Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel... Jeg hadde laget det feteste bilde i Photoshop ever.... Så plutselig så restarter pcn seg... Skikkelig morro... Så jeg tok tak i min 17" flatskjerm... røsket den av pulten! gikk på verandaen, og kastet den ut... jeg bor i fjerde etasje :p resultatet kan dere tanke dere selv :D Litt morro egentlig... Fikk ny skjerm noen dager etterpå.. Egenskade garanti greier :p

HAHA! så mye bull er det vel ikke mulig å få inn i en så kort tekst??? det er bare piss hele greia og det vet du selv!! ingen er så tjukke i huet at de kaster skjermen ut av vinduet på grunn av et bilde :hrm: !! med mindre du har seriøse problemer da :hmm: .. jaja skjønner ikke at du gidder å legge in crap her engang! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hadde vært inne i pcen å fikset litt, slo den på satt i wondows å hørte på musikk og surfet på nettet i ca 2 timer. CPU-tempen holdt seg litt for høy, men jeg brydde meg egentlig ikke. Så da jeg begynte å spille CS vart det fort veldig varmt så jeg trodde det var noe galt med programmet som overvåket CPUen, men da pcen pluttselig frøs, og jeg fort som faen resatarta den, og jikk inn i bios og så at CPU-tempen var 97 grader og at CPU fan hadde 0 RPM blei jeg ganske svett ja... Men den funka som bare pokker likevell.

 

Forresten på skolen vår sitter vi på 133 Mhz pcer koblet til en terminalserver. Slå den dere, PI 133 Mzh :w00t:

Lenke til kommentar
Vel...  Jeg hadde laget det feteste bilde i Photoshop ever.... Så plutselig så restarter pcn seg... Skikkelig morro... Så jeg tok tak i min 17" flatskjerm... røsket den av pulten! gikk på verandaen, og kastet den ut... jeg bor i fjerde etasje :p resultatet kan dere tanke dere selv :D Litt morro egentlig... Fikk ny skjerm noen dager etterpå.. Egenskade garanti greier :p

HAHA! så mye bull er det vel ikke mulig å få inn i en så kort tekst??? det er bare piss hele greia og det vet du selv!! ingen er så tjukke i huet at de kaster skjermen ut av vinduet på grunn av et bilde :hrm: !! med mindre du har seriøse problemer da :hmm: .. jaja skjønner ikke at du gidder å legge in crap her engang! :thumbdown:

Noen som har stått opp på feil sida av senga ja :tease: Velkommen til forumet forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

hmmm. ja får vel nevne min siste hendelse da... det var når jeg skulle sette på vannblokka på mitt nye x850xt skjermkort(pci-e) brukte den på ett x800xt pe agp før men tilbake til saken.. når jeg skulle skru på blokka hører jeg noe knas osv... så viser det seg at en av di 2 svarte duppedingsene som beskytter no kobbertråd eller noe knakk... og tenkte.. faen nå funker det vel ikke ... har ødelagt ett x800xt kort før så... men plugga inn alt og starta opp... alt jeg håpet på var bilde på skjerm... og joda.. funka som bare juling det... men ellers har jeg svidd ett par disker og herpa en pumpe , cd rom psu, .. og jah til sist og ikke minnst overlevde min cpu noen bøyde pinner ... takk gud for at det finnes kniver til å bøye pinner med

Lenke til kommentar

Jeg mista hele driten (pc'en) i isen da jeg skulle på lan jeg... så nervøs har jeg aldri vert før. frøs et par ganger i oppstarten men så funket den helt greit...

En annen gang var da jeg oppdaget at vannkjølingen min lakk ned over psu'en og videre nedover cpu, hk og skjermkort... da satte jeg ny rekord på å slå av pc'en... men funker fint ennå...

Lenke til kommentar

Har mistet forskjellige typer drikker på tastaturet MANGE ganger, har også mistet det i gulvet utallige ganger. Tastaturet er nå ca 5-6 år gammelt og funker helt fint enda. Så da vet alle at ikke hele maskinen kortslutter om man mister drikke på tastaturet slik som i McGyver.

Lenke til kommentar

pc'en min overlevde.. hmm, jeg har vært snill med pc'en min.

eneste jeg har gjort, er å clocke fsb med ca. 16mhz, gpu med 75mhz og minne på gfx med ca. 150mhz...

 

så firmwaremoddet jeg kortet mitt til et "ultra" kort.. måtte sjekke om det funket etterpå, hehe.. fungerte som bare det, men ikke noe ytelsesforbedring.

 

måtte dog installere drivere på nytt, pga pc'en trodde det var nytt kort.

ellers: eksen min drepte tastaturet mitt med cola, samt det jeg bruker nå er også jalla, pga. hun sølte cola på det også!! omgomg!!

 

så jeg har "stickykeys" IRL.

Lenke til kommentar

Masse uheldige folk her ja, litt å le av på morgenkvisten :tease:

Men jeg må ikke snakke jeg da, for jeg klarte å klokke P4 prosessoren min NED fra 3.2 GHz til 1.2 GHz eller noe sånn, det likte den ikke, den låste seg helt. Restarta nervøs som f***, ingenting som skjedde, bare noen pip, halvvillig skjerm, men etter noen ganger borti resett-knappen, så funka den :puh: Da hadde den satt CPU-hastigheten opp til normal, har ikke merket noen varige men.

Hvis noen lurer på hvordan jeg klarte det: Software-klokking, musa glapp, og gikk feil vei på "skalaen"

Lenke til kommentar

Klarte å knuse av en bitteliten bit av cpukjerna når jeg satte på kjøleblokka. MEn den funka faktisk så noen lunde. Måtte bare gi den et kakk i siden av kabinettet i blant. men når jeg tok av blokka for å ta en titt på cpu, datt biten av, og da var det over og ut..

Lenke til kommentar

Satt og spilte Q3-kamp og klarte å velte en full termokopp med skoldhet kaffe over tastaturet mot slutten av første runde. Det ble litt klissent i runde tre, og etter r litt irc-knotting etter kampen sluttet litt random taster å fungere. Jeg demonterte, skylte det i varmt vann og fønet tastaturet, men det ble aldri bra igjen. Det kjipe; Keyboardet var slikt svart Keytronic Lifetime. :(

Lenke til kommentar

Vel mitt værste er da jeg var så dum og kjøpte en Q-tec Psu.

Mener det var en 480watts psu fra Q-tec.

Hadde hatt den i en måned. en dag så spilte jeg et spill i noen timer.

Så tok jeg meg en pause fra spillet,avsluttet spillet også ut på desktopen.

Plutselig så sier det pooofff. og det lyste opp et skarp lys fra kabinettet.

Neeeei.tenkte jeg..nå har hele maskinen gått til helvete.

Jeg demonterte hele maskinen for og sjekke deler som hk,cpu,minnebrikker,grafikkkort.osv. til slutt så sjekket jeg psu.der fant jeg årsaken til poffet.men det var heldigvis bare psu som hadde tatt kvelden (for alltid) Godt råd til alle. Aldri kjøp Q-tec psu.uansett hvor mye eller lite komponter dere har på maskinen. Q-tec psuer skulle ikke fått lov til og selges i det hele tatt.

Har sett i mange forum. alle sier det samme om Q-tec psuer. :thumbdown:

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...