt kjønn, så er det det aller beste. Og nei, man blir ikke fordervet av å ha kun en impuls, men det er likevel ikke det mest optimale alternativet der man har en mulighet for å velge.

Lenke til kommentar

Det er ingen som har påstått at alle familier er fantastiske, men det betyr ikke at man skal bruke det som unnskyldning for å bevisst kreere uheldige familietyper. Som jeg skrev ovenfor, sålenge det er mulighet å gi et barn et hjem der foreldrene er av ulikt kjønn, så er det det aller beste. Og nei, man blir ikke fordervet av å ha kun en impuls, men det er likevel ikke det mest optimale alternativet der man har en mulighet for å velge.

5358594[/snapback]

 

Er dette bare synsing eller har du noe belegg for det du sier? Av forskning jeg har lest, så er resultatet som oftest at det ikke spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...