Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


b-real

Hva slags musikk liker du?  

876 stemmer

  1. 1. Hva slags musikk liker du?

    • Pop
      11
    • Rock
      159
    • Metal
      259
    • Rap/Hip-hop
      49
    • RnB/Soul
      1
    • Elektronika
      55
    • Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.)
      3
    • Folkemusikk
      1
    • Danseband
      4
    • Country
      6
    • Jeg hører på god musikk, uansett sjanger
      328


Anbefalte innlegg

  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Stemmer man rock, så stemmer man på et ganske vidt spekter. De aller fleste hører på en eller mange flere understiler av rocken. Forunderlig at ikke flere stemmer rock. Metall ligger under rocken, og jeg tviler på at metallhodene kun hører på metall! Det er virkelig ensporet isåfall...

3921807[/snapback]

Selv om metall på en måte er underlagt rocken så har en utviklet seg en en egen sjanger med mye mye forskjellig.

 

Prog metall, fusion metal, black metal, industrial metal, doom metal, alternative metal, death metal, thrash metal.... det finnes så uendelig mange forkjellige typer musikk innen den sjangseren. Fellestrekket på alt av dette er full vreng på gitaren, men utover det så kan de være nesten hva som helst. (Når jeg tenker meg om så finnes det em metall band som bruker kun Celloer; Apocalyptica.)

 

Forøvrig er hele pollen idiotisk. For det første så tok en stund før siste svaralternative ble lagt til(da hadde mange allerede svart). Dessuten så ødelegger dene hele greia.

 

Spørsmålet burde blitt formulert sånn "Hvilken sjanger hører du mest på?". Så burde man KUN ha sjangeralteranativ, ingenting "mye forskjellig" eller "jeg hører på alt som er bra".

 

De fleste folk hører jo litt mer på en sjanger enn en annen uten at de er ensporet. Jeg hører mye mer på prog og metall enn jeg hører på andre ting.

 

Hører på det meste så lenge det er bra, bortsett fra:

Dansband, country, tung rock og lite rap/hip-hop.

6051505[/snapback]

Hører du på fusion, drum'n bass, goa-trance, hardcore punk, avant garde atonal klassisk musikk?

 

Ingen hører på "det meste". Av erfaring så vil jeg tippe at du hører mest på pop eller pop-aktige ting?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hører på det meste så lenge det er bra, bortsett fra:

Dansband, country, tung rock og lite rap/hip-hop.

6051505[/snapback]

Hører du på fusion, drum'n bass, goa-trance, hardcore punk, avant garde atonal klassisk musikk?

 

Ingen hører på "det meste". Av erfaring så vil jeg tippe at du hører mest på pop eller pop-aktige ting?

6051651[/snapback]

Åja, glemte jo helt å nevne de. :p Ute etter å diskutere, du.

Hører vel faktisk litt på pop-aktig musikk, men det går mest i rock, jazz og elektronisk musikk :)

Endret av galskapen
Lenke til kommentar

Med disse gruppene på listen over mest hørte, så ble det "Jeg hører på god musikk, uansett sjanger!".

 

Iron Maiden, Dream Theater, Pink Floyd, Granmaster Flash, Run DMC, The Mars Volta, Mew, Shpongle, Infected Mushroom, Lumsk, Rammstein, Röyksopp, Red Hot Chili Peppers, The Streets, Dimmu Borgir, Borknaga og System of a Down.

 

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Så lenge det er snakk om musikk så hører jeg på omtrendt alt, så lenge det har en fengede melodi, eller noe ved som gjør at jeg bare må høre på akkurat den låten så er det faktisk ikke så veldig relatert til valg av sjanger, fordi det er faktisk rettog slett det samme for meg.

 

Jeg hører på god musikk, uansett sjanger ;)

Lenke til kommentar
for en tøff gjeng :]

 

on topic: jeg hører vel stort sett på diverse former for rock, men jeg har ingenting imot verken ambient, electronika, klassisk musikk, blues, metal, hip-hop, punk eller folk så lenge det låter bra. jeg føler jeg får mer ut av musikken når jeg ikke trenger å tenke over en hel masse kunstige regler før jeg kan like en sang ("er dette tr00 nok?", "brukes de rette instrumentene?", "har dette vært på vg-lista?", "mister jeg respekt av å like dette?" etc.). jeg har en mistanke om at enkelte tenker nettopp sånn...det er isåfall trist, for de går nok utvilsomt glipp av mange gode lytteopplevelser.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...