Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

mekka vannkjøling igår og skulle fjerne vifte feste rundt sokkelen (har pentium4) og snudde hk og skulle klemme på de som holder festet fast og greide å ripe opp under (heldigvis kom jeg ikke bort i noe loddetinn). etter å ha svettet noen liter og en lettelse i antrekk, fortsatte jeg og fikk den av. Når jeg kom til å skulle feste cpu-blokken så var selvfølgelig en kondesator i veien slik at jeg måtte bøye den litt til siden for å få plass :(... Men den starter fint opp uten problemer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom hjem fra lan så hadde strømkabelen til vannkjølinga dotte ut. Satt å spilte i sikkert 30min før dataen slo seg av. Da måtte jeg bare sjekke hva i f som foregikk. Fant kabeln løs, så jeg satt den inn igjen. Den ene vannkabelen smelta litt, men alt annet var i orden. Kjøpte meg ny vannkabel så alt er i orden nå da:)

Endret av xenatr
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
QUOTE (Sitronade @ 19/03/2005 : 13:08)

Det verste var da vi på skolen hadde prosjekt om PC'er og jeg greide å skifte strømfrekvens mens pc'en var på. (selfølgelig viste jeg ikke den var på)... Har aldrig kasta meg bakover så fort.. Masse gnist og sikringa gikk på skolen...^^

 

du heter vell ikke trond?

 

hadde en på skolen om gjorde det samme. hehe.

 

Hvem har vel ikke gjort det på skolen:P Alle skoler er gjennom minst 1 hendelse av dette i året, det er jeg sikker på!

Lenke til kommentar

Har bare mordet ett HK første gang jeg kjøpte pc del-for-del. årsaken var at jeg glemte skruene mellom HK og kabinett.

 

Ellers så var det to tilfeller på siste datapartyet jeg var på. Det første var en maskin til en jente, oppå maskina var det montert vifte og dermed er det også hull der. tilføy battery (energidrikk) og du får en kortslutning som går ut over ca 30 av 350 personer. etter at strømmen var oppe igjenvar det jo en eller annen idiot som presterte å putte sokken til tørk i maskina si, dette relulderte kondens (damp) og strømstans på samme maskinene. Bege maskinene funker fortsatt.

 

EDIT: til dere som mister kabinett pluss innhold: hvorfor ikke la maskina stå på gulvet?!?!?!?!

Endret av Tor-Martin
Lenke til kommentar
QUOTE (Sitronade @ 19/03/2005 : 13:08)

Det verste var da vi på skolen hadde prosjekt om PC'er og jeg greide å skifte strømfrekvens mens pc'en var på. (selfølgelig viste jeg ikke den var på)... Har aldrig kasta meg bakover så fort.. Masse gnist og sikringa gikk på skolen...^^

 

du heter vell ikke trond?

 

hadde en på skolen om gjorde det samme. hehe.

 

Hvem har vel ikke gjort det på skolen:P Alle skoler er gjennom minst 1 hendelse av dette i året, det er jeg sikker på!

5074599[/snapback]

 

jeg gjorde det jeg også ^_^ Så ble alle pcene på trinnet ødelagt etterfulgt av andre "angrep" fra andre :p

Lenke til kommentar

Har faktisk ikke påført PC'en min noen store skader som jeg kan huske, men jeg var nære på en gang da jeg skulle bygge min første desktop maskin, og var _ganske_ close på å starte maskina uten at jeg hadde montert kobbermutterne mellom HK og kabbiset...heh...

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Det var den gangen psu`en knekte HK`et og det var ei 2cm bred svart stripe i en tidligere ledningsbane bakpå kortet......fra bios til cpu slot.......det var da jeg anntok at volt core på 1.6v ble til 12volt....... og det er ca litt for mye enn hva athlonen min takla:!:

5098853[/snapback]

 

Hvordan skjedde det?

Lenke til kommentar

Ikke meg men:

En kompis (som ikke er for datakyndig) hadde helt ødelagt windows. Han skulle ta den til meg for installering og optimal windows sikring. Han koblet fra ledningene. Men når han gjorde det hadde han vært så uforsiktig og revet skjermkortet fra agp slotten. Han/vi forstod ikke hvorfor han ikke fikk skjerbilde når jeg skulle kjøre den hos meg. Så åpnet kabinettet og fant skjermkortet ligge på bunnen av kabinettet. Under at det overlevde når det har blitt slengt rundt i kabinettet under transport og alt :w00t:

Lenke til kommentar
Ikke meg men:

En kompis (som ikke er for datakyndig) hadde helt ødelagt windows. Han skulle ta den til meg for installering og optimal windows sikring. Han koblet fra ledningene. Men når han gjorde det hadde han vært så uforsiktig og revet skjermkortet fra agp slotten. Han/vi forstod ikke hvorfor han ikke fikk skjerbilde når jeg skulle kjøre den hos meg. Så åpnet kabinettet og fant skjermkortet ligge på bunnen av kabinettet. Under at det overlevde når det har blitt slengt rundt i kabinettet under transport og alt  :w00t:

5101253[/snapback]

Ganske godt gjort, iogmed at dere fikk satt i skjermkabel.

