Gå til innhold

Hva er det værste din PC har overlevd?!


Anbefalte innlegg

Fokka biosen på mitt abit 440BX HK under bios flash engang. Jeg løste det hele ved å ta bios brikken fra fattern sitt identiske HK, sette den inn i mitt HK for å boote på den.

Startet bios flash progget, for så og vippe ut den fungerende biosen-brikken med den fokka, og så flashe den fokka.

Har aldri vært så nervøs for å fokke noe opp. Fattern visste ikke at jeg hadde tatt hans biosbrikke. Tror eg hadde blitt kasta på dør hadde jeg fokka til pcen hans.

 

Dette var under 440BX chipsettet sin storhetstid og et slik HK fra Abit kostet opp imot 1500kr. Det er mye penger for en 16 åring på slutten av 90-tallet!

 

Heldigvis funket alt etterpå...PUH.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompis av meg skal bære den store fine 19" skjermen min da jeg har vært hos han med pc for noen år siden, han bærer den og så plutselig hører jeg: KNAS og han roper: å f***

 

jeg løper ut, så står han med kabelen i hånden, skjermen ligger rett ut på bakken, fronten ned og kabelen var løsnet totalt og en del av spolen fulgte med kabelen..

 

----

 

jeg sitter på skolen, og vi har en dude som desverre ikke har vært heldig med IQ, og han ser den røde knappen bak på pc`en til han som sitter foran. (220\110V knappen).. Han sier høyt: hva er dette for noe? før noen rekker å svare presser han den ned så det kommer 110V.. Neste man ser er et stort smell, og det kommer masse svart røyk ut av PC`en og han som satt på den sier: Hvis jeg mistet highscoren min på tetris nå så blir jeg sinna.. jeg trodde jeg skulle daue.. :D

 

kommer nok noe mer når jeg kommer på det :p

Lenke til kommentar

Her om dagen datt datan den fra bore mitt...

 

Kanskje litt min feil da :hmm:

Joda, skulle skru, plaserte den helt på kanten av bordet...Gikk å skulle hente et skrujærn, i gangen hørte æ et skummelt pang. Å der lå den hjelpesløs på gulvet.

Men ikke noe hente, å den virka fint. Ikke jøre det igjen nei.

Endret av -Martin-
Lenke til kommentar
jeg sitter på skolen, og vi har en dude som desverre ikke har vært heldig med IQ, og han ser den røde knappen bak på pc`en til han som sitter foran. (220\110V knappen).. Han sier høyt: hva er dette for noe? før noen rekker å svare presser han den ned så det kommer 110V.. Neste man ser er et stort smell, og det kommer masse svart røyk ut av PC`en og han som satt på den sier: Hvis jeg mistet highscoren min på tetris nå så blir jeg sinna.. jeg trodde jeg skulle daue.. :D

Den var KONGE :!:

Lenke til kommentar
jeg sitter på skolen, og vi har en dude som desverre ikke har vært heldig med IQ, og han ser den røde knappen bak på pc`en til han som sitter foran. (220\110V knappen).. Han sier høyt: hva er dette for noe? før noen rekker å svare presser han den ned så det kommer 110V.. Neste man ser er et stort smell, og det kommer masse svart røyk ut av PC`en og han som satt på den sier: Hvis jeg mistet highscoren min på tetris nå så blir jeg sinna.. jeg trodde jeg skulle daue.. :D

Den var KONGE :!:

Enig der, spess når jeg viste det til en i klassen på skolen i dag! Han gjorde nemlig det samme på sin egen pc :devil:

Lenke til kommentar
jeg sitter på skolen, og vi har en dude som desverre ikke har vært heldig med IQ, og han ser den røde knappen bak på pc`en til han som sitter foran. (220\110V knappen).. Han sier høyt: hva er dette for noe? før noen rekker å svare presser han den ned så det kommer 110V.. Neste man ser er et stort smell, og det kommer masse svart røyk ut av PC`en og han som satt på den sier: Hvis jeg mistet highscoren min på tetris nå så blir jeg sinna.. jeg trodde jeg skulle daue.. :D

Den var KONGE :!:

Enig der, spess når jeg viste det til en i klassen på skolen i dag! Han gjorde nemlig det samme på sin egen pc :devil:

Ynskyld meg, men kan noen vere så løk? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ynskyld meg, men kan noen vere så løk? :dontgetit

 

Ja, det er fult mulig som du kan lese her. Og enda værre: Det var den nye pc`en hans, som kosta endel over 10.000kr om jeg ikke husker feil (ang. prisen, vet at det var den nye pc`en hans)

Han sendte den inn til komplett.no, fikk nye deler (var ikke mye som var ødelagt, han var heldig) og fikk de nye delene gratis

 

EDIT: Fiksa quoten

Endret av sigen
Lenke til kommentar

dritings hjem fra byen og tenkte det var bra å pakke ned pcen nå, for i morgen skulle jeg flytte fra hybelen. løfta opp pcen, men glapp den rett før jeg nådde eske-kanten, så den landa med hjørnet rett på stortåa. mista negelen ja.

 

det verste jeg og pcen har opplevd i lag ihvertfall.

Lenke til kommentar
dritings hjem fra byen og tenkte det var bra å pakke ned pcen nå, for i morgen skulle jeg flytte fra hybelen. løfta opp pcen, men glapp den rett før jeg nådde eske-kanten, så den landa med hjørnet rett på stortåa. mista negelen ja.

