Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, jeg klarte faktisk å dra ut skjermkortet fra PCI-slot'en mens maskinen stod på, noe som endte i kortsluttet skjermkort.

 

Skulle egentlig sette det ordentlig på plass, men klarte å snu meg så genseren hang fast i kortet, noe som resulterte ytterlige 2000,- røde på kontoen.

Lenke til kommentar
Joda, jeg klarte faktisk å dra ut skjermkortet fra PCI-slot'en mens maskinen stod på, noe som endte i kortsluttet skjermkort.

 

Skulle egentlig sette det ordentlig på plass, men klarte å snu meg så genseren hang fast i kortet, noe som resulterte ytterlige 2000,- røde på kontoen.

Hvilket skjermkort var det?

Lenke til kommentar

En kompis av meg sa en gang at han hadde lyst på ny pc. Men faren hans mente den gamle funket fint noen år til. 3år gammel pc.

 

Så jeg sa til han at det var jo bare til å bytte om den lille røde knappen bak på PSU'en. Til 110 i steden for 230.

 

Han tok meg på ordet. FOOOOOOFF var lyden den lagde i følge han. Litt svart røyk, pluss en røykmelder som begynnte å ule. Han skiftet rett tilbake før faren hans kom løpende opp. Etter en dramatisk fortelling ville faren hans starte den opp igjen. Og dæven virket den igjen etterpå. Er ikke helt sikker på hva som røk, men ikke noe alvorlig nok for faren hans.

Så det ende opp med at han kjøpte seg en egen pc. :roll:

Lenke til kommentar

pc'en min har overlevd med q-tec psu siden før jul i fjor ;) har nettop bestilt meg bzerk 500w.. ettersom q-tec'en begynner å bli veldig ustabil....

 

har også en gammel p2 333mhz som har overlevd mye juling:P har kastet hovedkortet opp i luften flere ganger i ren kjedsomhet :p her kommer mer jeg har gjort med den:

 

har tatt ut og satt inn rambrikker mens pc'en er på og i windows.. skulle teste hvor mye ram det var på hver brikke i cpu-z og det funka ganske bra.. så lenge jeg hadde en 64 brikke som jeg ikke rørte.. når jeg tok ut alle brikkene så låste windows seg :p

 

har byttet cd rom i den mange mange ganger.. ettersom jeg alltid klarer å ødelegge dem.. har rundt 10stk så det er ikke så farlig :p

 

skjermkortet har jeg dratt ut mens pc'en var på... og nettverkskort og lydkort også.. og satt inn slike ting mens pc'en var på.. den har aldri slått seg av pga det, men den har låst seg:P.. kastet også skjermkortet i veggen en gang, og lot det ligge på et teppe i ca en uke.. og tråkket på det flere ganger,. fungerer fint enda.. (2mb skjermkort :p )

 

glemte å koble til cpu vifta en gang.. og vi skulle spille cs, så en kompis spilte på den i ca 2 timer da det begynte å lukte svidd.. tok på kjøleribba og brant meg nesten ;) slo av pc'en med en gang.. og lot den stå i vinduskarmen en liten stund.. med vinduet oppe (dette var på vinterstid) så kobla jeg til cpu vifta, og vips så var den klar for mer cs. disse prosessorene har jo en gigantisk kjøleribbe.. så det var ikke så rart at den holdt ut så lenge :p

 

den lever den dag i dag.. men mine 2 hardisker røk her om dagen. to 4 giger. så da dro jeg på dynga å fant en 10 gig og en 6 gig :D

 

har også windows xp på den.. noe den ikke liker, den er sinnsykt treg :p

 

har funnet ut at pc komponenter tåler ufattelig mye :cool:

 

edit: llefi

Endret av complexity
Lenke til kommentar

Husker en gang da jeg ble sinnsjukt redd, hadde nettop skrudd sammen den nye amd'en min, det jeg ikkje merket før det var for sent (med andre ord; før jeg skrudde på) Den s-ata strømkabel hadde greidd å lure seg inn i en av kabinett viftene, dere aner ikkje hvor redd jeg hva når plastsplintene fauk, mister 3 blader på vifta :no: og s-ata kabelen mista den svarte plastikken rundt:P

 

Og en gang greidde jeg ved montering å lage en skikkelig feit ripe bak på hovudkortet, men etter alt jeg vet virker det fortsatt som det skal, BTW finnst det noen feilsøkingsprogramm som skjekker alt på alle kort og slikt:P??

Lenke til kommentar

HAr også enkelte "uhell" med Pcer :p

 

PÅ et lan i Vinter (i År) Så hadde en idiot kjøpt seg mandariner som han Begynte å kaste rundt seg....(Kjedet seg nokk)

BLe litt sur så kasta da en av de som sneiia Pcen min me det lånte G4 4800 av onkel, og traff han da i Fjeset, han kasta da en Tilbake og den landa rett inn i kassa (med åpent Dør for den ultimate kjøling) og Spruta appelsin saft uttover hele HK og skjermkortet..

Så rask som jeg var da å Prøve å tørke det så henta jeg pappir etter å ha skrudd av pcen (Blå skjerm) Tørke over Hk og Skjermkortet ^^

da jeg slo det på var det ikke noen boot av windows eller noe annet nei

Men den fineste Sammling av Regnbuens farger.. :( (Etter noen timers venting til det hadde tørket så Funket det til en dag i dag :thumbup: )

 

Men Søling av cola og ellers ting som kortsluttning hakke skjedd med meg! :w00t:

har vært forsiktigt med det jeg har hatt,'

ellers så har jeg testet om at spytt kunne erstatte CPU kjølere ^^

Bare bobla på Cpu`en :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var på besøk hos en gammel kompis av meg her om dagen, og bemerket at pcen hans så litt skakk ut. Han hadde vært ute på biltur, holdt rundt 120, og klarte av uvisse årsaker å miste kontrollen og fronte inn i en fjellvegg. Han traff rett på, så både han og sidemannen slapp med skrekken og kunne gå fra vraket. Pcen, som lå i bagasjerommet, funker like fint tross sitt noe deformerte kabinett. Det er helt sjukt hva hardware kan overleve med litt flaks...

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men hva mener dere med lysbue? :blush:

Gnist og lyn er eksempler på lysbuer. Det er nok gnist det er snakk om her.

 

Edit: En gnist trenger ikke være langvarig eller være av en viss styrke for å bli kalt en lysbue. Det holder med de gnistene du får (ser i mørke rom og ellers bare hører knatringen av) når du vrenger av deg en fleace-genser. En lysbue er bare et navn på det at strøm går gjennom gass/luft/vakuum og utstråler lys.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...