Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


b-real

Hva slags musikk liker du?  

876 stemmer

  1. 1. Hva slags musikk liker du?

    • Pop
      11
    • Rock
      159
    • Metal
      259
    • Rap/Hip-hop
      49
    • RnB/Soul
      1
    • Elektronika
      55
    • Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.)
      3
    • Folkemusikk
      1
    • Danseband
      4
    • Country
      6
    • Jeg hører på god musikk, uansett sjanger
      328


Anbefalte innlegg

Men jeg kan jo også si hva jeg hører på, istedenfor og komme med rare utsagn og lignende. Jeg hører for det meste på Rock, Metal, Folk, Klassisk og Punk. Med Rock blir det endel gamle schlagers, og vinyl samlingen til min far. Metal går det mest i Black-, Thrash-, Folke-, og Viking(Ja jeg vet, diffust begrep, men likavel) metal, men kan fort komme noe heavy-, death, progresivt- og nu-metal inni der. Folk blir jo også vanskelig begrep, men jeg liker godt norsk folkemusikk, selv om det er vanskelig å finne noe av det. Klassisk er det for det meste Grieg som regjerer, men kan også snike seg inn endel andre komponister. Punk er også nja, et veldig diffust begrep, men er som oftest rølpete greier eller hardcore opplegg. Hva skal jeg stemme da? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg kan jo også si hva jeg hører på, istedenfor og komme med rare utsagn og lignende. Jeg hører for det meste på Rock, Metal, Folk, Klassisk og Punk. Med Rock blir det endel gamle schlagers, og vinyl samlingen til min far. Metal går det mest i Black-, Thrash-, Folke-, og Viking(Ja jeg vet, diffust begrep, men likavel) metal, men kan fort komme noe heavy-, death, progresivt- og nu-metal inni der. Folk blir jo også vanskelig begrep, men jeg liker godt norsk folkemusikk, selv om det er vanskelig å finne noe av det. Klassisk er det for det meste Grieg som regjerer, men kan også snike seg inn endel andre komponister. Punk er også nja, et veldig diffust begrep, men er som oftest rølpete greier eller hardcore opplegg. Hva skal jeg stemme da? :)

6100008[/snapback]

 

Rap? :)

Hehe neida, stem metall hvis du hører på metal..

Lenke til kommentar

jeg gir min stemme til folkemusikk, som jeg velger å oversette til "world". dette er den sjangeren jeg hører nest mest på. jeg hører mest på reggae, som er en grunnkategori, men som dessverre ikke finnes i poll'en. At reggae, jazz & blues mangler mens r&b finnes der er intet mindre enn skandale

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hører selvsagt på Metal, da det er den sjangeren som gir meg mest. Kvalitetsmessig og teknisk er det er ikke andre sjangre som kan stille opp (med unntak av klassisk musikk såklart). Kan høre noe Blues og Jazz iblandt, også endel klassisk musikk. :)

Lenke til kommentar
Hører selvsagt på Metal, da det er den sjangeren som gir meg mest. Kvalitetsmessig og teknisk er det er ikke andre sjangre som kan stille opp...

Som ihuge fan av sjangeren så må jeg si at det er noe av det teiste jeg har hørt. Bra metall er utrolig bra, men fy faen så mye dritt det er i sjangeren. Haugevis med band som får status og blir sett på som gode bare fordi de er flinke til å konforme til sjangeren og gjøre det som er "riktig".

Lenke til kommentar
Kvalitetsmessig og teknisk er det er ikke andre sjangre som kan stille opp (med unntak av klassisk musikk såklart).
hvordan man måler objektiv kvalitet på musikk hadde vært interessant å visst? :) Hva teknikk angår; for min del er det følelsesmessige aspektet med musikken viktigere enn teknisk genialitet.
Lenke til kommentar
Kvalitetsmessig og teknisk er det er ikke andre sjangre som kan stille opp (med unntak av klassisk musikk såklart).
hvordan man måler objektiv kvalitet på musikk hadde vært interessant å visst? :) Hva teknikk angår; for min del er det følelsesmessige aspektet med musikken viktigere enn teknisk genialitet.

6107247[/snapback]

 

Man kan vel ikke måle det slikt, store ord fra min munn, men å sammenligne teknisk rap vs metal, vel...

 

Men det er slik JEG liker det, at du f.eks setter følelesmessige aspekter foran teknisk utførelse, er slik du liker det. :)

Lenke til kommentar
Seriøst, "Jeg hører på god musikk, uansett sjanger" alternativet plager meg. Det ødelegger hele poenget med tråden. Alle som vil føle seg litt "modene" svarer jo den der for ikke å bli jaktet ned av ulveflokkene som rakker forumet.

 

Jeg stemte "Metal" og jeg er stolt over det! \o/

6118041[/snapback]

 

Ja ass, jeg og. jfr signatur.

Lenke til kommentar
Seriøst, "Jeg hører på god musikk, uansett sjanger" alternativet plager meg. Det ødelegger hele poenget med tråden.

6118041[/snapback]

Flere sjangre mangler helt (f.eks. jazz, blues og gospel er mer egne grunn-sjangre enn metall [som hører inn under/kommer fra rock] er det) og med mindre man tar med alle må man ha en samlerubrikk (kunne brukt annen beskrivelse på svaralternativet, dog). Det vil også være uenighet om hva som er genuint egne sjangre og hva som hører inn under en annen.

I tillegg hører en del omtrent like mye på forskjellige sjangre (selv hører jeg i perioder praktisk talt utelukkende på klassisk, andre perioder utelukkende jazz, garasjerock, psychedelia, punk, surf, world, eller ja, også metall, mens jeg i perioder sjelden spiller to plater etter hverandre i samme sjanger), og det ville ikke vært noe bedre om de enten ikke svarte, eller svarte noe som bare delvis stemmer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...