 

det verste jeg og pcen har opplevd i lag ihvertfall.

oooouch!!! :eek:

Hm, har ikke opplevd så mye med pc'en min. Bare at jeg mistet skjermkortet mitt i bakken slik at noe på kortet knakk, men det fungerer fremdeles :)

Lenke til kommentar
Ynskyld meg, men kan noen vere så løk? :dontgetit

 

Ja, det er fult mulig som du kan lese her. Og enda værre: Det var den nye pc`en hans, som kosta endel over 10.000kr om jeg ikke husker feil (ang. prisen, vet at det var den nye pc`en hans)

Han sendte den inn til komplett.no, fikk nye deler (var ikke mye som var ødelagt, han var heldig) og fikk de nye delene gratis

 

EDIT: Fiksa quoten

Jeg tror du får omtrent de samme skadene som ved lynnedslag, altså overledning. Så det erfullt mulig at det kan gå på forsikring. Men at komplett tok inn delene var jo litt drøyt da.

 

Selv skulle jeg rengjøre PCen, tok fra hverandre alle delene og greier. Men når jeg hadde satt det hele sammen igjen, ville den ikke starte. Jeg prøvde alle mulige deler, bytta ut ALT. Til slutt satt jeg jo igjen med en annen PC, som fortsatt ikke ville starte.

Jeg har vel aldri vært så langt nede noen gang.

 

Men etter å ha stått et døgn for å godgjøre seg startet den, jeg kom inn til oppstartskjermen i windows. Plutselig kom det er hinsides smell, lyset gikk, og det kom røyk ut av PCen. det var verdens største antiklimaks.

 

PCen ble sendt til taksering for forsikring, og jeg kjøpte meg en ny en. Problemet var at jeg ikke hørte fra han som skulle sjekke og taksere den. Og for en måned siden eller no så ejg dødsannonsen hans i avisa... :hmm:

Lenke til kommentar

Det værste min pc har overlevd er vel morra mi... En gang når pc-en stod på kom hun bare å røska ut ledningene! Jeg hadde side dekselet på maskinen oppe(for bedre lufting) og hun skulle da dra ut pc-en men det hun dytta foten sin borti var da skjermkortet mitt! DET LØSNA AV FRA HOVEDKORTET! :cry: Etter litt kjefting med muttern så fikk jeg pc-en tilbake.. tok en liten stund før jeg tørte å sette på pc-en igjen. :ermm: men etter å ha fått satt på skjermkortet igjen så prøvde jeg og alt virket.. Det var vel en av de beste følelsene jeg har hatt på lenge! :love:

 

(grunnen til at hun rivde den ut var at jeg hadde spilt for mye,,ifølge hun da :D )

Endret av sengblom89
Lenke til kommentar

Hehe, jeg er 14 år og elsker og opperere i pcen min... Har sittet i flere timer og bare tatt ut og inn ting for å se hvordan det virket...

 

Av en eller annen grunn må ledningene (som skal fram til windows-høytaleren i front, direktekobling til HovedKortet) og smelte/brenne. Vifta på baksiden skøt så mye svart røyk ut at jeg holdt på å svime av. (Hadde pcen på pulten da). Har aldri i mitt liv vært så rask til å trykke på en knapp ;)

 

Etter noen timer med lufting på rommet mitt og litt svidd-gummi røyk kunne jeg gå inn igjen. Støvsuging måtte til og windows-høytaleren min gikk fløyten. Da var jeg redd for hovedkortet mitt da :(

 

Jeg fikk ordnet litt på ledningene og fant ut at noen ledninger hadde smeltet sammen mens andre ikke hadde plastikk, bare sånn metall-ledning...

 

Ligger fortsatt aske igjen i pcen min ;)

Lenke til kommentar

Har en liten historie om jenter, laptoper

 

I jula hadde en god venninne av meg fått en splitter ny IBM laptop ( husker ikke modell, men den var nice).

Da vi bor i Krakow innebærer det litt flying så på mellomlanding i København driver hun å disser alle menneskene som drar rundt på dataveskene sine, siden det ser så utrolig business/nerd ut!

MYE bedre å pakke pcen ned i bagasjen og sende det med flyet! Tross alt en bærbar:)

 

Joa, når vi kommer fram, og hun pakker ut pcen sin er pcen sprukket i alle mulige vinkler.

Skjermen ser ut som en lcdskjerm man knekker på kalkulatorer osv... fullt havari..

Det verste er at den faktisk booter windows, så egentlig er det vel bare bytte "karroseri" og skjerm...

Lenke til kommentar

audible: Det er litt slit å finne reserveskjerm, men det er ikke så vanskelig å skifte skjermen. Så for all del, ikke kast restene.

 

Ellers: En av de litt mer risikable tingene som PCen min har overlevd foreløbig er ThermalTake BigWater vannkjølingsett. (Det skal vist ha ganske høy feilrate - trolig rundt 10%)

 

Ja, og en ting til som noen mener kan være farlig for PCer: Jeg har hadd min tidligere PC så nært en voldsomt kraftig strømkabel at CRT-skjermen ikke klarte å holde bildet i ro (Hoppet opp og ned 5 centimeter med en hastighet på 50Hz). Da sto PCen med åpent kabinett (pga ledninger som stakk ut til noe måleutstyr) ca 1 meter fra den uskjermede strømlederen på 6-7000 Ampere og 50Hz (sammen med ca 30V var effekten på rundt 200.000W på forsøkssmelteovnen for metall som jeg målte på. Og ja - det ble varmt - hele det ca tonnet ovnen veier - fort). Skjermkabelen var 1,5 meter lang så skjermen sto ca 2,5 meter i fra for å få et mest mulig rolig bilde. Så gutter og jenter: Min konklusjon etter forsøket er at selv et kraftig magnetfelt ikke er spesielt farlig for PCen.

 

(Edit: Jeg hadde ikke tilgang til LCD-skjerm da jeg gjorde disse forsøkene)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...