Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
brøyt opp lokket på en harddisk og scratcha på den... (som DJ-er har en tendens til å gjøre). Lukket lokket og startet daten, og den fungerte fint.

Jeg åpnet en gammel harddisk (1GB) mens den var i drift, så på lesearmen som jobbet, når jeg kopierte data inn på disken, og ventet på feil. Siden ingenting skjedde så bremset jeg disken med fingeren. Det ble bare noen feilmeldinger om feil ved kopieringa. Så jeg prøvde å kopiere på nytt, men denne gangen kastet jeg noen skruer på disken så de spratt veggimellom. Kopieringen feilet igjen osv. Til jeg ikke gadd å teste mer.

 

Men jeg vil ikke kalle dette det "verste PCen min har overlevd". Jeg synes faktisk ikke at dette var noe ille for PCen i det hele tatt. Det eneste som kunne gå galt var at disken ga seg og det var jo meningen.

Lenke til kommentar

En kompis av min fetter klarte å bomme litt på koblingen på vannkjølingen sin. Han har barebone så hovedkortet ligger i bunnen. Dette er da en pc til 20k.

Plutselig merket han at hovedkortet badet i vann, hele greien av dekket av vann. Han fikk panikk, som enhver normal person ville fått, og helte ut vannet. Han la hovedkortet til tørk på badegulvet og satte alt sammen igjen etterpå. Og tror dere ikke at det funket da? Åjoda, den gikk som et uvær etterpå, ingenting gale med den!

Fatter ikke hvordan noe sånt går an.

Lenke til kommentar
Kunne ha skjedd en del småting med min PC, spesielt siden jeg blir "litt" sur når jeg taper i spill. Spesielt når du kun "nesten" vinner.

kjenner til den. hehe..... tempramanget mitt har ført til en del slag på skjermen. massblåmerker og seriøse sår på hånda

 

har også slått ut knokkelen av posisjonen sin den ene er MYE lengre ned en den andre. hehe.

Lenke til kommentar
Nok en grunn til å kjøpe CRT-skjerm, de tåler omtrent alt. Har vært nær ved å knekke hånda flere ganger, bare måker til med full kraft :!:

Du mener vel at det er nok en god grunn til å kjøpe LCD med uhellsgaranti? Bedre å knuse skjermen (og få igjen på garantien) enn å knuse knokler og knekke håndledd. ;)

Lenke til kommentar

Tror det letteste er å innse at det faktisk ER DIN feil når pc'n slutter å funke, eller når du kløner ting til i et spill...

 

Å skylde på skjærmen er omntrent som å slå hull i dassen fordi du har vondt i magen.....

 

 

 

99% av alle "feil" på en pc er brukerens feil på en elleranen måte....

 

Det øyeblikket du overklokker f.eks så er så å si ALT av bugs din feil. +++

Lenke til kommentar
' date='31/05/2005 : 10:46'] En kompis fikk seg nytt skjermkort...9800 pro (På den tia nytt)...

Nappa ut strømledningen, starta opp og det funka ikke...

Starta opp på nytt..funka :D

Er skikkelig ergelig å ødelegge noe som er andre sitt!

Hadde høy puls da....

Hvis jeg forstår deg riktig så startet du bare maskinen uten strømledningen i skjermkortet? Det kan ikke ødelegge kortet i det hele tatt. Det eneste som skjer er at maskinen ikke booter. Har selv hatt et Sapphire 9800pro.

Lenke til kommentar
,31/05/2005 : 10:46] En kompis fikk seg nytt skjermkort...9800 pro (På den tia nytt)...

Nappa ut strømledningen, starta opp og det funka ikke...

Starta opp på nytt..funka :D

Er skikkelig ergelig å ødelegge noe som er andre sitt!

Hadde høy puls da....

Hvis jeg forstår deg riktig så startet du bare maskinen uten strømledningen i skjermkortet? Det kan ikke ødelegge kortet i det hele tatt. Det eneste som skjer er at maskinen ikke booter. Har selv hatt et Sapphire 9800pro.

Jeg dro ut den ledningen som gir strøm til Psu...mens pcen var på...

Derfor funka det ikke med en gang....

Lenke til kommentar
' date='31/05/2005 : 14:49']
,31/05/2005 : 10:46] En kompis fikk seg nytt skjermkort...9800 pro (På den tia nytt)...

Nappa ut strømledningen, starta opp og det funka ikke...

Starta opp på nytt..funka :D

Er skikkelig ergelig å ødelegge noe som er andre sitt!

Hadde høy puls da....

