Gå til innhold

Hva slags musikk liker du?


b-real

Hva slags musikk liker du?  

876 stemmer

  1. 1. Hva slags musikk liker du?

    • Pop
      11
    • Rock
      159
    • Metal
      259
    • Rap/Hip-hop
      49
    • RnB/Soul
      1
    • Elektronika
      55
    • Klassisk/Opera (Nightwish teller ikke.)
      3
    • Folkemusikk
      1
    • Danseband
      4
    • Country
      6
    • Jeg hører på god musikk, uansett sjanger
      328


Anbefalte innlegg

jeg forstår a pollen er for å finne ut hva folk hører på, så jeg stemte metal, men jeg syns det blir for dumt å si at man bare liker en sjanger.

 

musikk regner jeg som kunst, og da kan man ikke si at man hører bare på en sjanger. musikk er et utrykk for en følelse og/eller en stemning og kan derfor ikke settes i sjanger for noen annen grunn en å veilede kjøperen av den.

 

Før var jeg sånn at hvis det ikke var metal, så hørte jeg ikke på det. Etterhvert vart jeg lei, og leitet etter noe nytt innen metal sjangeren. Da eskalerte det til først Thrash, Melodic Death, og Black, så til mer Avantgarde Metal. til slutt hørte jeg på mye som hadde veldig lite med Metal å gjøre, og fant ut hvor dumt det er å begrense seg til en sjanger.

 

Nå hører jeg på alle sjangere, så lenge det er musikk som treffer meg.

 

 

Musikk kan være skremmende sterke saker, hvis man bare hører på den

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avstemningen gir et artig bilde av hvem som egentlig er sjangerlåst, selv om de ikke erkjenner det for seg selv. Enhver god kristen ville selvfølgelig ha stemt "Jeg hører på god musikk, uansett sjanger".

 

Jeg syns avstemningen burde ha dreiet seg om hvilken musikk man hører på mest/er mest dominerende, for å gjøre den mer korrekt framstillende og ikke sette folk i bås.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
God musikk, uavhengig av sjanger, ja takk!

 

Og JA, faktisk, det går ikke ann å sette min musikksmak i sjanger. Noen vil vel si "typisk student-musikksmak", men så kan jo noen begynne å kverulere, hva er det?

Mest sannsynlig betyr det at du ikke er spesielt interessert i musikk, og holder deg hovedsaklig til radiomusikk.

Lenke til kommentar

Hva er i så fall "god musikk"? I mitt hode er listepop, trance, techno ikke god musikk. Og rap/hiphop vil jeg ikke engang klassifisere som musikk.

 

Jeg hører egentlig på det meste (utenom sjangrene jeg nevnte overnfor), men holder meg mest i prog-gata. Liste over sjangre jeg hører på, rankert i forhold til hvor mye jeg hører på dem:

 

1. Progressiv Metal (Ayreon, Star One, SoP, PoS, DT)

2. Melodic Death Metal (Opeth, Andromeda, The Arcane Order, In Flames)

3. Progressiv Rock (Pink Floyd, Camel)

4. Klassisk (Shostakovich og andre store russere)

Lenke til kommentar
Endå ein "Jeg hører på alt, men egentlig bare rock og metal"... :( Sjekk ut RJD2 og fortell meg kva som gjer at det ikkje er musikk.

8407150[/snapback]

 

Siktet du til meg? Jeg har ikke sagt at jeg hører på alt. Qouter meg selv:

 

Jeg hører egentlig på det meste (utenom sjangrene jeg nevnte overnfor)

 

Altså alt utenom trance, techno, listepop, rap/hiphop.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...