Gå til innhold

Alder vs. homofil adopsjon


Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?  

375 stemmer

  1. 1. Hva er din alder, og hvordan stiller du deg til at homofile par skal få adoptere?

    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      82
    • Jeg er under 18 år, og er usikker
      32
    • Jeg er under 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      66
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile skal få adoptere
      93
    • Jeg er over 18 år, og er usikker
      33
    • Jeg er over 18 år, og mener at homofile ikke skal få adoptere
      68


Anbefalte innlegg

Det er ingen som har påstått at alle familier er fantastiske, men det betyr ikke at man skal bruke det som unnskyldning for å bevisst kreere uheldige familietyper. Som jeg skrev ovenfor, sålenge det er mulighet å gi et barn et hjem der foreldrene er av ulikt kjønn, så er det det aller beste. Og nei, man blir ikke fordervet av å ha kun en impuls, men det er likevel ikke det mest optimale alternativet der man har en mulighet for å velge.

5358594[/snapback]

 

Er dette bare synsing eller har du noe belegg for det du sier? Av forskning jeg har lest, så er resultatet som oftest at det ikke spiller noen rolle.

5358599[/snapback]

 

 

Det er min formening. Menn og kvinner er forskjellige og jeg er helt overbevist om at det gamle familiesystemet er det beste systemet. Det er en grunn for at det er to kjønn og naturen ordner seg på mest optimal måte.

 

Kan du vise til kilder der den forskningen fremstilles?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er over 18 (23 år), og er imot homofil adopsjon.

 

Grunnen er at jeg mener at sålenge det er mulig, så er det beste for et barn å ha to foreldre av hvert sitt kjønn.  :yes:

5358281[/snapback]

Dette er et fullstendig irrelevant argument. Selv om man skulle mene at det beste for barnet er å ha en mor og en far, er det ikke noe argument for å utelukke homofile fra å vurderes som adoptivforeldre. Pedofile og mordere er ikke utelukket fra å vurderes som adoptivforeldre, men det betyr ikke at disse faktisk får adoptere i praksis. De som ikke er skikket til å være adoptivforeldre, vil elimineres vekk i vurderingsprosessen. Dersom man mener at et par bestående av en kvinne og en mann er bedre skikket til å være foreldre enn to mennesker av samme kjønn, vil det være mulighet for å prioritere heterofile par foran homofile par. Dersom man imidlertid utelukker homofile fra å vurderes, sier man ikke at heterofile er bedre foreldre enn homofile; da sier man at ingen foreldre er bedre enn homofile foreldre.

Lenke til kommentar

Over 18 og er helt for at homofile skal få lov til å adoptere. I år 2005 (snart 2006) bør vi ha kommet såpass langt at vi lar fornuften og ikke gamle mørkemenn og bøllefrø styre utviklingen i landet.

 

Samtidig som det sitter mange homofile der ute som har lyst til å adoptere barn så er det mange barn og unge som trenger foreldre. Det bør jo være et ålreit mattestykke?

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg lest alle innleggene her siden det er så utrolig mange, men vil gjerne få si min mening rundt denne saken også.

 

Jeg er hetro, 19 år og stemte at homofile bør få adoptere.

 

Mange av dere her inne sier at barna til homofile kommer til å bli mobba. Det er faktisk opp til deg som forelder å ikke videreføre fordommer mot homofile. Hvis homofile blir akseptert av DEG blir de mest sansynlig akseptert av ungen din. Og dermed blir det ikke mobbing.

 

Før i tiden ble barn som hadde alenemødre mobbet, blir de det i dag? Nei, fordi de er akseptert!

 

Så jo fortere folk aksepterer homofile så blir ikke dette noe problem.

 

Og homofile kan bli like gode foreldre som et hetropar. Hetro mennesker er ikke noe bedre enn homofile på noen måter.

Lenke til kommentar
vis jeg var ungen til et homofilt par, ville jeg følt meg flau og utsatt

Det vet du ikke, siden du ikke er i denne situasjonen.

 

vis man da er ungen til et homofilt par vil man alltid ta seg nær av sånne kommentarer, selv om det ikke er rettet til denne personen!

Nå viser vel forskning det motsatte: At barn av homofile par ikke har problemer med mobbing.

 

 

Under 18 og mot adopsjon. Det er enkelt: Hvilke barn vil ha to foreldre av samme kjønn?! Sjansen for å bli mobbet er mangedoblet.

Igjen, forskning viser at dette er feil.