Hvis jeg forstår deg riktig så startet du bare maskinen uten strømledningen i skjermkortet? Det kan ikke ødelegge kortet i det hele tatt. Det eneste som skjer er at maskinen ikke booter. Har selv hatt et Sapphire 9800pro.

Jeg dro ut den ledningen som gir strøm til Psu...mens pcen var på...

Derfor funka det ikke med en gang....

Og poenget me det var :dontgetit: ? uhell eller?

Lenke til kommentar

Satt her for et par mnd siden og ristet en proteinshake, plutselig spretter korken opp og proteinshake flyr overalt. Pc'en stod med døren åpen på gulvet.

Inni der fant proteinshake på radiatoren, på cd-rommen(inni pcen) og rett ved hovedkortet.

Flaks kaller jeg det. :p

 

Har også overlevd BW i 6mnd.(ikke at det er noe gale med BW :) )

Lenke til kommentar

Klarte å velte en kopp kaffe over mitt gode gamle IBM Aptiva tastatur for et par dager siden. Fikk tendenser til panikk, men måtte ta til fornuft for å redde det. :love: Tok av tast for tast, og vasket det rent.

 

En annen kanskje værre situasjon var da jeg tok med meg PC'en hjem til julefeiring fra hybelen for et par år siden. Skulle rydde rommet, og dum som jeg var lot jeg maskinen balansere i senga; jeg skulle jo bare snu meg bort i et par sekunder for å flytte på noe. Jeg sjekket at maskina stod støtt. Det gjorde den tilsynelatende, men da jeg snudde meg hørte jeg et brak og maskina lå vraket på gulvet.

 

Men merkverdig nok overlevde den fallet og funket bra. Eneste var at fronten var mer eller mindre maltraktert sammen med ene hjørnet på dvd-romen.

 

Ellers klarte fetteren min å stikke en gaffel inn i PSU-vifta fordi han syntes den bråkte for mye! :p Selvfølgelig måtte PSU'en skiftes, men verre skade skjedde utrolig nok ikke. :D

Endret av ostenXX
Lenke til kommentar
brøyt opp lokket på en harddisk og scratcha på den... (som DJ-er har en tendens til å gjøre). Lukket lokket og startet daten, og den fungerte fint.

Jeg åpnet en gammel harddisk (1GB) mens den var i drift, så på lesearmen som jobbet, når jeg kopierte data inn på disken, og ventet på feil. Siden ingenting skjedde så bremset jeg disken med fingeren. Det ble bare noen feilmeldinger om feil ved kopieringa. Så jeg prøvde å kopiere på nytt, men denne gangen kastet jeg noen skruer på disken så de spratt veggimellom. Kopieringen feilet igjen osv. Til jeg ikke gadd å teste mer.

 

Men jeg vil ikke kalle dette det "verste PCen min har overlevd". Jeg synes faktisk ikke at dette var noe ille for PCen i det hele tatt. Det eneste som kunne gå galt var at disken ga seg og det var jo meningen.

Hvorfor i huleste prøvde du å herpe harddisken din??? :no:

Lenke til kommentar

Verste PC'n min har opplevd er 3-4 mnd uten internettilgang. Etter å ha jobba både dag og natt i flere måneder ble overgangen stor til å ha veldig lite å gjøre. Førte til et par psykiske problemer og mangel på samarbeidsvilje. Dog er nettet tilbake igjen no, så no er den glad og fornøyd.

Lenke til kommentar
brøyt opp lokket på en harddisk og scratcha på den... (som DJ-er har en tendens til å gjøre). Lukket lokket og startet daten, og den fungerte fint.

Jeg åpnet en gammel harddisk (1GB) mens den var i drift, så på lesearmen som jobbet, når jeg kopierte data inn på disken, og ventet på feil. Siden ingenting skjedde så bremset jeg disken med fingeren. Det ble bare noen feilmeldinger om feil ved kopieringa. Så jeg prøvde å kopiere på nytt, men denne gangen kastet jeg noen skruer på disken så de spratt veggimellom. Kopieringen feilet igjen osv. Til jeg ikke gadd å teste mer.

 

Men jeg vil ikke kalle dette det "verste PCen min har overlevd". Jeg synes faktisk ikke at dette var noe ille for PCen i det hele tatt. Det eneste som kunne gå galt var at disken ga seg og det var jo meningen.

Hvorfor i huleste prøvde du å herpe harddisken din??? :no:

det hørtes ihvetfall gøy ut, må nesten teste selv en gang,

 

 

uannsett det var en 1gig disk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...