Lenke til kommentar
Ikke meg men:

En kompis (som ikke er for datakyndig) hadde helt ødelagt windows. Han skulle ta den til meg for installering og optimal windows sikring. Han koblet fra ledningene. Men når han gjorde det hadde han vært så uforsiktig og revet skjermkortet fra agp slotten. Han/vi forstod ikke hvorfor han ikke fikk skjerbilde når jeg skulle kjøre den hos meg. Så åpnet kabinettet og fant skjermkortet ligge på bunnen av kabinettet. Under at det overlevde når det har blitt slengt rundt i kabinettet under transport og alt  :w00t:

5101253[/snapback]

Ganske godt gjort, iogmed at dere fikk satt i skjermkabel.

5101684[/snapback]

HAHA lol BUSTED

 

 

det verste dataen min har opplevd og bare så vidt overlevd hittil er vel meg. har litt tempramang og resten forklarer seg selv :p de 4 andre maskinene jeg har hatt klarte ikke meg :p

Lenke til kommentar

LockNess: Det skjedde ganske enkelt da PSU`en klikka.....vet ikke hvor mye strøm den ga fra seg i kortslutningsstrøm, men banene på undersia av kortet var svidde.....dataen funka fint før det og det var ikke kortslutning på hk bak.....men det var slik merklig lyd i psu før det skjedde....akkurat som en kondesator på 1F lader seg opp og sprenger:D....sånn fin lav pipe lyd :!:

Endret av darkz
Lenke til kommentar

1. Mista harddisken ned på steingulv. ca. 1,5 meter. Funker fint enda den.

2. Søskenbarnet mitt mista pc'en ned trappa vår. pc'en lagde et stort hull i gipsveggen akkurat der trappa svinger. Han var jo helt i fra seg for det var faren sin pc og den var under 1 måned gammel. Men den funka fint den.

3. En i klassen min har en ferrari(og alt for masse penger) Da han kom på skulen en dag så manglet det en knapp på tastaturet. rundt tastaturet var det grisete med sjokolade og smuler over alt. og i tilleg var det et enormt svimerke over hele venstre sida av touchpadden. Han hadde ikkje tenkt å gjere en drit, men eg fikk overtalt han til å levere inn pc'en på garantien.(den var jo helt ny) Det viste seg at det var harddisken som var litt varm :!:

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Jeg skulle bytte CD-ROM for mutter's, men halveis i jobben gikk jeg på dass.. Når jeg kom tilbake hadde min kjære (dumme) bror lekt med den velkjente røde bryteren bak på PSU og glemt hvor den skulle stå.. han sa ifra litt for seint for å si det sånn :D Fy faen jeg skvatt.. Hører vel kanskje ikke hjemme her men, siden den ikke overlevde.. men men..

 

Er vel no annet småtteri også, men jeg sitter på skolen og kan ikke kaste bort verdifull tid på dette :roll:

Lenke til kommentar
Ikke meg men:

En kompis (som ikke er for datakyndig) hadde helt ødelagt windows. Han skulle ta den til meg for installering og optimal windows sikring. Han koblet fra ledningene. Men når han gjorde det hadde han vært så uforsiktig og revet skjermkortet fra agp slotten. Han/vi forstod ikke hvorfor han ikke fikk skjerbilde når jeg skulle kjøre den hos meg. Så åpnet kabinettet og fant skjermkortet ligge på bunnen av kabinettet. Under at det overlevde når det har blitt slengt rundt i kabinettet under transport og alt  :w00t:

5101253[/snapback]

Ganske godt gjort, iogmed at dere fikk satt i skjermkabel.

5101684[/snapback]

HAHA lol BUSTED

 

 

det verste dataen min har opplevd og bare så vidt overlevd hittil er vel meg. har litt tempramang og resten forklarer seg selv :p de 4 andre maskinene jeg har hatt klarte ikke meg :p

5102127[/snapback]

Ja...

Edit:

Satt så løst i at når jeg satt skjermkabelen i datt det ned. Nå er jeg forvirret :S

 

Uansett, pcen kjører den dag i dag.

Lenke til kommentar

Skulle på lan, og hadde akkurat lånt 4stk 250GB disker + 9800Pro og 500W mist strømforsying av ene kompissen min, for å få "litt bedre ytelse" (er jo ca 1,5-2 år siden). første som skjedde etter at alt var montert og jeg tok pcn ut døra var at jeg sklei på glattisen, og kabinettet ble vel slengt ca 1,5-2 meter opp i luften, før den elegant traff murkanten ve inngangsdøra.. Fikk en STOR bulk bak på kabinettet ved agp porten, og skjermkortet"festet" blei knekt. men alt funka fint d ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...