Lenke til kommentar

Angående det med mobbing, så har det vel noe med foreldrene å gjøre.

Oppdragelse har mye å si på sånt.

 

Jeg synes det skal innføres en lov for å få barn. Det må stilles visse krav, på en måte. Noe liknende adopsjonsloven. Noen undersøker om et par er egnet til å ha barn og om de kan være gode foreldre.

 

Så om en ekspert mener at et homofilt par er egnet til å oppdra et barn, så ser jeg ikke legningen deres som et hinder.

Lenke til kommentar

alvorlig talt, homofile børre ikkje få adoptere barn uansett om dei er dei siste på kloden engang. et barn her godt av å vokse opp med både mor og far. ikkje to fedre eller to mødre.

 

om du hadde vokst opp med to fedre eller to mødre hadde sjangsene for at du blei skeiv, ganske store. og då blir det bare mer og mer homofile folk her i norge/verden. og tilslutt er det kun homofile igjen. dvs. null mer barn og befolkningen dør ut.

 

takk for oss mennesker.

Lenke til kommentar
om du hadde vokst opp med to fedre eller to mødre hadde sjangsene for at du blei skeiv, ganske store. og då blir det bare mer og mer homofile folk her i norge/verden. og tilslutt er det kun homofile igjen. dvs. null mer barn og befolkningen dør ut.

5429042[/snapback]

homofili er fysisk grunnet. en homofil mann har en "feil" i hjernen, samme som kvinner har, som gjør at de tiltrekkes av menn isteden for kvinner.

 

så det der er bare bullshit

Lenke til kommentar
alvorlig talt, homofile børre ikkje få adoptere barn uansett om dei er dei siste på kloden engang. et barn her godt av å vokse opp med både mor og far. ikkje to fedre eller to mødre.

 

om du hadde vokst opp med to fedre eller to mødre hadde sjangsene for at du blei skeiv, ganske store. og då blir det bare mer og mer homofile folk her i norge/verden. og tilslutt er det kun homofile igjen. dvs. null mer barn og befolkningen dør ut.

 

takk for oss mennesker.

5429042[/snapback]

 

Nå måtte jeg le litt av hvor feil du tar.

 

Miljøet man vokser opp i har ingenting å si for om man vokser opp til å bli homofil eller heterofil. Det miljøet bestemmer er hvor lett det er å finne ut, innse og akseptere legningen sin, noe som er vanskelig for mange homofile i Norge i dag.

 

Homofili er, som headcleaver sier, en genfeil. Og dere som påstår at det blir flere og flere homofile, tar grundig feil. Det blir det ikke. Det som skjer er at flere og flere tør å stå fram som homofile, mye takket være Kim Friele. Og dermed kan det virke som om antallet av homofile øker.

 

Med mindre noen kludrer med alle verdens gener, vil ikke antallet homofile øke.

 

Og uansett om hele verdens befolkning blir homofile, kan det jo fremdeles bli barn!

Har du ikek hørt om sæd- og eggdonasjon?

Lenke til kommentar

Godt poeng, PelsJakob. Jeg er over 18 og mener at homofile par skal likestilles med hetrofile par når det gjelder adopsjon. En liten strek i regningen i dag er at så godt som alle land som adopterer vekk barn til Norge i dag ikke godtar at barnet får et homofilt par som foreldre.

 

psilocybe: Det virker som du tror at det først og fremst er barn under 18 som mobber barn av homofile. Men hvor tror du barna som mobber plukker opp holdningene sine fra? Jeg tror det er vel så mange voksne som har dårlige holdninger på dette feltet. Godt voksne topp-politikere i KRF går jo imot at homofile skal få adoptere med argumenter som at barna ikke vil få vokse opp under trygge og gode forhold i en "skikkelig" familie. Det nytter ikke å legge skylden på mobbere under 18 for at barn med homofile foreldre mobbes. Det er de voksne som påvirker mobberne som er problemet, og ifølge avstemningen din er det nok av de over 18 (faktisk flere enn de under 18) som er imot at homofile skal få adoptere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Ser mange som prøver å argumentere i mot homofili på grunn av at de er redd for mangel på reproduksjon eller lignende. Med tanke på overbefolkningsproblematikken så ville det jo strengt tatt "spredning" av homofili kunne vært den beste måten å redusere befolkningsveksten på.

 

Og vi vil alltid kunne være i stand til å reprodusere. Man vil bare ikke ha det (irasjonelle, sterke) instiktet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...